2013-07-04, 23:19
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Jadet fattas ju pusselbitar vilket jag antar är brottsplats,mordvapen och varför gräl uppstod.
Åklagaren verkar bestämd och säker på det hon säger och förra häktningen gick väl väldigt fort,som det inte brukar göra

Varför får mgm mottaga beslut via videolänk.
Är det för att det pågår psykriaktrik undersökning eller att han är för sjuk för riktigt förhör.
Citera
2013-07-04, 23:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Varför får mgm mottaga beslut via videolänk.
Är det för att det pågår psykriaktrik undersökning eller att han är för sjuk för riktigt förhör.
Det pågår inte psykiatrisk undersökning.
Citera
2013-07-04, 23:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag utgick i detta resonemang uteslutande från Bodensias hemsida, lokaltidningarna och KJs fejja. Inga inlägg från "inhoppare". Det jag infogade var att det var lillebror som hade fest. Inte KJ, storebror eller föräldrar.
OK, då är jag med.

Och om stuggrannen inte är helt virrig så var det nog kalas den 4:e. Jag förstår dock inte varför festdeltagaren i tråden inte vill kännas vid biltrafiken till och från stugan.
Citera
2013-07-04, 23:27
Medlem
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6884236

passande med reklam om filekniv i samband med artikel om ett styckmord
Citera
2013-07-04, 23:32
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
OK, då är jag med.

Och om stuggrannen inte är helt virrig så var det nog kalas den 4:e. Jag förstår dock inte varför festdeltagaren i tråden inte vill kännas vid biltrafiken till och från stugan.

Min tanke var om det var irländsk afton i Boden den 4/5 så är det kanske mer troligt att lillebror som just spelar irländsk folkmusik har fest den 4/5 ( kanske tom tillsammans med den svenska duon Dun Aengus). Den 11/5 hade det varit Fallen Angel och lillebror kanske anade att KJ kunde vara inblandad och då har jag svårt att föreställa mig att han ringer runt till kompisar och anordnar en fest.
Senast redigerad av highfive 2013-07-04 kl. 23:35.
Citera
2013-07-04, 23:50
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Min tanke var om det var irländsk afton i Boden den 4/5 så är det kanske mer troligt att lillebror som just spelar irländsk folkmusik har fest den 4/5 ( kanske tom tillsammans med den svenska duon Dun Aengus). Den 11/5 hade det varit Fallen Angel och lillebror kanske anade att KJ kunde vara inblandad och då har jag svårt att föreställa mig att han ringer runt till kompisar och anordnar en fest.
jag tog fel på datumet, festen i stugan var den 18 maj, och då hade garanterat DJ blivit hörd om "den 4 maj".
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Skriver det här inlägget för att det är så enormt stressande att bli spekulerad om i hela boden.
Jag, KJs brorsa och tre andra var på festen som enligt något vittne ska ha varit den 4:de vilket är FEL. Vi hade "festen" (egentligen bara en bastukväll) den 18:e. Detta vet vi pga datum på bilder samt att melodifestivalen var då.
Det sägs att det eldades. Jo jävlar, vi grillade marsmallows.
Det ska ha levts om. Jo, vi sjöng och spelade gitarr hela natten.
Att det ska ha körts bilar vet jag inte, i så fall är det någon annan som ska ha sladdat. Vi hade cyklar och KJs brorsas bil hade ju polisen tagit så då går ju det bort.
Könen på oss stämmer, och tjejen är min flickvän. INTE Vatchareeya som det spekuleras om.
Det var förmodligen någon granne som gormat och tagit fel 2 veckor på datumet.
Citera
2013-07-04, 23:58
Medlem
highfives avatar
Citat:
jag tog fel på datumet, festen i stugan var den 18 maj, och då hade garanterat DJ blivit hörd om "den 4 maj".

Att en granne tar fel på två veckor tycker jag är märkligt. I så fall måste grannen vara senil. Hade min bror varit misstänkt för ett mord så skulle jag snarare ställa in fester än att anordna fester, men det är jag det.
Citera
2013-07-05, 00:23
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Att en granne tar fel på två veckor tycker jag är märkligt. I så fall måste grannen vara senil. Hade min bror varit misstänkt för ett mord så skulle jag snarare ställa in fester än att anordna fester, men det är jag det.
Kan bara hålla med, och vi vet ju faktiskt inte vem jotnan är, om han övht har nån flickvän eller om festen den 18:e ens ägt rum.

