2013-05-20, 22:55
Moderator
Dr Kings avatar
De man skulle vilja se i en mästarsäsong av Mästarnas mästare är följande (och då inte bara sådana som redan varit med utan även sådana som jag hoppas är med tills en eventuell mästarsäsong blir):

Ingemar Stenmark
Gunde Svan
JO Waldner
Stefan Holm
Peter Forsberg
Stefan Edberg
Carolina Kluft
Magda Forsberg
Annika Sörenstam
Anja Pärson
Hanna Ljungberg
Agneta Andersson
Citera
2013-05-20, 23:26
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
De man skulle vilja se i en mästarsäsong av Mästarnas mästare är följande (och då inte bara sådana som redan varit med utan även sådana som jag hoppas är med tills en eventuell mästarsäsong blir):

Ingemar Stenmark
Gunde Svan
JO Waldner
Stefan Holm
Peter Forsberg
Stefan Edberg
Carolina Kluft
Magda Forsberg
Annika Sörenstam
Anja Pärson
Hanna Ljungberg
Agneta Andersson

Intressant lista! Dock har jag en liten fundering, Agneta Andersson? Kände inte riktigt att hon märktes i sin säsong.
Citera
2013-05-20, 23:32
Medlem
mishimas avatar
Annika Sörenstam har karisma som en fiskpinne. Kanske att man kan få en annan uppfattning om hon är med och är lite personlig. Jag har ändå lite svårt för henne.

Mitt förslag är att man pausar programmet i fem år istället för att mjölka ur konceptet helt.
Citera
2013-05-20, 23:48
Medlem
roppss avatar
Louise Karlsson borde få en andra chans, hade hon inte så jäkla svårt att slappna av i momentet som gick ut på att få ner sin puls i finalen, så hade hon vunnit över Krajnc den säsongen.

Tycker dock att Magdalena Forsberg blev den rätta vinnaren, Anna Lindberg åkte väl i stort sätt direkt från OS i London till MM. Antar dock att SVT har svårt att hitta kvinnliga deltagare och måste ta de som nyligen slutat sina karriärer.
Citera
2013-05-21, 01:13
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Annika Sörenstam har karisma som en fiskpinne.

Även i mina ögon fullkomligt ointressant, dessutom tror jag hon skulle vara kass på i princip alla fysiska grenar.

Ungefär så här skulle min drömmatchning se ut om man även fick peta in några nya:

Ingmar Stenmark
Johan Mjällby
Gunde Svan
Magdalena Forsberg
Jonas Björkman
Carolina Kluft
Erik Hajas
Per Fosshaug
Per Elofsson
Lars Frölander
Peter Forsberg
Therese Alshammar

De hatar alla att förlora och skulle (förhoppningsvis iaf) inte vika ner sig i någon enda gren. Risken är väl att Mjällby har sönder alla de andra...
Citera
2013-05-21, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mauls
503 - Hans Zimmer
mange takk
Citera
2013-05-21, 08:40
Medlem
I en lista med MM-favoriter genom åren får bara inte Nilsmark och Louise Karlsson utelämnas. Roliga, trevliga, vackra och i vart fall Louises fall, väldigt duktig.
Citera
2013-05-31, 09:43
Medlem
tcfmogs avatar
Kajsa Bergqvist och Christian Olsson ska tydligen vara med nästa omgång.
Citera
2013-05-31, 21:12
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Kajsa Bergqvist och Christian Olsson ska tydligen vara med nästa omgång.
Väldigt bra början måste jag säga.
Citera
2013-06-01, 08:12
Medlem
kostymnisses avatar
Onekligen skoj med såväl Olsson som Bergqvist. Olsson har ju verkligen vunnit allt man kan vinna och Bergqvist har väl endast missat os-gulden pga skador.
Startfältet blir förhoppningsvis riktigt starkt denna gång och förhoppningsvis utan "utfyllnadsspelare".
Citera
2013-06-01, 11:23
Medlem
Jag tyckte årets säsong var bra. Ändrade uppfattning om Bernt ett par gånger men det slutade vid att han bara följde spelets utsatta regler och därför förtjänar respekt.

Jag vill se Jörgen Kruth i nästa säsong.
Citera
2013-06-01, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Jag tyckte årets säsong var bra. Ändrade uppfattning om Bernt ett par gånger men det slutade vid att han bara följde spelets utsatta regler och därför förtjänar respekt.

Jag vill se Jörgen Kruth i nästa säsong.
Bernt själv har inte gjort något fel. Det är bara upplägget som är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in