Ja, jag vet vad det kan tänkas att ni tänker; Ånej, inte en nyreggad till, etc ...
Men:
Jag har följt tråden, tycker väl att den spårat ur stundtals.
Jag har full förståelse för att många här tror att det är den anhållne som är skyldig, men jag tror inte han har gjort det, iallafall inte ensam.
Vad grundar jag då detta på? En del fåglar kvittrar i mina öron också, och enligt vissa av dessa så har han svårt bara att komma ur sängen på morgonen, såvida inte någon ringer och väcker honom och säger till honom vad han ska göra. Denna egenskap behöver ju inte betyda att man inte kan mörda, men en del andra jag pratat med säger att han inte kan tänka i så många led att han skulle kunna genomföra detta ...
Nåväl, jag har några teorier(som om det inte fanns nog av dem här ...):
Mordplats, ev också styckningsplats:
Någonstans på vägen mellan Flottiljv. och hemmet stöter VB på sin/sina banemän, helt av en slump, men kanske blev hon antastad. Om hon har genat över gamla HKPs område finns det gott om ytor som ingen ser, trots att det är ett ganska öppet fält. Om polisen/HV/MPS letar där tror jag man får gå "på djupet", många spår har hunnits spolas bort. Kanske ett buskage?
Saknade kroppsdelar, kläder, telefon:
Ja, någonstans finns de, eller hur? Jag vet att man inte får störta in hos vemsomhelst/närsomhelst med eller utan husrannsakan, men jag tror att om man gör det, och söker med hundar, hittar en del intressant. Vad finns det för bostäder på vägen?
Själva styckningen/ritualmord, placering av kroppsdelar, mm:
En del här i tråden har redan varit inne på detta; skulle det kunna vara ett s k "muti" mord, dvs med afrikanska förtecken? Tyvärr är det politiskt inkorrekt, men har vi inte just en del afrikaner som är flyktingar i Boden? Och var bor dessa? Jag vill inte piska upp en storm, och skulle jag ha rätt blir det väl upplopp i lilla Boden ...
Vi vet inget om själva styckningsförfarandet, men skulle det inte gå ganska lätt med en machete av afrikansk typ? Ev gärningsman/män har kanske redan utfört liknande hemskheter, fast i sitt hemland? OBS! Detta är bara en teori, så anklaga mig inte för rasism, tack. Det viktiga nu är väl att få tag i mördarna. Ja, jag tror att de är minst två, med eller utan inblandning av nu anhållne.
Om det har tagits troféer av afrikansk art, så borde de ha sparats, och kanske också telefonen(av ev fåfänga).
Den ev skriften vid benen i ödehuset leder mig också in på detta, det kan ju stå något på ett helt annat språk(varken svenska eller engelska) som vi har svårare att tyda, speciellt när det är så otydligt(sic!) som det är.
Transport från mordplats till fyndplats kan t o m ha företagits med cykel, någon som tänkt på det?
Avslutar ikväll med ett litet kvitter: KJ låste aldrig sin bil, enligt personer hyfsat nära honom ...
Senare ...