Som granne så borde man minnas om det var fest i stugan helgen innan grannpôjken plockades in, misstänkt för mord.

Men men, så länge vi inte vet nåt om festfrekvensen vid Altersjön så vet vi inte vad som är sant. Och jotnan är för mig lika okänd som stuggrannen.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-07-05 kl. 00:34.
Citera
2013-07-05, 00:36
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Kan bara hålla med, och vi vet ju faktiskt inte vem jotnan är, om han övht har nån flickvän eller om festen den 18:e ens ägt rum.

Som granne så borde man minnas om det var fest i stugan helgen innan grannpôjken plockades in, misstänkt för mord.

Men men, så länge vi inte vet nåt om festfrekvensen vid Altersjön så vet vi inte vad som är sant. Och jotnan är för mig lika okänd som stuggrannen.

Finns en kille som kallas för Jotee eller liknande på Kjs feja och man fick intryck att den killen är en person som KJ beundrar. Blev lite brydd också av att en kille som uppger att han jobbar inom Försvarsmakten prytt sitt inlägg med två hjärtan. Hur vanligt är det?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-05 kl. 00:39.
Citera
2013-07-05, 00:40
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Finns en kille som kallas för Jotee eller liknande på Kjs feja och man fick intryck att den killen är en person som KJ beundrar.
Jag har fått för mig att det är J*nathan J*hansson, J*sephine J *hanssons bror, tror att han är nära vän till DJ. Men jag vet inte om det stämmer.
Citera
2013-07-05, 00:54
Medlem
urbanostens avatar
Ja, jag vet vad det kan tänkas att ni tänker; Ånej, inte en nyreggad till, etc ...

Men:

Jag har följt tråden, tycker väl att den spårat ur stundtals.

Jag har full förståelse för att många här tror att det är den anhållne som är skyldig, men jag tror inte han har gjort det, iallafall inte ensam.

Vad grundar jag då detta på? En del fåglar kvittrar i mina öron också, och enligt vissa av dessa så har han svårt bara att komma ur sängen på morgonen, såvida inte någon ringer och väcker honom och säger till honom vad han ska göra. Denna egenskap behöver ju inte betyda att man inte kan mörda, men en del andra jag pratat med säger att han inte kan tänka i så många led att han skulle kunna genomföra detta ...

Nåväl, jag har några teorier(som om det inte fanns nog av dem här ...):

Mordplats, ev också styckningsplats:
Någonstans på vägen mellan Flottiljv. och hemmet stöter VB på sin/sina banemän, helt av en slump, men kanske blev hon antastad. Om hon har genat över gamla HKPs område finns det gott om ytor som ingen ser, trots att det är ett ganska öppet fält. Om polisen/HV/MPS letar där tror jag man får gå "på djupet", många spår har hunnits spolas bort. Kanske ett buskage?

Saknade kroppsdelar, kläder, telefon:

Ja, någonstans finns de, eller hur? Jag vet att man inte får störta in hos vemsomhelst/närsomhelst med eller utan husrannsakan, men jag tror att om man gör det, och söker med hundar, hittar en del intressant. Vad finns det för bostäder på vägen?

Själva styckningen/ritualmord, placering av kroppsdelar, mm:

En del här i tråden har redan varit inne på detta; skulle det kunna vara ett s k "muti" mord, dvs med afrikanska förtecken? Tyvärr är det politiskt inkorrekt, men har vi inte just en del afrikaner som är flyktingar i Boden? Och var bor dessa? Jag vill inte piska upp en storm, och skulle jag ha rätt blir det väl upplopp i lilla Boden ...
Vi vet inget om själva styckningsförfarandet, men skulle det inte gå ganska lätt med en machete av afrikansk typ? Ev gärningsman/män har kanske redan utfört liknande hemskheter, fast i sitt hemland? OBS! Detta är bara en teori, så anklaga mig inte för rasism, tack. Det viktiga nu är väl att få tag i mördarna. Ja, jag tror att de är minst två, med eller utan inblandning av nu anhållne.

Om det har tagits troféer av afrikansk art, så borde de ha sparats, och kanske också telefonen(av ev fåfänga).

