2013-06-02, 13:11
Medlem
roppss avatar
Så det blir en säsong till, men vilka tjejer ska de hitta då mer än Kajsa? Carolina Kluft och Anja Persson lär väl få frågan, tror dock inte någon av dem skulle tacka ja. Annika Sörenstam borde vara aktuell, hon var ju världsledande i golf under många år. Alshammar och Kallur är båda gravida men sagt att de satsar på OS i Rio 2016. Borde väl därför inte vara kvalificerade.

Manliga sidan är ju betydligt enklare, självskrivna är ju Gunde Svan och Björn Borg. Jag tror dock BB aldrig skulle vara med, men Stefan Edberg eller Mats Wilander skulle vara lämpliga ersättare. Någon av Mats Sundin, Peter Forsberg eller Niklas Lidström måste bli aktuella från ishockeyn. Från fotbollen ser jag gärna Glenn Strömberg och/eller Fredrik Ljungberg.

Övriga män som jag är lite osäker om de ska/har slutat som skulle vara roliga att se skulle vara Lassi Karonen, JO Waldner eller Jörgen Persson.
Citera
2013-06-02, 13:32
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropps
Jag tror dock BB aldrig skulle vara med, men Stefan Edberg eller Mats Wilander skulle vara lämpliga ersättare. .

Edberg har fått förfrågan, tyvärr verkar han inte vara intresserad. Han är fortfarande i bra form, så det är väl bara att köra?
Citera
2013-06-17, 11:03
Medlem
Zcapegoats avatar
Lars Frölander, Anna Olsson och Sven-Åke Lundbäck är klara.

http://www.svt.se/sport/frolander-jag-ar-jattespand
Citera
2013-06-28, 00:16
Medlem
Zcapegoats avatar
Ytterligare tre deltagare klara:
Thomas Ravelli
Hanna Marklund
Marit Söderström Nord

Källa: http://www.dn.se/sport/tre-nya-namn-till-mastarnas-mastare/
Citera
2013-06-28, 06:05
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Ytterligare tre deltagare klara:
Thomas Ravelli
Hanna Marklund
Marit Söderström Nord

Källa: http://www.dn.se/sport/tre-nya-namn-till-mastarnas-mastare/

Hur många har de haft med från 94-laget nu egentligen? Brolin, Jeppe Blomka, Anders Limpar och Stefan Schwarz har ju redan varit med och nu alltså även Raven. Det kommer alltså att bli femte gången man får se bilder av en dyngrak Brolin dansande runt med en svensk flagga vid mottagandet i Rålis.
Citera
2013-07-02, 10:52
Medlem
mustams avatar
In med någon hockeyspelare förfan. Foppa, Sundin, Lidström??
Någon handbollsspelare också..
Citera
2013-07-02, 11:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hur många har de haft med från 94-laget nu egentligen? Brolin, Jeppe Blomka, Anders Limpar och Stefan Schwarz har ju redan varit med och nu alltså även Raven. Det kommer alltså att bli femte gången man får se bilder av en dyngrak Brolin dansande runt med en svensk flagga vid mottagandet i Rålis.

Det är faktiskt lite tröttsamt. Det blir samma bilder en gång till och han ska få berätta om sina straffräddningar för 100:e gången.

Genom åren har det bara varit en tennisspelare, en bordtennisspelare och en handbollsspelare. Där borde man kunna hitta bra namn.
Citera
2013-07-03, 09:01
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är faktiskt lite tröttsamt. Det blir samma bilder en gång till och han ska få berätta om sina straffräddningar för 100:e gången.

Genom åren har det bara varit en tennisspelare, en bordtennisspelare och en handbollsspelare. Där borde man kunna hitta bra namn.

Är inte problemet med bordtennisen att de fortfarande spelar, de som är intressanta för denna sorts program alltså.
Handbollen är väl de flesta ledare av något slag och att Wislander var med kom väl efter en del tjöt med RIK där han är verksam idag, givetvis kan det ordnas så de är lediga då men det försvårar ju saken avsevärt iaf.
Tennisen tycker jag dock man kunde skaka fram fler från ja, finns ju ett gäng som varit riktigt bra och åtminstone en handfull som varje svensk oavsett tennisintresse känner till.

Sedan är givetvis motorsporten nästan pinsamt förbisedd i sammanhanget. Carla, Rickardsson etc...
Citera
2013-07-16, 11:20
Medlem
roppss avatar
SVT: Samtliga deltagare klara för Mästarnas mästare

Citat:
I september börjar inspelningarna av den sjätte säsongen, som sänds under våren 2014.

Grupp 1:
Kajsa Bergqvist, höjdhopp
Johanna Sjöberg, simning
Theresia ”Thess” Larsson, karate
Frank Andersson, brottning
Sven-Åke Lundbäck, längdskidor
Tommy Söderström, ishockey

Grupp 2:
Christian Olsson, tresteg
Lars Frölander, simning
Thomas Ravelli, fotboll
Hanna Marklund, fotboll
Marit Söderström Nord, segling
Anna Olsson, längdskidor
Citera
2013-07-16, 11:43
Medlem
Trumpeters avatar
Tror att Kajsa och Johanna går vidare från grupp 1.
Grupp 2 känns mer svårtippad, men jag gissar att Hanna går vidare. Sedan står det nog mellan Lars, Anna och Christian. Gissar på Lars.

Mitt tips som vinnare är Kajsa.
Citera
2013-07-26, 10:11
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Hanna Marklund lämnar återbud, Anna Laurell ersätter:

http://www.svt.se/mastarnas-mastare/boxaren-anna-laurell-ersatter-hanna-marklund

Kul tycker jag. Har inget emot Hanna Marklund, men lite mer variation på sporterna. Fotbollen är ju ändå representerad i den här omgången av Ravelli.

Kan ingenting om Anna Laurell, enda gången jag kollat på boxning är under OS. Ska bli spännande att se hur hon klarar sig.
Citera
2013-07-30, 10:15
Medlem
spückos avatar
som boxningsnörd tycker jag det är grymt sköj att få se Anna L i MM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in