2013-06-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Polisen uppger det utifrån klädsel. BH kanske satt kvar eller satt fast intill. Firrarna har väl käkat?

Firrar? Tror du hon låg i sjön? Jag tror att hon hängde i ett rep.
Citera
2013-06-27, 22:32
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixes
Rävfirrar och grävlingsfirrar har säkert varit där och gnagt sig mätta på lite finskt sisu-fläsk även om hon hängt sig, man ramlar ju ner så fort kött och brosk mörar sig.

Troligen har hon hängt sig även om jag tycker det låter okvinnligt. Tabletter, men hur skulle hon fått tag i såna som funkat. Skjuta sig, knappast. Sätta sig på en stubbe och självdö, näe. Injicera sig med nikotin, kanske.
Citera
2013-06-27, 22:35
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mixes

Ok, jag läste i sjön. Nu ser jag att det står vid sjön. Märkligt att hon inte har hittats tidigare då - om folk fiskar, cyklar, tältar, begraver husdjur mm där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat
hon hade ju googlat på hängning, så självmord är det till 99%

Det har jag missat. Var kommer den informationen från?
Citera
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabuldat
hon hade ju googlat på hängning, så självmord är det till 99%

Det var intressant. Hur vet du det?
Citera
2013-06-27, 22:39
Medlem
LaScalas avatar
Nu kommer jag att grubbla över vems ben det var som hittades förra veckan.
Jag är aldrig nöjd.
Citera
2013-06-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Ok, jag läste i sjön. Nu ser jag att det står vid sjön. Märkligt att hon inte har hittats tidigare då - om folk fiskar, cyklar, begraver husdjur mm där.

Så mycket folk är det ändå inte som rör sig där. Inte en bit in i skogspartierna åtminstone, vilket det antagligen är då det nog är arbetare ute för avverkning som har hittat kroppen.
Citera
2013-06-27, 22:41
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nu kommer jag att grubbla över vems ben det var som hittades förra veckan.
Jag är aldrig nöjd.
Häxzombietanten kanske? Hon med långt stripigt hår, liten och smal, jättegammal, försvann för många år sedan. Minns inte vad hon hette. Hon försvann ju rätt underligt, kan ha druttat i ån och hon var ju bara skinn och ben, torr som fnöske, och flöt ut till havs och in till land i höjd med Furuvik?
Citera
2013-06-27, 22:44
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Rävfirrar och grävlingsfirrar har säkert varit där och gnagt sig mätta på lite finskt sisu-fläsk även om hon hängt sig, man ramlar ju ner så fort kött och brosk mörar sig.

Troligen har hon hängt sig även om jag tycker det låter okvinnligt. Tabletter, men hur skulle hon fått tag i såna som funkat. Skjuta sig, knappast. Sätta sig på en stubbe och självdö, näe. Injicera sig med nikotin, kanske.
Det var nån ung tjej som hängde sig ute på Norrlandet för en så där 20 år sedan. Det tog nästan ett år innan hennes kvarlevor hittades, och hon hängde då fortfarande, men fåglarna hade gått väldigt illa åt kroppen. Huvudet hade i princip varit renätet.
Citera
2013-06-27, 22:48
Medlem
LaScalas avatar
https://www.flashback.org/sp41741708
Här pratas det om att Tuula köpt en bogserlina på en mack och att polisen varit där och kollat övervakningskamerorna.
Jag tror inte det var för att bogsera cykeln.
Citera
2013-06-27, 22:48
Medlem
Hängning måste väl vara det troligaste i just detta fall.
Citera
2013-06-27, 22:49
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Det var nån ung tjej som hängde sig ute på Norrlandet för en så där 20 år sedan. Det tog nästan ett år innan hennes kvarlevor hittades, och hon hängde då fortfarande, men fåglarna hade gått väldigt illa åt kroppen. Huvudet hade i princip varit renätet.
Mja, nu tror jag att jag har motstridiga uppgifter. En vinter 88-90 hängde sig en 15-årig tjej högt upp i ett träd ut mot norrlandet, snarare i höjd med golfbanan en bit in i skogen längs skidkamraternas skidspår där hon klättrat väldigt högt upp i en gran. Till våren så ramlade hon ner i skidspåret och hittades. Iofs kan fler ha hängt sig men jag tror detta var det du syftar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in