2013-06-26, 12:01
Medlem
"Fegisar" säger ni tills ni sitter på 1% HP och en KV jagar er runt en lada som Benny Hill. Då finns det inget bättre än allierat artilleri.
Citera
2013-06-26, 12:04
Medlem
Ace Venturas avatar
Forskade fram ARL 44 igår. Den ser verkligen ut som en mulltoa på rull inledningsvis. Som tur var hade jag fria xp:s nog att komma till nästa torn direkt (och en lite bättre kanon). Då var den riktigt skoj faktiskt! Och dödlig. På 4 matcher igår blev tyvärr bara 1 vinst men jag hade totalt 13 kills och bra med damage. Rätt ok tycker jag. Två gånger var det Artic-banan och jag valde H2H-kurvan vid berget. Lyckades sänka både Tiger P, KV-3 och IS där med lite bra peekaboo (och ja, lite guldammo var involverat också. Men inte så mycket).

Fast vad spelar det för roll om man dödar 2-3 stycken när det är 4-5 motståndare till som ligger på och lagkamraterna dör som flugor runt om en... Siemka motherf*ckers!!

Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Gjorde precis det bästa hittills i WoT. Stängde av "assault"-type games på random games.

Inga fler skitta tråkiga camparspel där en tomte efter den andre kör iväg mot säker död eller att anfallande laget står och dagdrömmer med 2 minuter kvar på klockan trots att man ber dem anfalla. Dessutom mer defense och cap points som extra bonus.

Nu händer det!

Gjorde också det bara för att. Fast jag vet inte om det blivit bättre eller inte? Det gånger som laget faktiskt spelar ordentligt "försvarsspel" så är det riktigt skoj att försvara en bas tycker jag. Fast som sagt. Oftare rullade en och en iväg mot en säker död. Ha ha! Vi får se. Kanske slår på det igen om ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Förmodligen min bästa match hittills

Vi förlorade visserligen men jag skulle vilja tro att det inte var mitt fel I alla fall.

Edit: Eller vänta lite. Nästa match gick bättre

Snyggt! Kör du bara arty eller kör du några tanks också?
----

Btw. Vad tror ni? Kommer det tank träd med fler länder snart eller kommer det stanna av här? Såg något rykte om Japan t.ex.? Finns kanske även andra Europeiska länder som kan komma med, typ Italien var väl involverade med tanks i WWII?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-26 kl. 12:13.
Citera
2013-06-26, 12:08
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Artilleri är skit, önskar dom tog bort skiten istället, hur är det ens roligt spela me dom? fegisar är ni verkar som alla gnäller nu att dom är sämre och det är väl fan bra.

Jag håller verkligen inte med. Hatade också arty tidigare men efter patchen har jag insett att det bara gynnat de sämre spelarna att arty nu nästan försvunnit. Det är fan värre. Skulle nog vilja ha tillbaka det som tidigare faktiskt, trots allt. Dessutom försvinner både en och två dimensioner i spelet när både arty (och även till viss del scouterna) är borta.
Citera
2013-06-26, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Snyggt! Kör du bara arty eller rullar du runt i några tanks också?

Jag kör bara Arty. Jag föredrar understödsroller och det känns som det fältet i spelet som har mest plats för utveckling och behov av det.

Stridsvagnarna är slipade till en diamantskärpa men det känns som artilleri användandet är ganska outvecklat.

Folk bara väntar och sedan skjuter alla artilleri på första tillgängliga röda prick på kartan. Dom leker whack-a-mole på kartan. Möjligtvis något som kvarstår från FPS prickskytte?

För det första är det meningslöst att skjuta på dom flesta målen på kartan för en majoritet av dom som är röjda har redan tre eller fler Tank-Hunters som pejlar in dom och håller ens egna tank hunters på att tugga sönder målet så är det slöseri på stora skott att skjuta på den.

Helst ska man spåra sitt sikte ungefär 50 meter framför ens egna spanare och sedan plocka ingrävda heavy tanks sekunden dom blir röjda. Som en av få enheter som kan förstöra heavy tanks på ett skott i frampansar eller i alla fall totalt kvadda den så är det näst intill förräderi att skjuta på fiender som har lite liv. Redan är under kraftig eld eller light tanks.
Citera
2013-06-26, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
efter 0.8.6 är HEAT skotten 250 pen och 700 dmg på su-152!

Skitsnack, bästa kanonen på SU-152 har 217 pen med premium ammo och 390 avg dmg. ISU-152 däremot har den kända bl-10kanonen. Den har alltid gjort 750 avg dmg med en pen på 286 med vanlig ap och 329 med premium.
Citera
2013-06-26, 12:33
Medlem
Citat:
Jag kör bara Arty. Jag föredrar understödsroller och det känns som det fältet i spelet som har mest plats för utveckling och behov av det.

