2013-05-21, 14:31
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carolus_Rex
http://wiki.worldoftanks.com/Battle_Mechanics

Kolla visibility och spotting mechanics. Kolla forresten igenom allt pa den sidan, mycket viktig information.
Verkligen intressant läsning! Tack för tipset.

Eftersom jag kom in i spelet efter att patch 8.5 var släppt så ser jag att jag missat lite kartor. Synd. Även om det är fler kartor än vad det ibland känns som så är det fortfarande lite få kan man tycka. Saknar ffa fler riktiga stadsmiljöer typ Himmelsdorf. Även större kartor vore kul. Fast nu såg jag att det tydligen är på gång med 30 vs 30-matcher på större kartor. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Citera
2013-05-21, 15:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Eftersom den är en deadend, såvida du inte tänkt skaffa S-51, så skulle jag undvika den.
Undra hur fan de tänkte där?
Citera
2013-05-21, 15:46
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Verkligen intressant läsning! Tack för tipset.

Eftersom jag kom in i spelet efter att patch 8.5 var släppt så ser jag att jag missat lite kartor. Synd. Även om det är fler kartor än vad det ibland känns som så är det fortfarande lite få kan man tycka. Saknar ffa fler riktiga stadsmiljöer typ Himmelsdorf. Även större kartor vore kul. Fast nu såg jag att det tydligen är på gång med 30 vs 30-matcher på större kartor. Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.
Spelar ju ingen roll om dom ökar storleken på kartorna när dom ända alltid lägger in 2-3 st flaskhalsar som alla måste igenom.
Citera
2013-05-21, 17:45
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Jo, precis och det är därför ryska heavy-linjen antagligen är den bästa nybörjarelinjen. Väldigt förlåtande.

Ang. KV-2 så kommer man ta bort 152 HEAT på den i nästa patch. Den är främst en gimmicktank som kan orsaka massiva skada men en hemsk reload. Eftersom den är en deadend, såvida du inte tänkt skaffa S-51, så skulle jag undvika den.
Man spelar den enbart för tillfredställelsen att då och då one-shotta tanks i sin egen tier och över, annars är den ordentligt begränsad som tank.
huh?

målet är att komma.till kv2 ju

att derpa folk till döds och säga derp is derp.efter.man 1.shottar churchills och kv1s or
Citera
2013-05-21, 19:58
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
PzIc är väldigt kul att köra, den är snabb som en raket (snabbast i hela spelet med en toppfart på 79 km/h) och dess 7,62 mm Mauser-kulspruta förvandlar snabbt vagnar i samma tier till rykande vrak, samt artillerier även högre upp. Jag sålde den förvisso då jag hade ont om garageplatser, men nu i helgen var det rea så jag köpte ett dussin till, så nu kanske jag köper tillbaka PzIc, så kul var den.

Har en TigerII som heavy, efter ett par matcher kallnar man på att snigla runt 28.5km/h, då är ju den ovanämda tanken riktigkt kul att gasa runt med, har även en T50 som gör 60 knyck, men det sköna med den är att man vänder på en femöring och att man drifta och bredsladda med den!
Citera
2013-05-21, 20:22
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Har en TigerII som heavy, efter ett par matcher kallnar man på att snigla runt 28.5km/h, då är ju den ovanämda tanken riktigkt kul att gasa runt med, har även en T50 som gör 60 knyck, men det sköna med den är att man vänder på en femöring och att man drifta och bredsladda med den!
spelade du t50-2 innan den blev nerfad med 8.0 ?

grym som fan, plockat is4 solo med den
Citera
2013-05-21, 20:29
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Urg... Då var det dags igen. x5 lockar fram varenda klappmongo från varenda lerhydda i hela Polen.

Ganska intressant det där med Polacker och Ryssar, har inte lirat WoT så länge men alla hatar verkligen dessa lirare, och det var likadant på den tiden man spelade Americas Army....
Citera
2013-05-21, 20:32
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
spelade du t50-2 innan den blev nerfad med 8.0 ?

grym som fan, plockat is4 solo med den

Nej har ungefär 15k poäng innan jag kan ställa upp en sådan i garaget, har som sagt var inte spelat så länge....
Citera
2013-05-21, 22:36
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Nej har ungefär 15k poäng innan jag kan ställa upp en sådan i garaget, har som sagt var inte spelat så länge....
ok, anser nog att vanliga t50 är bättre nu

t50-2 så åker banden hela tiden eller så gör man en 100meters slide när man skulle.svänga
Citera
2013-05-21, 23:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kartan widepark ska tydligen göras om
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/603516_10152854689815377_1484644216_n.jpg
Citera
2013-05-22, 00:17
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Kartan widepark ska tydligen göras om
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/603516_10152854689815377_1484644216_n.jpg
en av de sämsta banorna i spelet.

som arty kan man lika bra scouta eftersom 12 sekunder in i matchen är.man lyst av en scout och 2 sekunder senare är man död

värdelös.bana

hade.den varit 1000kvadrat större.så hade den varit helt ok, men är.så.käkla.löjligt att man är.lyst innan man börjat spela.

samma.med.millinovka skitet. man börjar på sten sidan och man försöker rull.mot skogen men man har tappat 1000hp.innan matchen ens har börjat pga en scout kört rakt över.i början....brukar dränka.mig i vattnet då vägrar spela om.jag inte får börja spela.med full hp
Citera
2013-05-22, 00:49
Medlem
Salorms avatar
Såg att min crew på SU-8 hade nått 100%, vad hade ni valt som första skill på arty?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in