2009-07-07, 02:46
Bannlyst
Hur kommer det gå för Bosniakerna i framtidens Balkan?

Jag är ganska övertygad om att dessa är en blandad mix av Kroater & Serber med en annan religion.

Språket är densamma.
Utseéndemässigt så är det som om dem vore vilken Kroat eller Serb som helst.

Ca 1.8 miljoner "Bosniaker" finns i Bosnien.
Totalt i världen ca 2.4 milj.

Deras president är KROAT?
Deras premiärminister är SERB?

Dem har en stat i staten? Republica Srpska ( 25.000km² ) (Bosnien 51.000km²)

Republica Srpska styr och ställer själv med eget parlament , polis mm (En stat i staten)

Hur länge kommer den Bosniska identiteten att existera?
Om man tar bort Islam från Bosniern? Vad blir det av honom?

Är det inte bättre att skapa ett enda land Kroatien&Serbien? Alt dela Bosnien mellan Kroatien och Serbien! Förbjuda religion och återförenas med sina bröder?

Om Bosniska nationalister/islamisiska fanatiker känner sig undanträngda. Kommer vi få ett nytt palestina i Europa?

Det finns fler moskér än vad det finns skolor i Bosnien.
Wahabismen tar över mer och mer.

Är det bättre att ge dem omedelbar inträde i Eu? Så att det inte blir framtida gränskonflikter. När fler Bosnier inser att dem egentligen är Serber? och vill ansluta sig till landet Serbien?
Citera
2009-07-07, 03:01
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laperovic

Jag är ganska övertygad om att dessa är en blandad mix av Kroater & Serber med en annan religion.

Språket är densamma.

Totalt i världen ca 2.4 milj
.

Republica Srpska styr och ställer själv med eget parlament , polis mm (En stat i staten)

Är det inte bättre att skapa ett enda land Kroatien&Serbien? Alt dela Bosnien mellan Kroatien och Serbien! Förbjuda religion och återförenas med sina bröder?

Om Bosniska nationalister/islamisiska fanatiker känner sig undanträngda. Kommer vi få ett nytt palestina i Europa?

Är det bättre att ge dem omedelbar inträde i Eu? Så att det inte blir framtida gränskonflikter. När fler Bosnier inser att dem egentligen är Serber? och vill ansluta sig till landet Serbien?

FEL FEL FEL

1. Det finns ca 1,9 miljoner bosnier med muslimsk bakgrund i dagens bosnien. ca 4,5 miljoner bosnier i landet Bosnien Hercegovina, för alla som bor i landet och har bosnisk medborgarskap är bosnier eller hur? Sedan finns det ca 2 miljoner bosnier som är fördrivna från runt om i världen. Efter det finns det 4 miljoner bosnier i Turkiet som blivit fördrivna i många generationer av olika anledningar men dessa har som sagt en anknytning historiskt till Bosnien & Hercegovina. Dessa bosniska ättlingar är den största minoriteten i dagens Turkiet.

2. Bosnien Hercegovinas president idag är Haris Silajdzic min herre.

3. Rep.Srpska styr inte sig självt utan dom har fortfarande Sarajevo som ett överhuvud som vakar över deras handlingar. Rep Srpska är inte ens erkänt utav omvärlden. Dom har inga egna pass och lagarna gäller likadant över hela nationen Bosnien Hercegovina.

4. I demokrati kan man inte ta bort någons religion då vi människor som lever någorlunda i nutid (tillskillnad vad du gör som jag märker med dessa märkliga argument som du framför) o det innebär att man har religionsfrihet.

5. Det finns ca 700 moskéer i Bosnien Hercegovina, ett fåtal mer än vad det fanns innan kriget, men samtidigt mindre än vad det fanns under det osmanska riket. Det finns fler skolor än moskéer vi pratar om ett demokratiskt fritt oberoende land och inte någon stenålders primitiv stat.

Gå & lägg dig. Du verkar bara väldigt frustrerad över att du fått på nosen av andra slaver siptar.

Edit: Vill rätta dig angående din rubrik till den värdelösa tråden. Det heter Bosniens framtid Balkan, och inte I. Detta borde man kunna som 18åring vilket är den minimala åldern för FB.
Senast redigerad av ZmajOdBosne 2009-07-07 kl. 03:08.
Citera
2009-07-07, 03:36
Bannlyst
Citat:
1. Det finns ca 1,9 miljoner bosnier med muslimsk bakgrund i dagens bosnien.

det finns totalt 1.9 islam är er identitet.
Dem resterande är av andra religioner.

Citat:
ca 4,5 miljoner bosnier i landet Bosnien Hercegovina, för alla som bor i landet och har bosnisk medborgarskap är bosnier eller hur?

Beror på vem man frågar.

Citat:
Sedan finns det ca 2 miljoner bosnier som är fördrivna från runt om i världen.

