Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Finns det öht något som tyder på att det inte är läkarna som gjort det?
Nu kom jag på en sak, jag hade ju en uppgift åt dig (en uppgift som du självklart igonorerar), du som är en av de sista mohikanerna, en som fortfarande tror på läkarnas skuld.
Det är ett faktum att likstyckningar extremt sällan utförs av välutbildade, rika och socialt välanpassade personer. Men tillhör man tokvänstern vill man förstås gärna hitta motexempel, man vill hitta Jack the Ripper i slips och kostym - eller läkarrock. Men den sorgliga och krassa sanningen är att en likstyckning absolut oftast är en produkt av ett urspårat, dysfunktionellt liv, och att en likstyckning utförs av en person med begränsade monetära resurser.
Likstyckningar utförs till 99% av män, av alkisar, pundare, grovt kriminella, svårt psykiskt sjuka, arbetare/icke-teoretiker (tex elektriker, rallare, murare, snickare, lastbilsförare, målare osv osv), och så finns de såklart en liten grupp seriemördare (tex Fish, Dahmer, Carlsson) som gillar att stycka kroppar, och dessa individer är absolut inte högutbildade. Jag kan just nu bara komma på en styckmördande läkare, en läkare som var seriemördare, och den personen härjade på 1800-talet.
Nå, nu till uppgiften. Nu vill jag att du ska visa mig ett enda dokumenterat fall där två läkare (förutom de två du tror är skyldiga, dvs TH och TA) tillsammans med den ene läkarens lilla barn har lustmördat och styckat en prostituerad kvinna på den ene läkarens jobb för att sedan dumpa kroppsdelar precis vid brottsplatsen. Bevisa för mig att Härm-Allgén-storyn inte är totalt världsunik, totalt astronomiskt osannolik.
Jag har också ett boktips till dig:
Monstret i Florens. En parallellhistoria med exakt samma ingredienser som Styckmordsrättegången.