2013-06-28, 01:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Ang att VB kan svara emot" mobbare ect,,
Stämmer bra.

Jag har träffat henne flera ggr, under vilka omständigheter tänker jag inte gå in på för då spekuleras det för mkt och min identitet blir röjd. Men jag kan lugnt och fint säga att det gäller normala vardagliga aktiviteter, inget smaskit" - kriminellt eller wierd som många kanske hoppats på att spekulera om.

VB ÄR en speciell tjej. Hon är tuff, jävligt intelligent och hon har svar på tal. Hon är dock ingen TYPISK 20- årig tjej.. Hon har svårt för att inleda relationer mes tjejer - skaffa tjejkompisar o liknande, eftersom hon är blyg o lite egen. Hon håller sällan ögon - kontakt med andra personer o hon är inte den typisk tjejen som gillar att snacka om nagellack, väskor o bästa sex position.
VB är en kill - tjej. Och vad jag menar är att hon inte verkar ha så jäkla stort intresse för att skaffa sig tjej - polare. Hon är helt enkelt inte intresserad. Dock så är hon något naiv, lite virrig" av sig o uppfattas andra som jävligt blyg / försiktig. Men hon kan låta när man trampar på henne !

Så alla som funderar. Ja hon är speciell, lite egen o lite udda. Detta beror enligt mig till stor del på att hon är sjukt intelligent i kombination med hennes kultur o att hon är uppfostrad på ett visst sätt. INTE PGA AV ATT HON är efterbliven, har Aspergers el nå annat idiotiskt påstående..

Ska vi inteckna det här för att hon utsattes för våld i KJ lägenhet? Tyder på det tycker jag.
Citera
2013-06-28, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ska vi inteckna det här för att hon utsattes för våld i KJ lägenhet? Tyder på det tycker jag.

Nädu.. VB kunde köra med KJ hon. Det var en period där när dom var ett par och KJ kom på henne att bli upphämtad av sitt ex, utanför hans lägenhet.

Han konfronterade VB och sa att han inte ville ha det så.

VB svarade med att - jag gör som fan jag vill, du får ta det el så behöver vi inte va med varandra nå mera"

Detta var länge sen, och KJ var svartsjuk naturligtvis. Men han var inte överdrivet sotis. Enligt mig, så är detta något att bli less på.
Men nog tror jag KJ fick sig en mindre knäck psykiskt efter VB om han nån gång faktiskt var riktigt betuttad i henne. Men som sagt inget överdrivet el något som jag kan se skulle ha grund för ett motiv att mörda VB. Normalt småtjafs mellan tonåringar. Vill påminna att VB var ung när hon var ihop med KJ.

Poängen är iaf, VB var nog rätt så bossig med killar hon kunde bossa över
Citera
2013-06-28, 03:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ni som är duktiga på juridiken och hur den sidan arbetar. Om vi bortser ifrån att åklagaren inte har skyldighet att berätta detaljer om vad de har på KJ, varför säger hon ingenting? Vilken skada kan det göra, KJ sitter där han sitter, hon är övertygad om att det är GM. Kan väl inte göra någon skada om hon berättar vad de har på honom, inte minst för KJ och försvararen, som skall ha en rättvis chans att bygga upp ett försvar.

Känns ju som om att man antingen inte har bevis nog mot KJ, att man inte är hundra procent säker, eller att man misstänker fler inblandade som då skulle kunna förstöra bevis.

Åklagaren berättar inte ens var man hittat blodspåren, om man har en brottsplats, inte något släpper hon, varför? Hur som helst så finns det ett allmänintresse, vi lever i en demokrati, det är inte hennes privata angelägenhet, det är en av våra medmänniskor som sitter frihetsberövad. Varför denna tystnad om hon är så säker?

Tystnaden tolkar jag som att åklagaren bara har en övertygelse om att KJ har med saken att göra men inte på vilket vis.

Inte helt enkelt att veta vad som rör sig i skallarna på åklagarna i nuläget, men antagligen råder försiktighetsprincipen att det är bättre att sitta still i båten än att göra fel, dvs begå misstag som riskerar att äventyra ett kommande åtal. Samt att man inte utesluter att det kan finnas flera gärningsmän än KJ --+-- att man har någon eller några i hårkorset --+--, att indicieinsamling mot dessa pågår för fullt och att informationstorkan försvaras med att även mGM följer mediebevakningen och kan antas förstöra bevis om de ständigt uppdateras om hur åklagarna resonerar och vad dessa har på fötterna. Jag tror att man vill ta ett samlat grepp på hela gärningsmannahydet, och när tillräcklig substans insamlats mot fler gärningsmän än KJ så trampar man i gång processen.