2milj "Bosnier" eller Bosniska muslimer?

Citat:
Efter det finns det 4 miljoner bosnier i Turkiet som blivit fördrivna i många generationer av olika anledningar men dessa har som sagt en anknytning historiskt till Bosnien & Hercegovina. Dessa bosniska ättlingar är den största minoriteten i dagens Turkiet.

Det finns alltså fler Bosnier i Turkiet? Än vad det finns i landet Bosnien?
Jag förmodar att dessa är muslimer då?

Citat:
2. Bosnien Hercegovinas president idag är Haris Silajdzic min herre.

Ok! Så rotationen, turordningen har fallit på en muslim då?
Du nämner inte att ni har ett rotationssystem.

Chairman of the Presidency Nebojsa RADMANOVIC (chairman since 6 November 2008; presidency member since 1 October 2006 - Serb)

other members of the three-member presidency rotating (every eight
months):

Haris SILAJDZIC (presidency member since 1 October 2006
Bosniak)

Zeljko KOMSIC (presidency member since 1 October 2006
Croat)

head of government: Chairman of the Council of Ministers Nikola SPIRIC (since 11 January 2007)

Citat:
3. Rep.Srpska styr inte sig självt utan dom har fortfarande Sarajevo som ett överhuvud som vakar över deras handlingar. Rep Srpska är inte ens erkänt utav omvärlden. Dom har inga egna pass och lagarna gäller likadant över hela nationen Bosnien Hercegovina.

Ja på pappret! Men i praktiken? Dem har defacto en egen president och huvudstad (Banja Luca)

President of the Republika Srpska: Rajko KUSMANOVIC (since 28 December 2007)

Bosnian Serb-led Republika Srpska; note - Brcko district is in northeastern Bosnia and is an administrative unit under the sovereignty of Bosnia and Herzegovina; the district remains under international supervision

Ni styr inte ett enda skit där.

Citat:
4. I demokrati kan man inte ta bort någons religion då vi människor som lever någorlunda i nutid (tillskillnad vad du gör som jag märker med dessa märkliga argument som du framför) o det innebär att man har religionsfrihet.

Religionsfrihet är något ni Bosniaker borde vörda ömt.

Citat:
5. Det finns ca 700 moskéer i Bosnien Hercegovina, ett fåtal mer än vad det fanns innan kriget, men samtidigt mindre än vad det fanns under det osmanska riket. Det finns fler skolor än moskéer vi pratar om ett demokratiskt fritt oberoende land och inte någon stenålders primitiv stat.

Ett fåtal mer än vad det fanns innan kriget? Ni hade max 600 Moskeér under krigets gång. Så du menar att 100 Moskeér under en tioårs period är lite?

1.9 milj muslimer, lått oss säga att 500.000 är något troende muslimer som ber till Allah. Grundat på Bosniernas teorier själv, så är ni alla sekulerade och inte ber osv.

låt oss då i runda mått säga att ni är 100.000 praktiserande som ber 5 gånger om dagen och går till moskén varje fredag. Dela den summan på 700 och du får ca 300 pers till varje moské, det är jävligt mycket.

Citat:
Gå & lägg dig. Du verkar bara väldigt frustrerad över att du fått på nosen av andra slaver siptar.

Slaver! intressant att du nämner den benämningen när det passar dig.

Håll med om att det hade varit bättre att ta bort religionen, återställa landet Yugoslavija och leva i frid o fröjd?

Citat:
Edit: Vill rätta dig angående din rubrik till den värdelösa tråden. Det heter Bosniens framtid Balkan, och inte I. Detta borde man kunna som 18åring vilket är den minimala åldern för FB.
[/quote]

Tack för rättelsen, jag vet inte hur man ändrar, men det är ganska sent och stavningen är det sista jag bekymmrar mig om just nu.
Citera
2009-07-07, 11:03
Medlem
2.2 miljoner bosniska muslimer bor i Bosnien. Sen är det över 2miljoner bosniska muslimer som bor i andra länder efter kriget. Sen finns det massvis med bosnier som du nämnde som bor i Turkiet sedan generationer tillbaka. Men åker du till Turkiet så kan du utan problem hitta folk på gatorna som kan prata bosniska och när man frågar om namnen så vips så ser man att dom är bosnier. Både folk som bott där i ett par år och andra som bott där i andra, tredje generationen men som bibehållt sina namn och bosniska arv.

Sen kan man ju nämna Sandzak där det finns en del bosniska muslimer så nog finns det gott om dom och från vad man ser, hör, läser så går förökningen framåt så en klar framtid finns. I Bosnien så ser mycket saker positiva ut samtidigt som en del grejer ser rent ut sagt för jävliga ut. Dock har ju bosnierna nere i Bosnien gått och blivit betydligt mer patriotiska än tidigare och det i det långa loppet kommer få en positiv känsla.

