Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-27, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Men, varför sa hon ingenting om de två ruskprickarna när hon först kontaktade polisen?

Hon pekade ju gladeligen ut en annan person den gången.

Men inte dessa som hon fått höra så hemska saker om bara några månader tidigare.

Sanningen är väl så enkel att hon inte kunde säga något eftersom hon ej kände till deras existens vid den tidpunkten.

Eller så är det så enkelt som att hon talat sanning och att dagboken varit äkta.
Citera
2013-06-27, 03:43
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Sedan när är ett (påstått) psykotiskt beteende som handlar om skjutvapen, kommunister och invandrare en indikation på incest och styckmord?

Du pratar om äpplen och päron. En psykossjukdom ökar inte riskerna för att begå vålds- och sexbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Konstigare saker än så har väl förekommit någon gång i människans historia? Vi människor är väldigt komplexa varelser.
Här har vi kärnan i din argumentation.

Du har helt rätt i det du säger och det är väl ungefär där vi ligger om vi använder sannolikhetslära. Läkarna skulle kunna vara skyldiga, konstigare saker har hänt i världshistorien. Egentligen är vi alltså överens. Case closed, tråden stängd.
Citera
2013-06-27, 03:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Du är i din fulla rätt att anse att läkarna inte är fullt utredda.

Att han är udda kan inte göra honom till GM, det finns betydligt mer udda personer än så som i så fall skulle kvalificera sig. Du har vid en mängd tillfällen sagt att det inte är så simpelt som att det handlar om att TH är udda, men ändå väljer du ett så stort fokus på just det. Det är det jag inte riktigt förstår.

"Det är elementärt, min käre Watson": jag tror han är skyldig och det innebär att han då är väldigt udda och det är så om och när en person hemfaller sig åt att stycka en kropp i en sadosexuell akt (dvs. en s.k. offensiv styckning, därefter man dumpar likdelar så att dessa förr eller senare kan hittas). Så, nu borde du förstå varför jag lägger ett sådant fokus på det.
Citera
2013-06-27, 09:19
Medlem
Reimers avatar
Anders Helin,s svajande angående skuldfrågan, han borde ha varit lika ärlig när han vittnade i Attunda.

" I en filmad intervju 1999 förklarade åklagaren i styckmålet att hans åtal var felaktigt. Anders Helins förklaring var att han hade förlitat sig på oriktiga utlåtanden från de sakkunniga. När han säger att man borde ha ifrågasatt "de här barnpsykologerna", då handlar det om Frank Lindblad och Margareta Erixon. Och "den där rättsmedicinska expertisen" som brast i "professionell integritet" var rättsläkaren Jovan Rajs. Anders Helin ser ledsen ut i närbild när han säger:

”Det finns all anledning att ifrågasätta de här barnpsykologernas ursprungliga bedömning. Och det var väl med de här experterna - eller vad vi ska kalla dem - som med den där rättsmedicinska expertisen. Man får förutsätta att de har en professionell integritet. Vi får acceptera att de [läkarna] var oskyldiga till mordet.”

http://www.youtube.com/watch?v=wt36qnb0T0k&NR=1"

http://www.catrine2009.blogspot.se/2010/01/aklagarens-anger.html

I Attunda var hans uppdrag att rädda staten från ett prestigefyllt nederlag, då får man kanske tumma något på sanningen.
Citera
2013-06-27, 10:38
Medlem
Citat:
En annan intressant sak är att en granne till paret A hade suttit i samma buss som TA, på väg hem, och grannen hade då sett och hört TA sitta liksom och svamla för sig själv och "talat om Österrike" och "skidåkning", bara för att i nästa stund ge uttryck för sitt "hat mot kommunister" och att dessa "borde skjutas". Hon hade inte velat gå in i trappuppgången samtidigt med honom sedan, då han inte verkade vara i balans. Hon trodde han kunde vara påverkad av någon form av narkotika (AC har sagt att han en tid gick på Valium). Samma granne hade hört från en bekant (läkare), som jobbat i Karlstad, om en "underlig läkare" där som pratade om "skjutvapen" och hur man använder dessa och så. Och när grannen frågat om det var *TAs för- och efternamn*, så sa läkaren att det stämde. AC var ett tag rädd för att TA hade ett skjutvapen till hands och fått veta att hans fars pistol inte längre fanns i dennes hem. Hon var rädd för sin make, helt enkelt. Hon har också sagt att han hotat att döda henne. Lilla dottern har pratat om "pappa och Tomt" och "pistoler".

Ja, källa är Styckmordsmålet. Styrlin&Nyberg hänvisar hela tiden till polisarkiv, olika akter, protokoll hit och dit m.m., så ingen ska få för sig att det är deras eget påhitt. Ja, det bör tilläggas. Och dessa saker går att kolla upp.