Tillräckligt att åstadkomma en fällande dom i tingsrätten har man säkert redan i dag men det gäller att domen står sig även i HovR och där är man nog ännu inte. Egentligen inget bra system med underrätt, Hovrätt och HD, det borde räcka med tingsrätt bestående endast av erfarna jurister i dömande funktion samt HD, butiksbiträden, dagisfröknar och allehanda andra yrkeskategorier som inte har juridiken som yrke ska inte döma i brottmål, och den uppenbara nackdelen med nuvarande nämndemannasystem är att nämndemännen kanske är färgade av personligt tyckande/moraltänkande och väger in annat än sakomständigheter som t ex känslor vid särskilt bestialiska mord - personligt tyckande och känslor hör definitivt inte hemma i en domstol.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-28 kl. 04:33.
Citera
2013-06-28, 04:04
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nädu.. VB kunde köra med KJ hon. Det var en period där när dom var ett par och KJ kom på henne att bli upphämtad av sitt ex, utanför hans lägenhet.

Han konfronterade VB och sa att han inte ville ha det så.

VB svarade med att - jag gör som fan jag vill, du får ta det el så behöver vi inte va med varandra nå mera"

Detta var länge sen, och KJ var svartsjuk naturligtvis. Men han var inte överdrivet sotis. Enligt mig, så är detta något att bli less på.
Men nog tror jag KJ fick sig en mindre knäck psykiskt efter VB om han nån gång faktiskt var riktigt betuttad i henne. Men som sagt inget överdrivet el något som jag kan se skulle ha grund för ett motiv att mörda VB. Normalt småtjafs mellan tonåringar. Vill påminna att VB var ung när hon var ihop med KJ.

Poängen är iaf, VB var nog rätt så bossig med killar hon kunde bossa över

Thailändskor är ju ganska luriga på det viset, lite undergivna till att börja med - men svartsjuka och ... tja jag skulle vilja kalla det "mammiga" om det går ett tag.

Nu kan jag ju inte dra alla 60milj/2 dvs 30 milj thailänskor över en kam.. Men om jag kommer ihåg rätt så var VB bara i Sverige ett år innan hon blev mördad. Då sitter lite av det hon snappat upp hemmifrån Thailand nog kvar.

Visst är dom bossiga, men tar inte till våld - vilket skulle kunna rendera till en olycka. Det är mer verbalt. Varit där i ett par månader nu i år och inte sett en fight (förutom thaiboxing i ring).

Men om nån skriker som fan åt en så kanske säkringarna kan brinna. Vet dock inte om KJ var i ett sånt sinnesläge att man inte fick "rubba hans cirklar" eller hur man nu ska säga.

Svårt att tro att det skulle medföra mord om vem som helst fick ett utbrott mot tex mig. Ska nog mycket mer till än så - flyger nån på mig med en kniv så skulle möjligtvis en olycka kunna ske, men då skulle det finnas blodspår i lägenheten... Och att jag skulle ringa efter ambulans osv.

Kanske det är planerat i alla fall, är osäker på det nu. Låter så jävla kallt att stycka en människokropp... Måste vara en sjuk fan som klarar det.
Citera
2013-06-28, 04:20
Medlem
KJ:s lägenhet hade fungerat som mordplats om han ströp henne.
Knivmord känns uteslutet i lägenheten, för fan vet om han då skulle hinna få bort kroppen och grovstäda innan första besöket av polisen?
Det bör ändå ta en viss stund.
Då skulle han inte kunnat besöka brorsan.

Så antigen ljuger brorsan eller så har VB och KJ tagit sig till en än så länge okänd plats för mord.
Då är frågan, hur ska polisen hitta den platsen?
Vilka spår kan man förvänta sig att hitta utomhus om mordplatsen är där?
Det har trots allt regnat och varit stark sol växlande under snart 2 månader och klockan tickar.

En eventuell mordplats utomhus bör vara evigt förlorad senast när snön faller. I alla fall alla bra spår bör förvanskas svårt sv rådande väder.

En eventuell kniv som tvättats och torkats på fingeravtryck lär ju vara värd lite om den inte är väldigt speciell eller på annat vis kan knytas till KJ.
Citera
2013-06-28, 05:21
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
.. ..Men om jag kommer ihåg rätt så var VB bara i Sverige ett år innan hon blev mördad..

