2013-06-26, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Precis, 1 tank med 1 hp kan fortfarande göra full skada. Hade en match med 9 kills i min HEAT M4 där jag slog ut 8 av 9 tanks när jag bara hade 1 hp kvar. Så mycket hot var jag.

"Good" på XVM är väl 10% av spelarna, dvs 90% av spelarna har låga stats. Intressant definition.

Det är möjligt, vad tycker du är låga stats?
Citera
2013-06-26, 14:46
Medlem
Citat:
Och du vinner slaget genom att slå ut tanks som kan skada dig och ditt lag. Därför ser du till att slå ut tanks med lite hp kvar eftersom de fortfarande kan göra full skada.
Det är matematiskt visat att det är bättre att slå ut tanks genom fokuserad eld istället för att sprida ut skadan, eftersom varje tanks som slås ut minskar det andra lagets skadeförmåga.
Vi vet alla vad som händer om man inte slår ut den där scouten som kör som en vettvilling över spelplanen.

Att försöka jaga en dödande träff på ett mål som redan är totalt underkuvat av ens egna styrkor är både slöseri med ammunition och viktigast av allt. Slöseri med omladdningstid.

Då är det bättra att följa en spanare i hop om att han stöter på något.
Citera
2013-06-26, 14:55
Medlem
Citat:

Bara så du vet, WoT blir inte roligare i högre tier, så det finns ingen press på att nå höga tier, såvida du inte vill spela clan wars.
Bra tier 10 TDs är T110E4, Foch155 och Obj268. Av dessa är det (iaf på NA) enbart T110E4 som regelbundet efterfrågas i clan war, ibland Foch155 eller Obj268.
TD-träden är relativt ok, finns en del svaga kort som JagdPzIV, T25/2, fransk Tier 4 och tier 6 TDn.

Det första får väl ses som något subjektiv bedömmning :-)

Jag tycker det blir roligare ju högre tiers. Visst det är lättare att glänsa på lägre tiers med en massa nybörjare, men dessdå högre tiers dess kunnigare spelare och man måste utnyttja sin tank på bästa sätt inte chansa framför allt veta arty-safe possitioner.. blir mer som ett schackspel på högre tiers.. kolla minimappen, stå arty dsafe.. röra swig då motståndaren skjutit osv. Lågtiers kan man göra lite som man vill och det kan gå hem med de mest vansinniga manövrarna. :-) vilket är charmen med låg-tier. låg tier för mig under t5.

Av tD's i CW använder vi mest obj 268 sedan foch. e4 om det inte finns någon annan, aldrig e3 eller jpze100 aldrig engelska tanks överhuvudtaget i CW.. Men tanks man användes styrs ju i hög mån av vilken FC man har och hur han/hon vill köra.
Citera
2013-06-26, 15:55
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Det är en helt fantastiskt bra tier 8 heavytank. Utnyttja terrängen så de du skjuter på inte kan träffa annat än din turret och du kommer få många steel walls. Den har även en helt ok kanon, snabb aimtime, bra dpm.

http://www.noobmeter.com/tankStats/eu

6e bästa tier 8 heavyn enligt data, kanske t.om bättre än så. (amx 50 100 är mer än medium än heavy trots sin klassificering )

'Clan wars' har f.ö bara varit för tier X och kommer förmodligen också vara så i framtiden efter nuvarande event är över.

Den är som en T29 med lite mer HP.
Fick Master badge på femte banan efter 4500 dmg och 6000 pot dmg taken.
Inte roligare för det. Jag klagar inte på tanken som sådan, mest att den inte är bättre än T29 som är dess föregångare. Får se hur M103 känns. Då försvinner ju det oövervinnliga tornet.

En annan sak jag inte gillar är att man som individuell spelare gör mindre impact på spelen ju högre upp i tiers man kommer eftersom allt är långsammare (kanonerna gör inte mycket mer skada men tanksen har mycket mer hp) och folk med dålig taktik har längre tid att tänka om. Efter 18 games i T32 har jag 33% win nu mot 56% normalt. Då har jag ändå lirat på eff 1800 ungefär. Gör jag det på lägre tiers kommer jag influera matcherna i högre grad. Antar att high tiers är bra för klanspel. Lägre tiers är bra för solo.
Senast redigerad av ESS-Lund 2013-06-26 kl. 16:04.
Citera
2013-06-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Den är som en T29 med lite mer HP.
Fick Master badge på femte banan efter 4500 dmg och 6000 pot dmg taken.
Inte roligare för det. Jag klagar inte på tanken som sådan, mest att den inte är bättre än T29 som är dess föregångare. Får se hur M103 känns. Då försvinner ju det oövervinnliga tornet.

En annan sak jag inte gillar är att man som individuell spelare gör mindre impact på spelen ju högre upp i tiers man kommer eftersom allt är långsammare (kanonerna gör inte mycket mer skada men tanksen har mycket mer hp) och folk med dålig taktik har längre tid att tänka om. Efter 18 games i T32 har jag 33% win nu mot 56% normalt. Då har jag ändå lirat på eff 1800 ungefär. Gör jag det på lägre tiers kommer jag influera matcherna i högre grad. Antar att high tiers är bra för klanspel. Lägre tiers är bra för solo.

