Citat:
Ursprungligen postat av
PCuri
Jag har inte lagt ner tiopentalspåret. Det är bara det att jag inte orkat svara på ditt senaste inlägg eftersom du kör med samma sak månad ut och månad in liksom mace2442 (den som undrar kan ju läsa mina inlägg och era och bläddra bakåt successivt i tråden).
När det gäller morfinöverdosen så citerar man rättens oberoende expert Mörland i domen med följande:
”Den har utifrån dokumenten gett 70 µg morfin per timme. 70 µg är helt adekvat för situationen. Morfinkoncentrationen är dock tio gånger högre än vad som har anförts i journalen.”
Sedan ger ju Mörland rätt generösa prutningsmöjligheter på den siffran. Men man landar även då på en flera gånger högre dos än den som angetts.
Vill som sagt också påpeka att det framstår som en närmast otrolig slump om man mätt fel för BÅDE tiopental och morfin. Nu slapp man dock ta ställning till denna fråga i domen eftersom man aldrig åtalade för morfinet (sannolikt p g a svårigheterna att juridiskt binda en specifik gärningsman till morfinöverdosen).
Och du menar att du själv har förnyat dig på något sätt?
Morfinhalten har du ingen aning om. Lika lite som tiopenthalhalten.
Du var inte på mötet föräldrarna hade när beslutet togs om att stänga av respiratorn
så du har ingen aning om huruvida pappan blev upprörd för att han tyckte att det var fel
eller för att dom var i en situation utan någon annan lösning.
Jag antar att det någonstans någongång är något som har gått så fel för dig i din kontakt
med vårdapparaten att du blivit helt verklighetsfrånvänd. Trist.
I din värld skulle sjukvården bestå av ovårdbara vårdpaket utan livsvärde och utan
möjlighet till förbättring, detta enbart för att tjäna något dunkelt motiv du fantiserat
fram om allas rättigheter till vård i det oändliga.
Precis som dom debila åklagarna lever du i den värld där fri bevispröving råder och
där i princip allt kan hänföras till "bevis", även det som bara är gissningar och kafferep.
Lägg ner ditt privata korståg nu. Det är över. Du är mot- och överbevisad