Hon var 11, skulle fylla 12 när hon kom hit.
Citera
2013-06-28, 05:26
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Hon var 11, skulle fylla 12 när hon kom hit.

Aha, då är min tes lite mindre trolig..

tack för det klargörandet, fick för mig nånstans att hon bara varit ett år i Sverige.
Citera
2013-06-28, 06:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Thailändskor är ju ganska luriga på det viset, lite undergivna till att börja med - men svartsjuka och ... tja jag skulle vilja kalla det "mammiga" om det går ett tag.

Nu kan jag ju inte dra alla 60milj/2 dvs 30 milj thailänskor över en kam.. Men om jag kommer ihåg rätt så var VB bara i Sverige ett år innan hon blev mördad. Då sitter lite av det hon snappat upp hemmifrån Thailand nog kvar.

Visst är dom bossiga, men tar inte till våld - vilket skulle kunna rendera till en olycka. Det är mer verbalt. Varit där i ett par månader nu i år och inte sett en fight (förutom thaiboxing i ring).

Men om nån skriker som fan åt en så kanske säkringarna kan brinna. Vet dock inte om KJ var i ett sånt sinnesläge att man inte fick "rubba hans cirklar" eller hur man nu ska säga.

Svårt att tro att det skulle medföra mord om vem som helst fick ett utbrott mot tex mig. Ska nog mycket mer till än så - flyger nån på mig med en kniv så skulle möjligtvis en olycka kunna ske, men då skulle det finnas blodspår i lägenheten... Och att jag skulle ringa efter ambulans osv.

Kanske det är planerat i alla fall, är osäker på det nu. Låter så jävla kallt att stycka en människokropp... Måste vara en sjuk fan som klarar det.

Tja, det är ju inte helt säkert. Är KJ skyldig är han ju inte sjuk utan behäftad med annan problematik. Det hemska som Vatchareeya utsatts för, tillvägagångssättet, indikerar att det är extremt få som mentalt klarar av utföra det här vilket rules out most suspects, och då återstår som jag ser det, realistiskt, bara två kategorier potentiella gärningsmän; någon ur kategorin välkända, grava psykfall som tidigare begått eller försökt begå mord av liknande karaktär - eller en tidigare ostraffad, psykopatisk förstagångsmördare med morbida specialintressen, och det är i den senare kategorin jag tror att vår misstänkte gärningsman - KJ - återfinns.
Citera
2013-06-28, 07:02
Medlem
Quarrels avatar
NSD: Nya bevis pressar 22-åringen
Citat:
Men åklagarna har även andra, okända uppgifter från de omfattande tekniska undersökningar som genomförts i bland annat bilen, lägenheten och sommarstugan.

Andra kopplingar

Det handlar enligt en källa inte om blod, utan om vissa andra "delar” som ska kunna kopplas till 22-åringen.

Åklagare [AB] är förtegen om de här fynden.

– Vi har analyssvar, men vad vi har är inget som vi gått ut och berättat för allmänheten om, säger hon.
NK rapporterade igår att det inte fanns nya provsvar, men den hade pratat med åklagare US. Utreder hon inte samma brott som AB?
Senast redigerad av Quarrel 2013-06-28 kl. 07:05.
Citera
2013-06-28, 07:06
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7727962

Finns tydligen nya bevis
Citera
2013-06-28, 07:22
Medlem
jonkoping83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Intressantare fråga är ju: Vem skulle ha intresse av att mörda VB?
Denne någon kanske visste vem KJ var och såg honom som en tacksam syndabock. Av bodens samlade särlingar så valde han helt enkelt den som passade bäst in som tänkbar gärningsman

(notera nu att detta är HÖGST spekulativt), jag är tämligen övertygad om att KJ är ansvarig.

Absolut, han vore den perfekta syndabocken, detta är med i spekulationerna naturligtvis, trots att många tror KJ är den enda man tittar på i nuläget.
Citera
2013-06-28, 07:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Absolut, han vore den perfekta syndabocken, detta är med i spekulationerna naturligtvis, trots att många tror KJ är den enda man tittar på i nuläget.

Du kan utgå från att INGEN tror att KJ är den enda man tittar på i nuläget. KJ är ingen syndabock, varför skulle han vara det ? Men han har medbrottslingar, det är nog utredarna rätt säkra på, samt att några av dem polisen hört upplysningsvis kan ha lämnat oriktiga uppgifter. Dessa har i så fall efterräkningar att vänta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in