Den ev skriften vid benen i ödehuset leder mig också in på detta, det kan ju stå något på ett helt annat språk(varken svenska eller engelska) som vi har svårare att tyda, speciellt när det är så otydligt(sic!) som det är.

Transport från mordplats till fyndplats kan t o m ha företagits med cykel, någon som tänkt på det?

Avslutar ikväll med ett litet kvitter: KJ låste aldrig sin bil, enligt personer hyfsat nära honom ...

Senare ...
Citera
2013-07-05, 01:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urbanosten
Ja, jag vet vad det kan tänkas att ni tänker; Ånej, inte en nyreggad till, etc ...

Men:

Jag har följt tråden, tycker väl att den spårat ur stundtals.

Jag har full förståelse för att många här tror att det är den anhållne som är skyldig, men jag tror inte han har gjort det, iallafall inte ensam.

Vad grundar jag då detta på? En del fåglar kvittrar i mina öron också, och enligt vissa av dessa så har han svårt bara att komma ur sängen på morgonen, såvida inte någon ringer och väcker honom och säger till honom vad han ska göra. Denna egenskap behöver ju inte betyda att man inte kan mörda, men en del andra jag pratat med säger att han inte kan tänka i så många led att han skulle kunna genomföra detta ...

Nåväl, jag har några teorier(som om det inte fanns nog av dem här ...):

Mordplats, ev också styckningsplats:
Någonstans på vägen mellan Flottiljv. och hemmet stöter VB på sin/sina banemän, helt av en slump, men kanske blev hon antastad. Om hon har genat över gamla HKPs område finns det gott om ytor som ingen ser, trots att det är ett ganska öppet fält. Om polisen/HV/MPS letar där tror jag man får gå "på djupet", många spår har hunnits spolas bort. Kanske ett buskage?

Saknade kroppsdelar, kläder, telefon:

Ja, någonstans finns de, eller hur? Jag vet att man inte får störta in hos vemsomhelst/närsomhelst med eller utan husrannsakan, men jag tror att om man gör det, och söker med hundar, hittar en del intressant. Vad finns det för bostäder på vägen?

Själva styckningen/ritualmord, placering av kroppsdelar, mm:

En del här i tråden har redan varit inne på detta; skulle det kunna vara ett s k "muti" mord, dvs med afrikanska förtecken? Tyvärr är det politiskt inkorrekt, men har vi inte just en del afrikaner som är flyktingar i Boden? Och var bor dessa? Jag vill inte piska upp en storm, och skulle jag ha rätt blir det väl upplopp i lilla Boden ...
Vi vet inget om själva styckningsförfarandet, men skulle det inte gå ganska lätt med en machete av afrikansk typ? Ev gärningsman/män har kanske redan utfört liknande hemskheter, fast i sitt hemland? OBS! Detta är bara en teori, så anklaga mig inte för rasism, tack. Det viktiga nu är väl att få tag i mördarna. Ja, jag tror att de är minst två, med eller utan inblandning av nu anhållne.

Om det har tagits troféer av afrikansk art, så borde de ha sparats, och kanske också telefonen(av ev fåfänga).

Den ev skriften vid benen i ödehuset leder mig också in på detta, det kan ju stå något på ett helt annat språk(varken svenska eller engelska) som vi har svårare att tyda, speciellt när det är så otydligt(sic!) som det är.

Transport från mordplats till fyndplats kan t o m ha företagits med cykel, någon som tänkt på det?

Avslutar ikväll med ett litet kvitter: KJ låste aldrig sin bil, enligt personer hyfsat nära honom ...

Senare ...

Jaha. Vilka är de här personerna då? Vilka dumbommar, blod har hittats i KJs bil och i så fall är de skyldiga. Ut med namnen nu och gör en insats, om det var därför du engagerade dig i tråden, du kan även vända dig till polisen med dina uppgifter.

Det finns inte en chans att det är någon okänd gm som du vill få det till. Sannolikheten för att dessa skulle hitta just KJs bil är NOLL. NOLL!

Det enda i dina skriverier som möjligen kan vara relevant är om andra haft tillgång till KJs bil, vilka vet att bilen var olåst? Tror förresten inte mycket på det heller. Han gick till sin bil på foto taget av fotograf på dagbladet med ett nyckelringsband svept runt handen.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-07-05 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in