2013-06-27, 15:59
Medlem
lastpasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvrtko
Ett landslag spelar inte i premier liga BiH eller europa/champions league

Sen kan det vara påhitt som du visa men om det nu inte är det så för det första så heter laget inte zrinjski å för det andra så är det ingen riktig landslag utan påhitt.

Är det ett påhitt att Herceg Bosna spelat landskamp mot Paraguay???

Är du helt hjärndöd eller vad är ditt problem?

Läs wikipedia artikel en gång till

Citat:
Nogometna reprezentacija Herceg-Bosne je odigrala svoju jedinu utakmicu s najboljom vrstom Paragvaja, 21. travnja 1996. godine u glavnom gradu Paragvaja, Asunciónu.

Tu utakmicu Nogometni savez Paragvaja priznaje kao službenu, čak je i FIFA vodi takvom, samo je ne priznaje Nogometni savez BiH.

Utakmicu je Paragvaj dobio sa 3:0 (1:0), a za Herceg-Bosnu su nastupili: Dukić, Skoko, Kordić, Babić, Bubalo, Matan, Ravlić, Musa, Bogdan, Marinović, Marušić (još su igrali Sušac, Bartolović). Izbornik: Branko Međugorac.[21]

https://hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%A0K_Zrinjski_Mostar

http://hr.wikipedia.org/wiki/Hrvatska_Republika_Herceg-Bosna

http://forum.net.hr/forums/t/324043.aspx
Citera
2013-06-27, 16:01
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Ja, vi är kassa i nuläget, inget jag förnekar. Men till skillnad från er så är inte fotboll det enda vi har. Ni suger i alla andra sporter i princip, men givetvis är detta "efterblivna" sporter som ingen bryr sig om. Jag menar, vem fan bryr sig om en sport som tennis där Novak Djokovic har spelat ihop 50+ milj. dollar enbart i prispengar och tjänar 20+ mille om året, mer än Zlatte. Men så länge bosniakerna är kassa i dessa sporter så förblir de efterblivna och homosexuella. Albanerna ska vi inte ens snacka om.

Tycker bara det ar lojligt att i varje youtube video som handlar om Bosniska landslaget sa harjar ett par barnsliga och avundsjuka serber som stoltserar med hur Serbien ar bra i vatenpollo, karringbasket och gud vet vad. 99,9% av varldsbefolkningen vet inte ens om att Serbien har ett landslag i Volleyboll eller Vattenpollo, ingen bryr sig liksom
Sportslig infrakstruktur i Bosnien forstordes under kriget och det tar tid att ateruppbygga.
Ditt argument paminner lite om nar vissa nationalister fran BL skrot med direkt efter kriget om hur Banja Luka ar valbevarat inga sonderbombade byggnader medans i Sarajevo ar allt forstort.
15 ar efter ar Sarajevo idag metropol jamfort med Banja Luka pa alla satt.

Tillbaks till fotboll, det racker med att Bosnien tar sig vidare fran gruppen i Brasillien sa har man uppnat mera an vad Serbiens landslag nagonsin lyckats med.
Sa att du jamfor Serbien med Liverpool ar bara annu mera bissart.

Tennis gar inte att jamfora med varldens overlagset maktigaste och kandaste sport fotboll. Tennispelare ar 1 ett fotbollslag bestar av 11 stjarnor+banken tranaren osv. Sen ar det ju lite fjolligt nar en vuxen karl stonar nar han servar som om han blir pasatt av sjalvaste Rocco Siffredi,
jag byter kanal direkt
Senast redigerad av Sunrise01 2013-06-27 kl. 16:15.
Citera
2013-06-27, 16:15
Medlem
Citat:
Med tanke på att man på kartan valt att inkludera Kosovo i Serbien antog jag rent logiskt att Kosovos sociala, ekonomiska och politiska variabler räknades in i Serbiens statistik. Hade man inte alls tagit med Kosovo i analysen borde området ha gråfärgats.

Jag skrev till dig i inlägg #2743 att de utgår från de länder som är med i FN. Sen förklarade jag för dig att Kosovos problem är helt separata och oberoende från Serbien, att inte ens Serbien räknar Kosovos problem som sina. Så nej, logik är inte din starkaste sida. Det kan vi nog alla vara överrens om. Hur som helst hade du fel. Se inlägg #2753, Kosovo används inte i analysen av Serbien. Så försök tänka en gång extra innan du kallar mig för en idiot.

