2013-06-10, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Då får vi väl invänta fredag och se vad som händer där.
Ifall åtal väcks mot KJ eller ifall de begär uppskov pga de inväntar ny bevisning, eller att en ny GM eller medhjälpare grips innan ny info kommer.

Polisen och åklagarna har ju antytt att man väntar fler analyssvar i slutet på denna vecka.

Är det en djärv gissning att det kommer att släppas mer information på torsdag-fredag och att lokalmedia kommer skruva upp tonen redan i mitten på veckan...?
Citera
2013-06-10, 23:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
måste dom uttala sig om nåt på fredag eller låter dom tiden bara gå till ett åtal?
Åklagaren har att visa att skäl för häktning finns och att förundersökningen går framåt.
Citera
2013-06-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Polisen och åklagarna har ju antytt att man väntar fler analyssvar i slutet på denna vecka.

Är det en djärv gissning att det kommer att släppas mer information på torsdag-fredag och att lokalmedia kommer skruva upp tonen redan i mitten på veckan...?

Så är det, ett erkännande tror jag aldrig du får, eftersom jag misstänker att det som är gjort om det är MGM som gjort det, anses utav honom själv inte vara något fel, utan bara något han ville göra och tycker är intressant.
Citera
2013-06-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Jag skulle tro att KJ blev nojig över förvaringsplatsen av kroppen när han fick press på sig. Han valde helt enkelt att undanröja så mycket bevis som möjligt när polisen fick nys på han. KJ/Medhjälpare drog ut i skogen och slängde in benen i huset och försökte trycka in Torso under en sten. Kanske därför de va så slarvigt gjort?

Om de flyttats så beror det säkert på noja och stark press. Ton* Ald*en flyttade sitt offer då han tyckte att den (platsen) inte var "värdig" offret, tala om noja.
Nu var han så osammanhängande så det är väl ingen ännu idag som egentligen fattar varför han gjorde så, knappast han själv heller.
Citera
2013-06-10, 23:32
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Den man bara såg lite av nosen på? En Qashqai var det väl, eller?

Jag tror att det måste ha varit den som de menade, men är inte på långa vägar säker. Dock har en sådan liknande bil setts vid flera tillfällen av olika separata vittnen.

Intresset måste hur som helst ligga i att det är ett fordon som KJ har haft tillgång till, eller? Det är möjligt att denna bil är ett villospår och att polisen bara kollar av bilvittnesmålen för att kunna utesluta dem.

Men det är iaf det intressantaste som uppkommit på länge, och något som kan visa sig ha bäring för fallet. För om KJ nu har rattat den och varit till fyndplatsen och vänt, plus duckat för grannar så är det ju oerhört besvärande omständigheter för hans del.
Citera
2013-06-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Om de flyttats så beror det säkert på noja och stark press. Ton* Ald*en flyttade sitt offer då han tyckte att den (platsen) inte var "värdig" offret, tala om noja.
Nu var han så osammanhängande så det är väl ingen ännu idag som egentligen fattar varför han gjorde så, knappast han själv heller.

Tror en eventuell diagnos av AS skulle kunna påverka MGM att flytta kroppsdelarna också. Tror även Mordvapen ligger i en sjö(förmodligen vid sommarstugan) och kläderna bränts. Någon som vet om dyk har gjorts runt sommarstugan?
Citera
2013-06-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
måste dom uttala sig om nåt på fredag eller låter dom tiden bara gå till ett åtal?

Garanterat förlängning, orsaker, inväntar kompletterande provsvar, fler förhör skall hållas och sen så är inte mt i sådant skick att man går till åtal även om man skulle ha torrt på fötterna.
Citera
2013-06-10, 23:46
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon

Ja, men han kunde få in hennes kropp ostört i bilen för att sedan köra den en längre bit bort. Ett styckmord är inte riktigt samma sak och därför kan de två fallen inte jämföras i just det avseendet, T var ute i buschen och KJ har opererat i stadsmiljö. Men tack vare att T skuffat in Cs döda kropp i bilen så kunde han gripas efter att han slarvat, och kastat ut en blodig bilmatta- som senare kom att kopplas till honom. Vilket tyder på att även T agerat orationellt och i panik.

Byt bara ut den blodiga bilmattan mot VBs kroppsdelar så förstår du nog vad jag menar.
Citera
2013-06-10, 23:47
Medlem
MT är det så att det var han som stod åtalad för att ha varit och viftat med Soft Air vapen mitt i centrala Boden och skapat polispådrag och allmän förvirring?
Citera
2013-06-10, 23:50
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/drogerna-kan-ha-gjort-honom-aggressiv-och-paranoid_6345192.svd

http://www.dn.se/sthlm/anabola-steroider-bakom-flera-valdsbrott-mot-flickor/
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------

Vad jag vill ha sagt och visa på med ovanstående citat är att utifrån detta dåd som vi knappt kan greppa vad det gäller makabert våld och grymhet, så krävs det en exceptionell människa
för att klara av att utföra ett liknande dåd. Det finns dom i tråden som vill göra gällande att en sådan här styckning kan utföras av både dej & mej, men jag är inte övertygad om att så är fallet.

Det är rimligt och logiskt att man söker efter en potentiell GM bland de av VB:s bekanta som är just exceptionella i en eller flera bemärkelser. Jag menar att KJ är en sådan person. AB kan vara en annan.

Med sin spensliga lekamen är det inte troligt att KJ använder rojds, men det hindrar inte ..
Citera
2013-06-10, 23:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
MT är det så att det var han som stod åtalad för att ha varit och viftat med Soft Air vapen mitt i centrala Boden och skapat polispådrag och allmän förvirring?
Nej, han blev inte åtalad. Men däremot finns det uppgifter om att han har misstänkts för ett sådant brott. Kan du berätta mer?
Citera
2013-06-10, 23:58
Medlem
Citat:

Det har väl tagits upp tidigare att han troligast varit häktad för det men dom la ner det.

Troligt händelseförlopp var att en ruta på hans bil hade blivit pajjat och han och några vänner hade kört runt och sökt efter gm och hittat någon och pekat sina Soft air gun mot hen? Sen om det skapat allmän förvirring vet jag inget om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in