Citat:
1. Det finns ca 1,9 miljoner bosnier med muslimsk bakgrund i dagens bosnien.
det finns totalt 1.9 islam är er identitet.
Dem resterande är av andra religioner.
Citat:
ca 4,5 miljoner bosnier i landet Bosnien Hercegovina, för alla som bor i landet och har bosnisk medborgarskap är bosnier eller hur?
Beror på vem man frågar.
Citat:
Sedan finns det ca 2 miljoner bosnier som är fördrivna från runt om i världen.
2milj "Bosnier" eller Bosniska muslimer?
Citat:
Efter det finns det 4 miljoner bosnier i Turkiet som blivit fördrivna i många generationer av olika anledningar men dessa har som sagt en anknytning historiskt till Bosnien & Hercegovina. Dessa bosniska ättlingar är den största minoriteten i dagens Turkiet.
Det finns alltså fler Bosnier i Turkiet? Än vad det finns i landet Bosnien?
Jag förmodar att dessa är muslimer då?
Citat:
2. Bosnien Hercegovinas president idag är Haris Silajdzic min herre.
Ok! Så rotationen, turordningen har fallit på en muslim då?
Du nämner inte att ni har ett rotationssystem.
Chairman of the Presidency Nebojsa RADMANOVIC (chairman since 6 November 2008; presidency member since 1 October 2006 - Serb)
other members of the three-member presidency rotating (every eight
months):
Haris SILAJDZIC (presidency member since 1 October 2006
Bosniak)
Zeljko KOMSIC (presidency member since 1 October 2006
Croat)
head of government: Chairman of the Council of Ministers Nikola SPIRIC (since 11 January 2007)
Citat:
3. Rep.Srpska styr inte sig självt utan dom har fortfarande Sarajevo som ett överhuvud som vakar över deras handlingar. Rep Srpska är inte ens erkänt utav omvärlden. Dom har inga egna pass och lagarna gäller likadant över hela nationen Bosnien Hercegovina.
Ja på pappret! Men i praktiken? Dem har defacto en egen president och huvudstad (Banja Luca)
President of the Republika Srpska: Rajko KUSMANOVIC (since 28 December 2007)
Bosnian Serb-led Republika Srpska; note - Brcko district is in northeastern Bosnia and is an administrative unit under the sovereignty of Bosnia and Herzegovina; the district remains under international supervision
Ni styr inte ett enda skit där.
Citat:
4. I demokrati kan man inte ta bort någons religion då vi människor som lever någorlunda i nutid (tillskillnad vad du gör som jag märker med dessa märkliga argument som du framför) o det innebär att man har religionsfrihet.
Religionsfrihet är något ni Bosniaker borde vörda ömt.
Citat:
5. Det finns ca 700 moskéer i Bosnien Hercegovina, ett fåtal mer än vad det fanns innan kriget, men samtidigt mindre än vad det fanns under det osmanska riket. Det finns fler skolor än moskéer vi pratar om ett demokratiskt fritt oberoende land och inte någon stenålders primitiv stat.
Ett fåtal mer än vad det fanns innan kriget? Ni hade max 600 Moskeér under krigets gång. Så du menar att 100 Moskeér under en tioårs period är lite?
1.9 milj muslimer, lått oss säga att 500.000 är något troende muslimer som ber till Allah. Grundat på Bosniernas teorier själv, så är ni alla sekulerade och inte ber osv.
låt oss då i runda mått säga att ni är 100.000 praktiserande som ber 5 gånger om dagen och går till moskén varje fredag. Dela den summan på 700 och du får ca 300 pers till varje moské, det är jävligt mycket.
Citat:
Gå & lägg dig. Du verkar bara väldigt frustrerad över att du fått på nosen av andra slaver siptar.
Slaver! intressant att du nämner den benämningen när det passar dig.
Håll med om att det hade varit bättre att ta bort religionen, återställa landet Yugoslavija och leva i frid o fröjd?
Citat:
Edit: Vill rätta dig angående din rubrik till den värdelösa tråden. Det heter Bosniens framtid på Balkan, och inte I. Detta borde man kunna som 18åring vilket är den minimala åldern för FB.
[/quote]
Tack för rättelsen, jag vet inte hur man ändrar, men det är ganska sent och stavningen är det sista jag bekymmrar mig om just nu.