2013-05-27, 07:17
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Just det faktum att man inte har hittat henne gör att alterntiv 1 är det minst troliga.
Antingen har hon planerat detta ensam och då lever hon gömd någonstans utomlands under nytt namn.
Eller också har något manipulerat henne till detta och då är det troligt att hon redan är mördad och någon annan har lagt beslag på pengarna.

Vem har lagt beslag på pengarna menar du? Hon har ju spelat bort dom..
I så fall så du menar att något av de utländska internetspelbolagen som matats med pengar av Tuula ska ha mördat henne? Lite långsökt va??
Citera
2013-05-27, 10:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Vem har lagt beslag på pengarna menar du? Hon har ju spelat bort dom..
I så fall så du menar att något av de utländska internetspelbolagen som matats med pengar av Tuula ska ha mördat henne? Lite långsökt va??

Visst kan hon spelat bort pengarna men än har vi sett några bevis om det, eller hur?
Att tvätta pengar via spelsajter är ingen nyhet. Du behöver en nalle och en medhjälpare så går det att så också.
Det finns fortfarande ett fåtal skatteparadis så den möjligheten finns den också.

Självmord är väl det som tror mest men vad har hittats som styrker detta?
Mord samma sak där, halväten frukost och allt av värde kvar hemma skulle väl isf vara det som talar för det.
Paraplydrinksteorin, ju mindre spår desto troligare säger jag åtminstone tills kroppen är hittad.
Citera
2013-05-27, 14:44
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Visst kan hon spelat bort pengarna men än har vi sett några bevis om det, eller hur?
Att tvätta pengar via spelsajter är ingen nyhet. Du behöver en nalle och en medhjälpare så går det att så också.
Det finns fortfarande ett fåtal skatteparadis så den möjligheten finns den också.

Självmord är väl det som tror mest men vad har hittats som styrker detta?
Mord samma sak där, halväten frukost och allt av värde kvar hemma skulle väl isf vara det som talar för det.
Paraplydrinksteorin, ju mindre spår desto troligare säger jag åtminstone tills kroppen är hittad.

Bevis och bevis, vad har vi för bevis i detta fall? Inget förutom det som står i tidningarna.

Här en av de senaste artiklarna om Tuula:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16834841.ab

Tvätta pengar via HA och spelsajter sker endast i dåliga filmer, inte i verkligheten, dessutom inte av en Kommunalanställd kvinna från Gävle.

Paraplydrickandet är väl den teorin som skulle lämna flest spår efter sig, beställa nya drinkar varje dag, svårt att göra detta omärkt..
Citera
2013-05-27, 15:26
Medlem
Quarrels avatar
GD: Resultatlöst sökande
Citat:
På lördagen var området vid Lexe och Bäckebrobäcken extra intressant. Den vita Monarkcykel som kvinnan försvann med saknas fortfarande och har en central roll i letandet. Hittar man den har man något att utgå från i sökandet.
– Vi har säkert tittat på 60 olika cyklar, säger [ML] från Missing peoples riksledning.
Citera
2013-05-29, 16:19
Medlem
notabenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Det är något i det här fallet som är så jävla underligt, det finns 3 olika alternativ vad som kan ha hänt med henne: 1. Hon har tagit livet av sig, 2. Hon har blivit mördad, 3. Hon lever, gömd.

Det första alternativet låter mest troligt, och det som är underligt med det är varför man inte har hittat henne. Om en människa tar livet av sig, framförallt om man har barn och familj, så ''borde'' man väl ändå göra det på en lämplig plats, där man vet att folk kommer att hitta en. Anledning? Jo, om du har anhöriga (speciellt anhöriga som man har bra kontakt med), så vill man väl inte att dem ska behöva leva i ovisshet hela livet? Det måste finnas platser som MSP och polisen har missat, platser som hon har anknytning till.
Om jag skulle vilja ta livet av mig vore nog "lämplig" metod vara det som låg närmast att fundera på snarare än "lämplig" plats... En metod utan återvändo och med förhållandevis snabbt förlopp skulle jag föredra - typ hoppa från en Finlandsfärja på vintern eller ett skott i pannan. Ett annat perspektiv är väl att folk kan resonera olika om vad som är "lämplig" plats/metod också? Ta livet av sig i hemmet t ex då vet ju de anhöriga definitivt vad som hänt men å andra sidan kanske det är de anhöriga som hittar en och det kanske man vill bespara dem...
Citera
2013-05-29, 17:03
Medlem
Visselvesslas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Bevis och bevis, vad har vi för bevis i detta fall? Inget förutom det som står i tidningarna.