Stridsvagnarna är slipade till en diamantskärpa men det känns som artilleri användandet är ganska outvecklat.

Folk bara väntar och sedan skjuter alla artilleri på första tillgängliga röda prick på kartan. Dom leker whack-a-mole på kartan. Möjligtvis något som kvarstår från FPS prickskytte?

För det första är det meningslöst att skjuta på dom flesta målen på kartan för en majoritet av dom som är röjda har redan tre eller fler Tank-Hunters som pejlar in dom och håller ens egna tank hunters på att tugga sönder målet så är det slöseri på stora skott att skjuta på den.

Helst ska man spåra sitt sikte ungefär 50 meter framför ens egna spanare och sedan plocka ingrävda heavy tanks sekunden dom blir röjda. Som en av få enheter som kan förstöra heavy tanks på ett skott i frampansar eller i alla fall totalt kvadda den så är det näst intill förräderi att skjuta på fiender som har lite liv. Redan är under kraftig eld eller light tanks.

Du spelar bara arty men ändå har du ingen aning om hur du bör spela arty. Saker som att inte skjuta på mål med lite hp kvar är det dummaste jag hört. Det är självfallet från situation till situation. Om jag kan slå ut en t57 med 1 hp kvar så kan jag ofta rädda flera andra medspelare. Vidare så att man inte ska skjuta light tanks.. självfallet ska du göra det om du 1. saknar bättre mål 2. har en chans att träffa.

Om jag får gissa efter att ha läst inlägg och tillfört i år i den här tråden så har de flesta av er väldigt låga 'stats'. Jag skulle rekommendera er alla att gå in på youtube, sök efter highflyer eller quickybaby och ta lite lärdom av bra spelare.
Citera
2013-06-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Du spelar bara arty men ändå har du ingen aning om hur du bör spela arty. Saker som att inte skjuta på mål med lite hp kvar är det dummaste jag hört. Det är självfallet från situation till situation. Om jag kan slå ut en t57 med 1 hp kvar så kan jag ofta rädda flera andra medspelare. Vidare så att man inte ska skjuta light tanks.. självfallet ska du göra det om du 1. saknar bättre mål 2. har en chans att träffa.

Om jag får gissa efter att ha läst inlägg och tillfört i år i den här tråden så har de flesta av er väldigt låga 'stats'. Jag skulle rekommendera er alla att gå in på youtube, sök efter highflyer eller quickybaby och ta lite lärdom av bra spelare.

Internet warriors har alltid ansikten att tugga verkar det som.
Citera
2013-06-26, 12:41
Medlem
Citat:
Internet warriors har alltid ansikten att tugga verkar det som.

Så jag ska bara ignorera när du säger helt idiotiska saker som andra kanske tar för sanna?

Så vilken server spelar du på och vad heter du?
Citera
2013-06-26, 12:47
Medlem
ESS-Lunds avatar
Gött, köpte precis en t32, uppgraderade den till fullt utrustad och japp, den är precis så dålig som jag trodde att den skulle vara...

Förstår inte varför folk kör högre tiers såvida de inte kör clan wars... så jävla tråkigt och kassa tanks jämfört med lägre tiers.
Citera
2013-06-26, 12:51
Medlem
Citat:
Gött, köpte precis en t32, uppgraderade den till fullt utrustad och japp, den är precis så dålig som jag trodde att den skulle vara...

Förstår inte varför folk kör högre tiers såvida de inte kör clan wars... så jävla tråkigt och kassa tanks jämfört med lägre tiers.

Hur vanliga är dom där 6 miljoner credit tanksen på högres tiers egentligen? Object 261 ser helt brutal ut i sina stats.
Citera
2013-06-26, 12:53
Medlem
Citat:

Det är en helt fantastiskt bra tier 8 heavytank. Utnyttja terrängen så de du skjuter på inte kan träffa annat än din turret och du kommer få många steel walls. Den har även en helt ok kanon, snabb aimtime, bra dpm.

http://www.noobmeter.com/tankStats/eu

6e bästa tier 8 heavyn enligt data, kanske t.om bättre än så. (amx 50 100 är mer än medium än heavy trots sin klassificering )

'Clan wars' har f.ö bara varit för tier X och kommer förmodligen också vara så i framtiden efter nuvarande event är över.
Citera
2013-06-26, 12:53
Medlem
Citat:
Hur vanliga är dom där 6 miljoner credit tanksen på högres tiers egentligen? Object 261 ser helt brutal ut i sina stats.

Spelar tier x matcher dagligen med båda lagen fyllda med enkom tier X. Utan väntetid. Nästan hela dygnet runt. (har f.ö 7 tier X tanks. IS7, IS4, AMX50b, PATTON, JAGDPZE100, E100, G W E-100)
Senast redigerad av kalimist8 2013-06-26 kl. 12:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in