2013-06-27, 23:59
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Skulle de verkligen åkt om deras son kan misstänkas vara inblandad i detta försvinnande. I sådant fall ett tufft beslut och då tänker jag avresa 9'e eller 11'e och det var känt att mtGM var den hon sannolikt besökt.
Faller därmed att de var bortresta 3-10 maj om det var "en vecka" i Turkiet ??

Ja, stämmer highfive's uppgifter, så kan de ju knappas ha varit två veckor. Stämmer mina uppgifter om Storforsen, så har de åkt 1 vecka och först tidigast torsdag 9/5.
Citera
2013-06-28, 00:06
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jukeboxflowers
Ja, stämmer highfive's uppgifter, så kan de ju knappas ha varit två veckor. Stämmer mina uppgifter om Storforsen, så har de åkt 1 vecka och först tidigast torsdag 9/5.

Expressen uppgav att de pratat med pappan dagen innan gripandet. Pappan hade då även sagt att KJ var mer eller mindre avförd som misstänkt. Den 23/5 följde han även med KJ när polisen grep KJ i föräldrahemmet. Så den 23/5 var han med säkerhet hemma.
Citera
2013-06-28, 00:10
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Expressen uppgav att de pratat med pappan dagen innan gripandet. Pappan hade då även sagt att KJ var mer eller mindre avförd som misstänkt. Den 23/5 följde han även med KJ när polisen grep KJ i föräldrahemmet. Så den 23/5 var han med säkerhet hemma.

Har de varit två veckor har de i så fall kommit hem samma dag, den 23/5. I annat fall har de kommit tillbaka 16/5 alt. 18/5.
Senast redigerad av jukeboxflowers 2013-06-28 kl. 00:14.
Citera
2013-06-28, 00:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Information tyder på att KJ:s föräldrar befann sig i Storforsen (utanför Älvsbyn) med sin husbil under helgen 4 - 5 maj. Till Turkiet har de i så fall åkt först på torsdag 9/5 eller Lördag 11/5.

Vilken information tyder på det?
Citera
2013-06-28, 00:22
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilken information tyder på det?

Så klart uppgifter som måste tas med en nypa salt. Dessa uppgifter har jag i alla fall fått av en för mig trovärdig person. Tyvärr, så är de även här inte 1:a hands uppgifter. Uppgifterna kommer uppenbarligen alt. från bekanta eller någon av föräldrarnas arbetsplatser/arbetskolleger.
Citera
2013-06-28, 00:25
Medlem
Citat:

Ja det kan ju stämma utifrån tidigare uppgifter att fadern kom hem från en resa (privat eller i jobbet) den 16 maj. Då kanske den resan var med frugan och var en vecka i Turkiet. Undrar hur mycket de kände till/anade när de isf landade och kom hem. Det var ju allmänt känt att mtGM var högst intressant och hade varit in på fler än ett förhör. Hemkomsten måste varit som att stoppa in huvet i ett kaos om alla uppgifter stämmer.
Citera
2013-06-28, 00:26
Medlem
jukeboxflowerss avatar
Citat:
Så klart uppgifter som måste tas med en nypa salt. Dessa uppgifter har jag i alla fall fått av en för mig trovärdig person. Tyvärr, så är de även här inte 1:a hands uppgifter. Uppgifterna kommer uppenbarligen alt. från bekanta eller någon av föräldrarnas arbetsplatser/arbetskolleger.

Någon som känner sig manad (journalist kanske...) kan ju prova ringa till Storforsens camping och hitta på någon historia för att kunna få reda på om de stått med sin husbil där.
Citera
2013-06-28, 00:27
Medlem
Den som postade om att Hen hittat en spade i sanden för någon sida sedan och att det eventuellt varit fåglar som cirklat i luften, Har Hen skrivit något mer?
Hen hade ju även kontaktat Polisen ang detta fynd och ville inte uppge exakt position på Fyndplats.
Jag kommer inte ihåg vilket namn det var som postade men har väntat på ytterligare inlägg från Hen.
Citera
2013-06-28, 00:38
Moderator
OYs avatar
Citat:

Problemet är att jag inte hittar den post där informationen förmedlas om Storforsen?

Är det ett PM eller?
Citera
2013-06-28, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att döma av de till synes brådstörtat utplacerade likdelarna tillika en ev. kvarlämnad presenning på fyndplatsen så kanske en dusch inte hanns med. - Vad gjorde en viss golfspelande, väletablerad man med sin mångåriga älskarinna innan hon kallnat? - Vad gjorde en enligt många mjuk och snäll tjej i Arboga så snart mörkret föll på?

Måste ändå varit nogrann med tvätt om han använde sin bil behövs inte mycket blod för att det ska hamna i textilier eller i förarstolen, utgår från att det inte är läder i Hyundaien heller så då skulle det sugit in lätt.
Citera
2013-06-28, 01:29
Medlem
Citat:
Någon som känner sig manad (journalist kanske...) kan ju prova ringa till Storforsens camping och hitta på någon historia för att kunna få reda på om de stått med sin husbil där.
Vad ska det vara bra att veta för? Förklara gärna
Citera
2013-06-28, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ni som är duktiga på juridiken och hur den sidan arbetar. Om vi bortser ifrån att åklagaren inte har skyldighet att berätta detaljer om vad de har på KJ, varför säger hon ingenting? Vilken skada kan det göra, KJ sitter där han sitter, hon är övertygad om att det är GM. Kan väl inte göra någon skada om hon berättar vad de har på honom, inte minst för KJ och försvararen, som skall ha en rättvis chans att bygga upp ett försvar.

Känns ju som om att man antingen inte har bevis nog mot KJ, att man inte är hundra procent säker, eller att man misstänker fler inblandade som då skulle kunna förstöra bevis.

Åklagaren berättar inte ens var man hittat blodspåren, om man har en brottsplats, inte något släpper hon, varför? Hur som helst så finns det ett allmänintresse, vi lever i en demokrati, det är inte hennes privata angelägenhet, det är en av våra medmänniskor som sitter frihetsberövad. Varför denna tystnad om hon är så säker?

Tystnaden tolkar jag som att åklagaren bara har en övertygelse om att KJ har med saken att göra men inte på vilket vis.

Antagligen har de bevis eller starka indikationer på att någon annan är inblandad eller rent av ensam gm, därav tystnaden, sekrettessen och alla munkavlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in