Han kanske hade tvingats lyssna på Christina Allgéns anklagelser hos polisen? Ditt inlägg är intressant av andra orsaker. Vem är grannen? Diesen? Någon av CA:s anförvanter? Fyll gärna på med mer info om dessa "tips". För detta är ju skvaller och inget annat. Och det intressanta är då vem som skvallrar.

AC:s rädsla är det vi i folkmun kallar ren galenskap och paranoia. TA:s tillbakahållna ilska (har inget med någon bussresa att göra) är en reaktion på CAs agerande.

Bussresan återkommer ju senare men då är det Obducenten som sitter i bussen med en tjej från typ "Malmis"
Citera
2013-06-27, 12:04
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ja, varför skulle de inte kunna vara det? Exakt vad är det som motsäger det?

Vad motsäger att du är den vi letar efter? Vi vet ju inte om du sitter här för att du njuter av ditt verk.

Vad motsäger Vincent som gärningsman?

Vad motsäger GW:s favorit som gärningsman?

Du argumenterar ju bakvänt hela tiden.
Citera
2013-06-27, 12:10
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Eller så är det så enkelt som att hon talat sanning och att dagboken varit äkta.

Svara i stället på frågan varför hon ej tipsade polisen om de här två ruskprickarna som Catrine hade berättat så mycket om bara någon månad före.

När polisen frågade den frågan hade hon först inget svar att ge.

Det är såklart för att hon inte kände till några ruskprickar än, då är det svårt att peka ut dom.
Citera
2013-06-27, 12:10
Medlem
Citat:
Han hade uppenbarligen de där diabilderna hemma hos sig. Han gav bara en absurd förklaring till det och hade inget vettigt svar alls till varför han hade dessa bilder hemma. Och sedan säger han att han inte tycker att han borde motivera det. Hade ni misstänkt TH, så hade ni inte köpt dessa svar han gav i förhör. Det är jag bombsäker på. Hade Vincent gett sådana här svar, ja, då jävlar hade ni spetsat öronen och fått glosögon. Jajamensan. TH medgav i förhör att bilderna inte var diarieförda och att han tagit bilder på tågliket vid ett annat tillfälle än under obduktionen av detsamma. Han gav en icke trovärdig förklaring till varför han plåtat med sin egen kamera och sedan levererar han att han "tog bilderna för att få slut på rullen" (!). Är detta inte båg, så säg gott folk? Jösses.

Man är ju bara k****d om man tycker den här snubben är trovärdig.

Ni reagerar ju på rena småsaker, i jämförelse, som Saba exv. sagt (- Hon gick in i vilken bil som helst)...och tycker det är "suspekt" (!).

Naturligtvis har inte TH själv sagt att han gillat att plåta lik.

Jaha, nu är det inte "utanför arbetstid längre", utan ett annat tillfälle ...

Jösses så du flummar loss. När du mosas i en debatt blandar du alltid bort korten, glider, pratar om annat, byter ämne och låtsas som det regnar. Du påstod från början att Teet tydligen gillade att fota lik utanför arbetstid med egen kamera. Du svartmålar, insinuerar, och kan inte visa en källa som underbygger ditt påstående. Och ska du påstå så där grova saker ska du fan komma med ngt bättre än en uppsats där TH kallas "Obducenten"

Och nu har inte TH sagt att han gillar att plåta lik på fritiden, så vem har bevisat det eg? Uppsatsförfattarna säger det inte, TH säger det inte, ingen det säger utom du, Hagenbach.

Ja, hade ngt kunnat läggas till Vincents extremt matnyttiga bulletlista så hade säkert flera personer i tråden hajat till, det kan jag lova. Vincent är redan nu, på pappret exakt, till punkt och pricka den sortens man som man väntar sig att finna, i närheten av ett sånt här brott eller som gärningsman.

Jisses, var kommer all din skit ifrån? Var kommer hatet ifrån? Hur kan du med dig själv, du har smuts upp till armbågarna, och bara fortsätter skarva, hetsa, ljuga, skita ner. Vilken sorglig, patetisk aktör du är, HB.
Senast redigerad av Eremona 2013-06-27 kl. 12:19.
Citera
2013-06-27, 12:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Claude-M
Men, varför sa hon ingenting om de två ruskprickarna när hon först kontaktade polisen?

Hon pekade ju gladeligen ut en annan person den gången.

Men inte dessa som hon fått höra så hemska saker om bara några månader tidigare.

Sanningen är väl så enkel att hon inte kunde säga något eftersom hon ej kände till deras existens vid den tidpunkten.

Catrine hade kanske så pass många udda kunder så att dagboksvittnet först inte kom ihåg de påstådda perversa läkarna som figurerar i dagböckerna ?

Dagboksvittnet gick ju också på heroin och var väl i ganska dåligt skick, Catrine och hon låg väl på sjukhus samtidigt 1983 ?