RS kommer inte finnas inom 20 år..
Citera
2009-07-07, 12:13
Medlem
BanjaLuka@s avatar
Du kan inte mycket du laperovich
Citera
2009-07-07, 12:27
Medlem
BanjaLuka@s avatar
Bättre än för Albanerna.

Mix eller inte, ni är inte till deras knän värda. Jag menar albanerna.

Språket är densamma.

Skulle det bara negativt?

Totalt i världen ca 2.4 milj.

japp

Fel igen. Bosnien har tre folkvalda presidenter, en Serb en Kroat och en Bosniak.

Bosniens premiärminister är Nikola Spiric(Serb)
Republika Srpskas premiärminister är Milorad Dodik(Serb)

Fel igen, RS är ingen stat utan en Entitet, Kalla det autonomi.

Delvis rätt. Hade dom styrt och ställt så hade läget sett annorlunda ut.

För mig är inte Bosnien en identitet, utan ett regionalt kallelse lika dant som kosovo albaner alltid har varit albaner, men Kosovo-för där befinner dom sig.

Bättre skulle det säkert vara, men historien har visat att vi inte kan leva med varandra, Serber och Kroater i hela EXYU är de största folket, det hade bara lett till att man vill dominera varandra.

Dom är få.

Tyvärr.

Jag vill inte döma folk, dom får gärna vilja bestämma vad dom är.
Citera
2009-07-07, 13:30
Medlem
Hpnotiqs avatar
Bättre än för Albanerna.

Den dagen vi förlorar "land" får du lov o uttrycka dig så.
Citera
2009-07-07, 21:12
Medlem
Themelois avatar
Citat:
Mix eller inte, ni är inte till deras knän värda. Jag menar albanerna.

När islam försvinner, försvinner Bosnien så enkelt är det inse fakta dem är precis likadana inget snack om saken.

Och du boshnjaken som skrev "Siptar" skulle det vara nått förnedrande eller?? Jag är siptar med eget språk egen kultur eget eget eget och åter eget igen men ni??? har ni nått? Turk rester!
Citera
2009-07-08, 01:21
Medlem
ZmajOdBosnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Themeloi
När islam försvinner, försvinner Bosnien så enkelt är det inse fakta dem är precis likadana inget snack om saken.

Och du boshnjaken som skrev "Siptar" skulle det vara nått förnedrande eller?? Jag är siptar med eget språk egen kultur eget eget eget och åter eget igen men ni??? har ni nått? Turk rester!

Bosnien har funnits innan islam fanns på balkan ditt missfoster. Att du är så efterbliven kan jag inte ro för. Var det kanske någon slav som slog din farsa med en batong på ballarna så att du blev missformad i din mammas livmoder.

Turk rester? Vi har inte ens samma språk som turkarna? Kolla bara kosovoalbanerna majoriteten är muslimer. Tillskillnad från bosnierna där 40% är muslimer, för det finns även folk med annan tro i landet som kallar sig bosnier och om jag inte minns fel så tillhörde en 1/3 av Bosniens armé under kriget 92-95 en annan religion än islam.
Citera
2009-07-08, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballisti

För övrigt så har slaver inget på BAlkan att göra. Stick tillbaka till Sibirien och kriga där istället. Jävla parasiter, ni har sugit vårt blod i 1600 år!!!

Oxymoron .

60-80 generationer och de hör inte hemma på Balkan? När fan börjar ditt tänk? 20 000 år sedan?
Citera
2009-07-08, 01:27
Medlem
Hajvans avatar
Kan ni vara vänliga och lämna turk snacket?
Bara för att man har Islam som religon så innebär det inte att man är turk eller arab.

Bosniens framtid borde vara ljus såvida RS håller sig lugna.
Citera
2009-07-08, 01:30
Medlem
Themelois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZmajOdBosne
Bosnien har funnits innan islam fanns på balkan ditt missfoster. Att du är så efterbliven kan jag inte ro för. Var det kanske någon slav som slog din farsa med en batong på ballarna så att du blev missformad i din mammas livmoder.

Turk rester? Vi har inte ens samma språk som turkarna? Kolla bara kosovoalbanerna majoriteten är muslimer. Tillskillnad från bosnierna där 40% är muslimer, för det finns även folk med annan tro i landet som kallar sig bosnier och om jag inte minns fel så tillhörde en 1/3 av Bosniens armé under kriget 92-95 en annan religion än islam.

Altså seriöst menar du på fullt allvar att du räknar serberna där som Bosnier?? du är fan störd och såå naiv dem vill fan inte ha nånting med er o göra.

kolla på den försök att förstå att dem äger er och leker med er amigo!!!

http://www.youtube.com/watch?v=WMqoj...eature=related
Senast redigerad av Themeloi 2009-07-08 kl. 01:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in