Vore ju för trist om det är Tuula de hittat.
Så sällan det är en kvinnlig bedragare av dessa mått. Övriga bedragare kommer ju överens genom fallskärmar, luddiga avtal och förmåner vilket gör det till lagligt. Hade verkligen hoppats att Tuula gjorde nåt kul för stålarna. Håller tummarna att det inte är hon, besked kommer väl under dagen?
Ja, fast hon var väl inte sådan, utan mer spelberoende kontorist och inga pengar kvar, bara fängelse.
Nu var det ju inget kalhygge, utan skog i vilken hon fortfarande kunnat befinna sig om inte skogsröjarna funnit henne.
Ja precis. Det va bland annat därför jag tyckte det va konstigt det du skrev.
Jag tycker verkligen inte att hon hittades där första bästa skogsvandrare går.
Uppenbarligen inte, eftersom kroppen hittas först nu.
Nu återstår att få reda på om det finns tecken på brott och om det verkligen är den vi tror.
Snacket om att hon skulle käkat giftig svamp för att ta livet av sig mitt i november bland all snö, känns lika rimligt som att en utomjording i rosa t-shirt stigit ner på platsen och dödat henne med kvantmekanisk teknologi.
Senast redigerad av Netherworld 2013-06-28 kl. 21:34.
Ja precis. Det va bland annat därför jag tyckte det va konstigt det du skrev.
Jag tycker verkligen inte att hon hittades där första bästa skogsvandrare går.
Uppenbarligen inte, eftersom kroppen hittas först nu.
Nu återstår att få reda på om det finns tecken på brott och om det verkligen är den vi tror.
Snacket om att hon skulle käkat giftig svamp för att ta livet av sig mitt i november bland all snö, känns lika rimligt som att en utomjording i rosa t-shirt stigit ner på platsen och dödat henne kvantmekanisk teknologi.
De pratade just om Tuula och de upphittade kvarlevorna på Gävledala Nyheterna, och där sa man att kvarlevorna återfanns efter ca 100 meter in från en skogsväg och sedan ytterligare en bit ut på ett kalhygge (torde utesluta hängning om det nu inte är så att ett djur dragit ut henne på hygget men det håller jag för otroligt då det är dåligt med lejon här i trakterna).
De pratade just om Tuula och de upphittade kvarlevorna på Gävledala Nyheterna, och där sa man att kvarlevorna återfanns efter ca 100 meter in från en skogsväg och sedan ytterligare en bit ut på ett kalhygge (torde utesluta hängning om det nu inte är så att ett djur dragit ut henne på hygget men det håller jag för otroligt då det är dåligt med lejon här i trakterna).
Har ingen statistik att luta mig på men har man ett eget boende ser jag inte varför msn skulle gå ut uverhuvudtaget för att ta sitt liv när man kan göra det hemma. Brottsteorin anser jag vara hög.
Tror ni att polisen kommer att dragga efter cykeln i sjön? Eller söka i terrängen. Eller är det egalt om självmord fastslås? Ingen tanke på värdet på en utomhusövervintrad hoj, utan jag tänker mer för att fastslå att hon verkligen cyklade dit (ensam)? När stortullande Tuula hittades så pass ödsligt som det verkar vara, minskar risken för att hojen har blivit stulen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Har ingen statistik att luta mig på men har man ett eget boende ser jag inte varför msn skulle gå ut uverhuvudtaget för att ta sitt liv när man kan göra det hemma. Brottsteorin anser jag vara hög.
Oftast för att anhöriga ska slippa göra upptäckten av kroppen i hemmet.
Ja, det var uppgifterna om ett kalhygge jag först tog del av, men detta kan knappast stämma eftersom skogsröjaren säger att man först trodde "det var en docka som placerats mot trädet i den täta skogen söder om Gävle.":
Tror ni att polisen kommer att dragga efter cykeln i sjön? Eller söka i terrängen. Eller är det egalt om självmord fastslås? Ingen tanke på värdet på en utomhusövervintrad hoj, utan jag tänker mer för att fastslå att hon verkligen cyklade dit (ensam)? När stortullande Tuula hittades så pass ödsligt som det verkar vara, minskar risken för att hojen har blivit stulen.
Ja, cykeln borde ha hittats i närheten, men om någon tagit hand om den borde personen i fråga höra (hört) av sig till polisen.
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Ja, men alternativet är ju inte att dessa ska hållas på sträckbänken och kroppen kanske aldrig hittas; det är onödigt grymt mot de anhöriga. Eftersom TL tycks ha brytt sig om både sina barn och barnbarn och ville dem väl, förefaller valet av plats synnerligen märkligt, och detta särskilt med tanke på det sönderrivna brev hon tycks ha skrivit strax innan hon hals över huvud försvann, iklädd bara en kofta. - Man kan visserligen tänka sig att hon fått panik och inte riktigt visste vad hon skulle ta sig till, men efter en mils cykeltur mitt i vintern tycker man att hennes tankar borde ha klarnat något. - Varför skrev hon inte färdigt brevet? Ville hon att hennes anhöriga skulle tro att hon fortfarande kunde vara i livet? - Eller var hennes tankar helt blockerade av att hon nått vägs ände och hon bara ville bespara sina anförvanter skammen, eller åtminstone minimera den? - Den plötsliga avfärden från hemmet tyder på att hon i sista stund ändrat sig. Hon visste flera dagar innan att man var henne tätt i hälarna och att hon skulle få stå till svars för den mångåriga förskingringen. Fram till den halvätna frukosten och den halvlästa tidningen synes hon ha suttit i godan ro och förberett sig för att - trots allt - åka till sitt arbete. Hon hade ju också hunnit städa undan det värsta i pärmarna. De eventuella flykt- eller självmordsplaner hon haft hade hon övergett och t o m rivit sönder ett påbörjat brev och kastat i soppåsen.
Men varför begå självmord pga bedrägeri och förskingring? Hon skulle visserligen få sitta inne ett tag men samtidigt är det ju petitess i förhållande till hälsa och framtid. Hon skulle vara ute om några år.
Jag tror att det var anknytningen till familj och vänner och skammen som motiverade henne. Är även medveten om att kroppen inte är identifierad ännu men jag tror vi alla "vet" att det är hon.
Men varför begå självmord pga bedrägeri och förskingring? Hon skulle visserligen få sitta inne ett tag men samtidigt är det ju petitess i förhållande till hälsa och framtid. Hon skulle vara ute om några år.
Jag tror att det var anknytningen till familj och vänner och skammen som motiverade henne. Är även medveten om att kroppen inte är identifierad ännu men jag tror vi alla "vet" att det är hon.
Skuld och skam är känslor som ofta är kopplade till självmord/självmordsförsök. (OM det nu är TL som hittats, och OM hon nu begått självmord.)