Du behöver inte anstränga dig i onödan Claude, ingen har lyckats bevisa att dagboksvittnet ljög, faktum är att rätten fann henne fullt trovärdig, det är ju en helt annan sak att höra ett vittnesmål på riktigt än att sitta här 25 år senare på FB och dissa henne som du gör eller hur !
Citera
2013-06-27, 12:50
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Catrine hade kanske så pass många udda kunder så att dagboksvittnet först inte kom ihåg de påstådda perversa läkarna som figurerar i dagböckerna ?

Dagboksvittnet gick ju också på heroin och var väl i ganska dåligt skick, Catrine och hon låg väl på sjukhus samtidigt 1983 ?

Du behöver inte anstränga dig i onödan Claude, ingen har lyckats bevisa att dagboksvittnet ljög, faktum är att rätten fann henne fullt trovärdig, det är ju en helt annan sak att höra ett vittnesmål på riktigt än att sitta här 25 år senare på FB och dissa henne som du gör eller hur !

Nu står det ju inget om ett gäng udda kunder i dagboken. Det står däremot mycket om två ruskprickar som är läkare och är så perversa att de går under öknamnen Jack the ripper och stryparn.

Du kanske har ett adekvat svar på varför hon inte sa något om de här två perversa typerna den dagen hon kontaktade polisen och berättade om en annan person?

Även polisen undrade varför hon ej hade sagt något om de här två den gången, på den frågan fick de inget svar.
Citera
2013-06-27, 12:54
Medlem
Svar till LOM ang bilden på dockan

I motsats till dig svarar jag så ofta jag bara kan, och jag är mån om min mödosamt hopskrapade trovärdighet (livet är lättare för dig på sätt och vis, för du har ingen trovärdighet att försvara).

Bilden på dockan med sladden ingår i ett enormt faktasystem som jag samlat ihop senaste året. Det är intervjuer, mail, foton, FUP, böcker, registerutdrag osv, och allt fyller lätt en normal pappkasse, så du kan ju tänka dig vilket berg av grejer det är. Bara FUP väger flera kg.

Vem som tagit dockbilden vet jag ej (bildens äkthet är dock bekräftad, annars hade jag kastat den) men troligen ingår dockfoto i den sk slasken. Jag ska återkomma om detta.

Och medan jag jobbar vidare kan ju du säga exakt var du fått infon om en "knulldocka" ifrån. I denna tråd har du skrivit att en hängd knulldocka hittats. Källa, tack.

Och ang kvinnan i trapphuset (död nu, dog I AIDS, tyvärr) så uttryckte jag mig dumt. Jag var för snäll. Det är en ord-mot-ord-story, och eftersom inga skador dokumenterats och inget straff eller ngn dom utdelats ska man som amatörbedömare inte pladdra heller, som jag gjorde, inte när hela scenariot är så där löst.
Citera
2013-06-27, 13:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
En annan intressant sak är att en granne till paret A hade suttit i samma buss som TA, på väg hem, och grannen hade då sett och hört TA sitta liksom och svamla för sig själv och "talat om Österrike" och "skidåkning", bara för att i nästa stund ge uttryck för sitt "hat mot kommunister" och att dessa "borde skjutas". Hon hade inte velat gå in i trappuppgången samtidigt med honom sedan, då han inte verkade vara i balans. Hon trodde han kunde vara påverkad av någon form av narkotika (AC har sagt att han en tid gick på Valium). Samma granne hade hört från en bekant (läkare), som jobbat i Karlstad, om en "underlig läkare" där som pratade om "skjutvapen" och hur man använder dessa och så. Och när grannen frågat om det var *TAs för- och efternamn*, så sa läkaren att det stämde. AC var ett tag rädd för att TA hade ett skjutvapen till hands och fått veta att hans fars pistol inte längre fanns i dennes hem. Hon var rädd för sin make, helt enkelt. Hon har också sagt att han hotat att döda henne. Lilla dottern har pratat om "pappa och Tomt" och "pistoler".

Ja, källa är Styckmordsmålet. Styrlin&Nyberg hänvisar hela tiden till polisarkiv, olika akter, protokoll hit och dit m.m., så ingen ska få för sig att det är deras eget påhitt. Ja, det bör tilläggas. Och dessa saker går att kolla upp.

Om allt detta stämmer så var han närmast att likna vid en tryckkokare som kunde koka över när som helst, källan är alltså Styckmordsmålet ?
Måste läsa själv så fort tid finnes.

Och apropå påstådda lögner, jag vet inte hur många gånger jag har läst i denna debatt att vittnena har ljugit och farit med osanning, läkarvännerna upprepar å sin sida gång på gång att läkarna är offer för ett påstått justitiemord, närmast att likna vid ett mantra som blivit en odiskutabel sanning som inte får motsägas.

"Den bästa tekniken för att ljuga, menar Etzel Cardeña, är att ljuga för sig själv. Den som ljuger tillräckligt många gånger, börjar till sist tro på lögnen och lögnen blir till slut sanning."

http://www.unt.se/inc/print/hur-kanner-man-igen-en-lognhals-733897-default.aspx
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in