Här en av de senaste artiklarna om Tuula:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16834841.ab

Tvätta pengar via HA och spelsajter sker endast i dåliga filmer, inte i verkligheten, dessutom inte av en Kommunalanställd kvinna från Gävle.

Paraplydrickandet är väl den teorin som skulle lämna flest spår efter sig, beställa nya drinkar varje dag, svårt att göra detta omärkt..

Så om jag har förstått det hela rätt så har du heller inga "starkare eller fler bevis" över hur det hela har gått till, än någon annan här i tråden?? Utan du spekulerar lika vilt som alla andra?

För när man läser dina inlägg så förefaller du att vara mycket säker på att det just du skriver är överensstämmande med sanningen och att alla andra bara spekulerar och fantiserar.
Citera
2013-05-29, 18:49
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visselvessla
Så om jag har förstått det hela rätt så har du heller inga "starkare eller fler bevis" över hur det hela har gått till, än någon annan här i tråden?? Utan du spekulerar lika vilt som alla andra?

För när man läser dina inlägg så förefaller du att vara mycket säker på att det just du skriver är överensstämmande med sanningen och att alla andra bara spekulerar och fantiserar.

Allt som har med Hells Angels och paraplydrinkar i detta fall ser jag som fantasier.
Citera
2013-05-29, 20:22
Medlem
LaScalas avatar
Inget nytt sök är planerat av MPS.
Polisen verkar inte söka aktivt.
Är det för att man förutsätter att hon är död och inte vill dra igång kostsamma dyk? Eller?
Citera
2013-05-29, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Är det för att man förutsätter att hon är död och inte vill dra igång kostsamma dyk? Eller?

Hej....kan man inte försöka starta igång ett sök??kanske söka en hel helg här i Gävle.... men man kanske måste försöka prata med någon,,men är det ingen som känner hennes döttrar som någon kan prata med så man kanske få igång missing people intresse?? jag vill hjälpa till..finns det fler än jag som vill det??
För något lär man väl hitta så dom anhöriga kan få känna någon slags "lugn".....
Citera
2013-05-29, 21:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala

Jag tror inte det blir fler sök av MPS åtminstone inte med "proffsen" i Riks inblandade för SvT har ju redan filmat ett inslag till dokumentären.
De saknar väl spaningsuppslag eller så vill de inte erkänna att Tuula dragit dem vid näsan.
Citera
2013-05-30, 07:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykillen
Hej....kan man inte försöka starta igång ett sök??kanske söka en hel helg här i Gävle.... men man kanske måste försöka prata med någon,,men är det ingen som känner hennes döttrar som någon kan prata med så man kanske få igång missing people intresse?? jag vill hjälpa till..finns det fler än jag som vill det??
För något lär man väl hitta så dom anhöriga kan få känna någon slags "lugn".....

Ja, och för att jag ska få känna lite lugn. Jag verkar ju väldigt engagerad i detta om jag ser på mina postningar.
Jag gör gärna vad jag kan för att driva på ett nytt sök. Men vad?
Citera
2013-05-30, 07:48
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tror inte det blir fler sök av MPS åtminstone inte med "proffsen" i Riks inblandade för SvT har ju redan filmat ett inslag till dokumentären.
De saknar väl spaningsuppslag eller så vill de inte erkänna att Tuula dragit dem vid näsan.

Du tror förstås hon kan ha varit Liberty Reserves kontakt i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in