2013-06-28, 00:17
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men varför fick hon så bråttom att göra detta att hon inte ens tog sig tid att äta sin frukost. Kan det ha kommit ett samtal?
Hon skulle ju ta livet av sig. Att äta känns då inte så relevant. Hon grubblade, och grubblade väl och så bestämde hon sig bara för att avsluta det hela, och reste sig upp och gick.
Citera
2013-06-28, 00:19
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Men varför fick hon så bråttom att göra detta att hon inte ens tog sig tid att äta sin frukost. Kan det ha kommit ett samtal?

Ja, eller hon kanske grubblade över utvägar medan hon försökte vara som vanligt. Tuggorna växte i munnen på henne, hon skrev ett brev till döttrarna, slängde det i papperskorgen..och trampade iväg in i evigheten på sin vita cykel.
Citera
2013-06-28, 00:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, eller hon kanske grubblade över utvägar medan hon försökte vara som vanligt. Tuggorna växte i munnen på henne, hon skrev ett brev till döttrarna, slängde det i papperskorgen..och trampade iväg in i evigheten på sin vita cykel.

Kan så vara men det kan också vara någon annan, eller hur?

Hur många kvinnor har försvunnet i området under det senaste året någon annan än SithBoboSith som vet?
Citera
2013-06-28, 00:27
Medlem
Sokkos avatar
Hur är det med bryggor där? Om man vill dumpa en cykel? Det var väl inte helt istäckt i november?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Ytterst tveksamt. Polisen får larm 7:50, underrättar TLs anhöringa "under eftermiddagen". Hela dagen hade de på sig att inofficiellt fastställa vem det var.
Citera
2013-06-28, 00:28
Medlem
Bylines avatar
Citat:

Hur många kvinnor har försvunnet i området under det senaste året någon annan än SithBoboSith som vet?
Eftersom polisen går ut och säger att det kan vara Tuula, så är det troligen hon. Hade man inte känt sig så säker man kan vara utan dna eller tandbilder, så hade man väl endast gått ut med att man hittat oidentifierad kropp och att man nu skall titta på alla gamla försvinnanden för att se om den kan matchas till någon.
Citera
2013-06-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Hur är det med bryggor där? Om man vill dumpa en cykel? Det var väl inte helt istäckt i november?

Finns en betongbrygga där,men det är rätt grunt runt den.
Sen hur det var med is där i november har jag inget minne av,när det är riktigt isbelagt
så brukar många leka av sig med bilar på sjön under vintern.
Citera
2013-06-28, 00:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Eftersom polisen går ut och säger att det kan vara Tuula, så är det troligen hon. Hade man inte känt sig så säker man kan vara utan dna eller tandbilder, så hade man väl endast gått ut med att man hittat oidentifierad kropp och att man nu skall titta på alla gamla försvinnanden för att se om den kan matchas till någon.

Och nu har man ju "förberett" Tuulas familj på det också. Hade polisen inte trott att det var hon, så hade de nog inte gjort det. Än.
Citera
2013-06-28, 00:35
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Ja, det var jag som tänkte rationellt att varför överhuvudtaget börja äta om man ändå ska dö... Och få så bråttom att halva frallan (tror jag det var) låg framme

Hon har säkert fattat beslutet när hon satt och tuggade, "jag måste göra det snabbt innan jag ångrar mig".

Där gick alla teorier om paraplydrinkar i Thailand upp i rök..
Citera
2013-06-28, 00:40
Medlem
MrFolds avatar
Självklart är det med all sannolikhet Tuula. Och jag säger som flera föregående talare: Det har eg. aldrig funnits något mysterium i denna tråd utöver vad som drev in henne i detta. 5 minuters genomläsning så sa Occams rakkniv lugnt: Någon form av missbruk, antagligen spel. Självmord när fasaden rämnade.

Tragiskt, skänker en tanke till hennes anhöriga och hoppas att detta blir ett avslut som gör det möjligt för dem att med tiden gå vidare.
Citera
2013-06-28, 00:47
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Jag har redan föreslagit Jimmy Hoffa i kvinnokläder.
Verkar det mer sannolikt?
Citera
2013-06-28, 00:52
Medlem
Sokkos avatar
Och bandet kan vara Mördarens snitzling för att visa TL vägen till rätt björk, efter samtalet hon kan ha fått vid frukostbordet...
Citera
2013-06-28, 00:56
Medlem
SithBoboSiths avatar
BIlder; http://nyhetswebben.se/?p=8312 säger inte speciellt mycket dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in