Sanning med modifikation skulle jag säga. Desto högre tiers desto bättre spelare, generellt sätt.

(borde kanske säge, desto mindre dåliga blir spelarna.)
Citera
2013-06-26, 16:37
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Sanning med modifikation skulle jag säga. Desto högre tiers desto bättre spelare, generellt sätt.

(borde kanske säge, desto mindre dåliga blir spelarna.)

Jepp, fast de dåliga spelarna tar längre tid att döda högre upp också. Så om du kommer ensam mot dem så hinner de swarma dig.

Men visst, folk är väl bättre högre upp även om de flesta fortfarande verkar spela med tungan.
Citera
2013-06-26, 18:15
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
och 329 med premium.
Säljes 500 premiumkulor till bl-10

Citat:
Du spelar bara arty men ändå har du ingen aning om hur du bör spela arty. Saker som att inte skjuta på mål med lite hp kvar är det dummaste jag hört
Lite dynamik får man ha i spelandet, går rätt ofta på fiender med lågt hp om situationen är den rätta.
Hade en match häromdan när jag slog ut 3st låg hp vagnar, alla 3 var tunga vagnar 2 av dom va i närkamp med MT eller LT.
Kortsiktigt räddade jag livet på 2 teamkamrater, långsiktigt fick jag bort 3 tunga vagnar med farliga kanoner så att alltid gå på hög-hp mål är långtifrån alltid ett taktiskt bra val.

Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Kolla in-game så ser du att SU-152 har nu 250pen och 700 dmg med HEAT skotten på SU-152s 152mm kanon.
188-313 pen, 250.5 snitt.
Citera
2013-06-26, 20:37
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Nej det är att vinna slaget som räknas. Inte att jaga "killing blows". Att jaga kills är reserverat för fordon med högre eld-hastighet där varje enskilt skott inte betyder lika mycket.
jag struntade som arty att skjuta på en obj704 en gång som hade under 100 i liv

vad jag inte visste var att han hade 100% camo på alla gubbarna, han slog sedan ut 6 tanks och medans vår scout letade efter honom hade han smögit runt och kom bakom mig och spottade inte han förren jag var död, han plockade sedan det andra arty, scout och löwe och fick 10kills

BARA för att vi som arty inte tyckte det var lönt att göra typ 80 i skada när vi kunde 1 shotta tiger 2 istället.......
Citera
2013-06-26, 21:10
Medlem
Littlebear34s avatar
Att välja mål beror på situationen för det mesta. Om dina allierade håller på att rusha nån så är det ingen bra ide att stjuta på samma person(hög risk för TK) men att sikta på platser där andra fiender som vill hjälpa den som blir rushad kan tänkas vara är en bättre ide. Tycker också xvm kan hjälpa en att välja också om du har valet mellan två tanks, den ena röd som en tomat och ser inte ut att veta vad som är fram och bak på den, den andra som är nickad "Quickfingers" el. liknande så vet jag vad jag väljer.....
Citera
2013-06-26, 21:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
I brist på bättre slänger jag ibland iväg skott lite här och var, skitkul att direkt matchen börjar sikta på en buske och dra iväg ett skott direkt.
FAAAAAAAAN va en del blir förbannade när man träffar, ett djävla jiddrande om hack

Slänger ibland iväg skott mitt under matcher också om det inte finns något bra mål, en del kartor är så djävla förutsägbara var spg står pga dåligt med utrymme.
Titta bara på campinovka och assault, hamnar man som spg på kullen har man inte mycket utrymme att stå på, om det dessutom finns 3 spg till så blir de rena böghögen för fienden att skjuta på.
Citera
2013-06-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Att välja mål beror på situationen för det mesta. Om dina allierade håller på att rusha nån så är det ingen bra ide att stjuta på samma person(hög risk för TK) men att sikta på platser där andra fiender som vill hjälpa den som blir rushad kan tänkas vara är en bättre ide. Tycker också xvm kan hjälpa en att välja också om du har valet mellan två tanks, den ena röd som en tomat och ser inte ut att veta vad som är fram och bak på den, den andra som är nickad "Quickfingers" el. liknande så vet jag vad jag väljer.....

Hade en ganska olycklig friendly fire för några matcher sedan. Fienden var precis i mitten av siktet men istället blev det en perfekt träff i arslet på en allierad som inte ens var i närheten.
Citera
2013-06-26, 21:32
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
I brist på bättre slänger jag ibland iväg skott lite här och var, skitkul att direkt matchen börjar sikta på en buske och dra iväg ett skott direkt.
FAAAAAAAAN va en del blir förbannade när man träffar, ett djävla jiddrande om hack

Slänger ibland iväg skott mitt under matcher också om det inte finns något bra mål, en del kartor är så djävla förutsägbara var spg står pga dåligt med utrymme.
Titta bara på campinovka och assault, hamnar man som spg på kullen har man inte mycket utrymme att stå på, om det dessutom finns 3 spg till så blir de rena böghögen för fienden att skjuta på.
Eller hur! Har träffat tanks på El halluf bara för att de stått i ganska förutsägbara buskar(brukar alltid finnas någon som gör det). Det är kul när man ser att sådana blind skott träffar där man siktade utan någon explosion!

På malinovka def så är det inte bara arties som står på förutsägbara platser
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in