2013-06-29, 17:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniegelskaal
Har inte läst eller hört om dem hittat cykeln, den borde väl vara i närheten??

Den där cykeln har ju spelat en stor roll i detta drama.
Kan man locka fram den som eventuellt har den i sin ägo genom att utlova hittelön och ingen påföljd?
Tänk vilket dragplåster den skulle vara på polismuséet!
Helt i klass med den berömda osthyveln och Anna-Greta Leijons låda.
Tillägg: har nu fått förfrågan om den berömda osthyveln.
Här finns att läsa:
https://www.flashback.org/t2056462
Senast redigerad av LaScala 2013-06-29 kl. 18:15.
Citera
2013-06-29, 17:58
Medlem
Jag tror nog ingen snott den där ute, den ligger väl i sjön eller en bit in i buschen!
Men är den snodd så visst...

Det var väl där den där pundaren påstod sig blivit björnbiten var ute å vimsade för nått år sen å dem går ju inte förbi en olåst cykel säkert!
Citera
2013-06-29, 18:03
Medlem
Citat:
Har inte läst eller hört om dem hittat cykeln, den borde väl vara i närheten??
Men skit i cykeln. Vad har den för betydelse i det hela? Tuula har tydligen tagit livet av sig och om hon cyklat till platsen har ingen som helst betydelse. Det räcker med att fastslå om kroppen som hittats är Tuulas. Cykeln k
Citera
2013-06-29, 18:06
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Jag tror nog ingen snott den där ute, den ligger väl i sjön eller en bit in i buschen!
Men är den snodd så visst...

Det var väl där den där pundaren påstod sig blivit björnbiten var ute å vimsade för nått år sen å dem går ju inte förbi en olåst cykel säkert!
Med lite god marginal så kan man säga att pundarens väg går förbi där, väldigt långsökt men för bilburna knarkers i gävletrakten så är just skogsvägarna mellan Marcus hus(björnpundaren) och vägen som Tuula tog ut till sin skogsväg en del av en bakväg in till Gävle om man kommer på E4 söderifrån, en väg man tar när man inte vill synas. Det är dock ett rejält avstånd däremellan.
Citera
2013-06-29, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Sedan så finns det även murklor på hyggena runt Älgsjön, och hon kan ju faktiskt ha valt sitt favoritmurkelställe att ända sina dagar på.

Nej det har hon definitivt inte gjort, över denna handling ligger inget fagert.

Allt handlar om en egocentrisk och dryg persons verk. Hon satte sig själv på en
pidestalstol och var säkerligen en spotsk och arrogant person som förmodligen inte såg något fel på
sig själv utan det var personerna runt henne som hade alla brister.
Troligtvis kunde hon manipulera sin omgivning och därför uppfattades hon som både
social och trevlig.

Att bli ifrågasatt om hennes förehavanden av familj,särbos eller kollegor skrämde nog inte
henne då hon stod över dem i hennes rankingsystem.
Att hon tagit livet av sig är endast en självisk handling för att slippa stå till svars
för dom högre och finare människorna.
Men förmodligen är hon mest besviken på sig själv för det var nämligen "Tuula den felfria"
som satte dit sig själv pga ett enda ynkligt misstag.
Det kostar på egot att bli förådd av sig själv så till den milda grad att man skulle buras in.

Familjens gissningar angående platser för ett självmord visade sig vara fel liksom allt annat dom
trott i media om sin Mamma, ingen kände denna dam verkar det som.
Mycket obehaglig dam med en grandios självbild. Hon vänder sig säkert i graven
nu när hon fått veta att kommunen tagit bostadsrätt,bil och "hennes mors dödsbo",
hon undrar säkert hur någon kan bete sig så respektlöst mot Tuula Lavik*ala?
Att hon sedan förskingrat kommunens pengar på brynäsbingo är en helt annan sak och
det skall vi andra inte bry oss i eftersom hennes lön räckte till hennes vardag och någon
semestertripp lite nu och då.
Senast redigerad av LKVN 2013-06-29 kl. 18:25.
Citera
2013-06-29, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Men skit i cykeln. Vad har den för betydelse i det hela? Tuula har tydligen tagit livet av sig och om hon cyklat till platsen har ingen som helst betydelse. Det räcker med att fastslå om kroppen som hittats är Tuulas. Cykeln k

Jo men det skulle ju ge en klar indikation på att det verkligen är Tuula om cykeln hittas i närheten, annars är den ju ointressant så klart!
Citera
2013-06-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Med lite god marginal så kan man säga att pundarens väg går förbi där, väldigt långsökt men för bilburna knarkers i gävletrakten så är just skogsvägarna mellan Marcus hus(björnpundaren) och vägen som Tuula tog ut till sin skogsväg en del av en bakväg in till Gävle om man kommer på E4 söderifrån, en väg man tar när man inte vill synas. Det är dock ett rejält avstånd däremellan.

Bra, du har koll på MM...
Citera
2013-06-29, 23:30
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad menar du med "ganska vanliga" och vad har du för källa till det?

Det trodde jag var allmänt framfört i ljuset, men vissa kanske har missat det i spelmissbruksdebatten som rått. Det går säkert att finna statistik om man orkar leta. Här är en artikel jag läste för några år sedan som berör ämnet:

http://www.theage.com.au/national/gambling-linked-to-one-in-five-suicidal-patients-20100420-srri.html

Sen så finns ju alltid wikipedia:

Citat:
In the United States, a report by the National Council on Problem Gambling showed approximately one in five pathological gamblers attempts suicide. The Council also said suicide rates among pathological gamblers are higher than any other addictive disorder.
Citera
2013-06-30, 00:06
Medlem
lilltoes avatar
Vi får hoppas att cykeln hittas inom närområdet, eller att någon upphittare av cykel i området ger sig tillkänna, annars kan man ju börja undra hur hon tagit sig dit. Kanske fick "skjuts"..

Om det är hon vill säga.
Citera
2013-06-30, 14:08
Medlem
Salveheims avatar
Jag träffade på Tuula ett flertal gånger under min gymnasieperiod. Fick dock aldrig bilden av henne som "social och trevlig".
Citera
2013-06-30, 14:19
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salveheim
Jag träffade på Tuula ett flertal gånger under min gymnasieperiod. Fick dock aldrig bilden av henne som "social och trevlig".
Varför träffade du henne ett flertal gånger? Var du ett struligt problembarn som inte klarade en helt vanlig skolgång kanske? Vad kan hon ha tyckt om dig?

Jag träffade henne också ett flertal gånger, dock inte som elev. Hon var "yrkessam" typ, hade full koll på allt, var väldigt mycket sitt jobb.
Citera
2013-06-30, 14:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Varför träffade du henne ett flertal gånger? Var du ett struligt problembarn som inte klarade en helt vanlig skolgång kanske? Vad kan hon ha tyckt om dig?

Jag träffade henne också ett flertal gånger, dock inte som elev. Hon var "yrkessam" typ, hade full koll på allt, var väldigt mycket sitt jobb.

Kände du till hennes "spelmissbruk"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in