Den andra serben är inte så mycket bättre heller. "Serbien utan Kosovo hade aldrig på världskartan aldrig legat på 92a plats. Det kan till och med en 3-åring lista ut." - Miantsiuk.

Serbien är ett skitland utan Kosovo. Men jag tycker ändå det är intressant hur ni alltid ska skylla ifrån er på andra. Det aldrig ert eget fel. Begreppet självkritik existerar inte i den serbiska ordboken. Ni hånar alla, men sitter uppenbarligen inte i den position att göra det.

Citat:
Ska vi snacka fotboll så tycker jag själv att det är komiskt att se alla albaner och hyperaktiva bosniaker få luft nu. Gamla mästerskap är inte alls ointressanta, det är historian som formar en storklubb och stornation. Nu säger jag inte att Serbien är en stornation inom fotboll, men att inte alls ta hänsyn till historia när man talar om landslag eller klubbar är bara efterblivet. Är ex. Liverpool FC ingen storklubb bara för att det går kasst för dem nu? Är Brasilien ingen stornation eftersom man inte vunnit ett mästerskap på ett par år? Att diskutera med den logiken är bara utvecklingsstört, inget som förvånar mig dock när en alban gör det.

Jaha, bara för att Serbien varit med i tidigare mästerskap så innebär att deras plats som "stornation" alltid är given?

Tyvärr, era historiska argument faller platt. Det är som att säga att Sverige idag är en stormakt för att de var det under 1600-talet.

Ni hånar pyttelandet Albanien, men ligger bara två placeringar före de i världsrankningen. Ni lider som vanligt av storhetsvansinne, och det har ni alltid gjort. Kolla på Bosnien, de är rankad #15 i världen men de får inte hybris bara för det. Men ni serber har som alltid en bortförklaring, oavsett vad det gäller. Ta reda på hur poängsystemet fungerar i fifa. Ert lag har helt enkelt inte presterat tillräckligt. Att hänvisa till er historia när vi talar om rankningen nu, jag vet inte vad jag ska säga mer än
Senast redigerad av Ominus 2013-06-27 kl. 16:17.
Citera
2013-06-27, 16:51
Medlem
Sunrise01s avatar
Enligt bosniska polisen ar Sarajevo den sakraste huvudstaden i Europa nar det kommer till kriminalitet och vald.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/lukac-sarajevo-je-sigurnije-od-svih-drugih-evropskih-metropola/130627067

Lukac overdriver kanske lite men det han sager ar formodligen inte langt ifran sanningen.
Citera
2013-06-27, 18:15
Medlem
Tvrtkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Är det ett påhitt att Herceg Bosna spelat landskamp mot Paraguay???

Är du helt hjärndöd eller vad är ditt problem?

Läs wikipedia artikel en gång till

https://hr.wikipedia.org/wiki/H%C5%A0K_Zrinjski_Mostar

http://hr.wikipedia.org/wiki/Hrvatska_Republika_Herceg-Bosna

http://forum.net.hr/forums/t/324043.aspx
Men det är kroatisk wikipedia din smutsiga turkfan. Vem som helst kan skriva vad som helst på wikipedia speciellt på kroatiska sidan. Sen det här med Zrinjski igen, fattar du trögt? Zrinjski är en klubblag som spelar i premier liga BiH.
Senast redigerad av Tvrtko 2013-06-27 kl. 18:19.
Citera
2013-06-27, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Enligt bosniska polisen ar Sarajevo den sakraste huvudstaden i Europa nar det kommer till kriminalitet och vald.
http://www.klix.ba/vijesti/bih/lukac-sarajevo-je-sigurnije-od-svih-drugih-evropskih-metropola/130627067

Lukac overdriver kanske lite men det han sager ar formodligen inte langt ifran sanningen.

Det stämmer. Enligt mina polare kan man vandra runt i Sarajevo nattetid utan att en kotte rör dig. Väldigt få fyllor som är vanligt i väst. Det är till och med farligare dagtid, då de flesta våldsdåd begås.
Citera
2013-06-27, 18:25
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvrtko
Men det är kroatisk wikipedia din smutsiga turkfan. Vem som helst kan skriva vad som helst på wikipedia speciellt på kroatiska sidan. Sen det här med Zrinjski igen, fattar du trögt? Zrinjski är en klubblag som spelar i premier liga BiH.
Hahaha Vad jag skrattade åt ditt inlägg, det går inte tillrättavisa den bergsapan och getknullarn från Hercegovina, bara ignorera och leva vidare.

