2013-06-27, 23:44
Medlem
Sokkos avatar
Utifrån fotot att döma tror jag snarare att hon gick till väga som Brukarföreningskvinnan i Borlänge, som hittades i buskar intill sitt hem.
Citera
2013-06-27, 23:44
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Direktlänk till bilden... http://gd.se/image_processor/1.6024974.1372368746!/image/864447525.jpg_gen/derivatives/full/864447525.jpg?maxWidth=650

Nej, det ser ju onekligen inte ut som en plats lämplig för hängning. Är det kanske sprit och piller som varit metoden, eller snittade handleder, för något vapen hade väl Tuula inte tillgång till?
Ahh, den metoden hade jag missat, det är väl en typisk kvinnogrej, låter plausible...
Citera
2013-06-27, 23:51
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Ahh, den metoden hade jag missat, det är väl en typisk kvinnogrej, låter plausible...
Använder man rakblad och har modet att snitta djupt vid första försöket, så blöder man fort ut, man blir åtminstone avdomnad efter bara ett par minuter. Smärtan vid användandet av vasst rakblad skall även vara minimal enligt överlevare.
Citera
2013-06-27, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Nu har GD skickat ut en fotograf och uppdaterat med bild på polisens avspärrningsband hängande från en björk med höga ormbunkar under. Trädet ser inte ut att ha någon hängvänlig gren längre ner...

Fotot ser ut att vara taget från en väg, med tanke på hur plötsligt ormbunkarna börjar. Och är det där verkligen ett band från polisen? Brukar det inte stå åtminstone "Polis" på dem? Sen undrar jag varför de bara skulle hänga ett band sådär, och inte spärra av mer ordentligt. Det jag är inne på är att det där fotot inte är direkt kopplat till fyndplatsen.
Citera
2013-06-28, 00:00
Medlem
-DaRude-s avatar
Hur långvarig var hon i livet efter förskingringen egentligen, hur länge kan hon ha varit död?
Citera
2013-06-28, 00:05
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Hur långvarig var hon i livet efter förskingringen egentligen, hur länge kan hon ha varit död?

Det kommer fram så småningom när och om det konstaterats att det är hon som hittats.
Citera
2013-06-28, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixes
Fotot ser ut att vara taget från en väg, med tanke på hur plötsligt ormbunkarna börjar. Och är det där verkligen ett band från polisen? Brukar det inte stå åtminstone "Polis" på dem? Sen undrar jag varför de bara skulle hänga ett band sådär, och inte spärra av mer ordentligt. Det jag är inne på är att det där fotot inte är direkt kopplat till fyndplatsen.

Kan vara "bugetvarianten"
Behöver ju som sagt inte vara fyndplatsen utan kan även vara en snitsel som betyder "gå in här". Betydligt smidigare att vägvisa för teknikerna. "Ta höger vid bandet, gå ca 50m" istället för "28:e björken med en liten buske och sen höger"
Citera
2013-06-28, 00:06
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Kan vara "bugetvarianten"
Behöver ju som sagt inte vara fyndplatsen utan kan även vara en snitsel som betyder "gå in här". Betydligt smidigare att vägvisa för teknikerna. "Ta höger vid bandet, gå ca 50m" istället för "28:e björken med en liten buske och sen höger"
Eller skogsarbetarnas tejp som visar var dom ska röja.
Citera
2013-06-28, 00:08
Medlem
Naturvårdsband är på många håll blåvit randiga
används tex för att markera fornlämningar och dit tror jag inte vår vän räknas ännu.

min fetning
Citat:
Ursprungligen postat av mixes
Citera
2013-06-28, 00:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Eller skogsarbetarnas tejp som visar var dom ska röja.

Eller GD:s som ville ha en bra bild?
Citera
2013-06-28, 00:14
Medlem
why123s avatar
Men varför fick hon så bråttom att göra detta att hon inte ens tog sig tid att äta sin frukost. Kan det ha kommit ett samtal?
Citera
2013-06-28, 00:16
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Eller GD:s som ville ha en bra bild?

Man får föreställa sig terrängen i november. Vintertid är det säkert ont om folk där. Är det ett sommarstugeområde? Sedan har det växt igen. Undrar om skogsarbetaren sprang på kroppen eller hittade den utifrån lukt.

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men varför fick hon så bråttom att göra detta att hon inte ens tog sig tid att äta sin frukost. Kan det ha kommit ett samtal?

Kanske ingen aptit utifrån dagsplanen, eller för att förvilla polisen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in