Ni som säger att det är bäst om det delas i tre delar? Hur resonerar ni kring det? Landet är odelbart enligt alla konventioner, paragrafer och lagar som finns i världen. Det är alltså omöjligt, den delen som vill separera från övriga BiH kommer straffas hårt med sanktioner och ger oppositionen en makt att ta till med militära medel för att hålla ihop landets suveränitet och gränser. - Dayton agreement!
Citera
2013-06-27, 18:35
Bannlyst
Om det nu visar sig att BiH fungerar utan RS, varför skulle man INTE prova det då?

Vilka skäl finns det till att man fortsätter att hålla fast vid en skurkstat där invånarna avskyr allt som har att göra med Bosnien, som nätt och jämnt bromsar all form av utveckling och som bara provocerar hela tiden?

Om BiH släppta RS åt serberna så tror jag utvecklingen skulle gå mycket snabbare. Är det viktigare att svälta och ha korrupta politiker än att avlägsna RS från BiH officiellt? Jag tror bosnierna innerst inne vill ha stabilitet och fred. Det får man inte med RS.
Citera
2013-06-27, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti
Om det nu visar sig att BiH fungerar utan RS, varför skulle man INTE prova det då?

Vilka skäl finns det till att man fortsätter att hålla fast vid en skurkstat där invånarna avskyr allt som har att göra med Bosnien, som nätt och jämnt bromsar all form av utveckling och som bara provocerar hela tiden?

Om BiH släppta RS åt serberna så tror jag utvecklingen skulle gå mycket snabbare. Är det viktigare att svälta och ha korrupta politiker än att avlägsna RS från BiH officiellt? Jag tror bosnierna innerst inne vill ha stabilitet och fred. Det får man inte med RS.

Intressant tanke, men skulle inte förlusten av så stor territorium vara ett rätt hårt slag? Synd att amerikanerna inte lät er ta över Banja Luka med, så hade det aldrig behövt hända..
Citera
2013-06-27, 19:29
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinetti

RS kan inte fungera självständigt, befolkningen är gammal och inte intellektuell nog (väldigt låg utbildningsnivå och arb.löshet i den delen av landet, mer än federationen), det är som att ge ett apsläkte en tomt och beordra detta släkte att bygga ett hus på tomten, det kommer aldrig gå. Allt som fanns av värde i den entiteten har försvunnit , det återstår bara gamla hus och en tvångsinflyttad befolkning som kallar sig serber, som flyttat från dom största hålorna och djupaste dalarna in till staden vars befolkning som bodde där har etniskt rensas. "RS" har haft snart 20 år att bygga upp ett framgångsrikt samhälle , men jag vågar påstå att den delen har utvecklats framåt lika mycket som Somalia de senaste 20 åren.
Citera
2013-06-27, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
RS kan inte fungera självständigt, befolkningen är gammal och inte intellektuell nog (väldigt låg utbildningsnivå och arb.löshet i den delen av landet, mer än federationen), det är som att ge ett apsläkte en tomt och beordra detta släkte att bygga ett hus på tomten, det kommer aldrig gå. Allt som fanns av värde i den entiteten har försvunnit , det återstår bara gamla hus och en tvångsinflyttad befolkning som kallar sig serber, som flyttat från dom största hålorna och djupaste dalarna in till staden vars befolkning som bodde där har etniskt rensas. "RS" har haft snart 20 år att bygga upp ett framgångsrikt samhälle , men jag vågar påstå att den delen har utvecklats framåt lika mycket som Somalia de senaste 20 åren.

Ser ärligt talat inga incitament till att RS ska fortsätta tillhöra BiH. Bosnierna behöver inte RS och RS behöver inte Bosnien. Totalt onödigt. Skeppa iväg landsbiten så fort som möjligt och börja om på nytt.
Citera
2013-06-27, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Intressant tanke, men skulle inte förlusten av så stor territorium vara ett rätt hårt slag? Synd att amerikanerna inte lät er ta över Banja Luka med, så hade det aldrig behövt hända..

Nej, Banja Luka innehåller ingenting som är intressant för BiH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in