2013-06-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pz.Kpfw.VI-Tiger
Har nyligen installerat WoT och har fastnat ganska ordentligt sen en vecka tillbaka!

Köpte 105 leFH18B2 och testat artilleri efter patchen, fortfarande roligt att spela tycker jag. Dock ser man inte lika mycket artilleri nuförtiden eller är det bara så på lägre tiers?

Dags att skrävla lite - fick Mastery badgen på nämnda tank och det efter att ha vunnit 1v3 i slutet varav motståndet var 2 Hummels och 1 matilda.

För övrigt kör jag både Hetzer och SU-85B; några synpunkter vilken TD-linje som är roligast att spela late tier?

Det beror på vad du är ute efter, men om jag hade kunnat omdistribuera all min exp från div tdträd hade jag lagt dem på franska och brittiska. Franska för att de känns bäst, speciellt på tier X med autoloader :O Den brittiska för tier X kallas landartilleri av en god anledning
Citera
2013-06-26, 13:21
Medlem
Plastdunk, vad lirar du i för klan nu för tiden föresten? Vi brukade spela i samma men vill inte outa mig för mkt
Citera
2013-06-26, 13:48
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Gött, köpte precis en t32, uppgraderade den till fullt utrustad och japp, den är precis så dålig som jag trodde att den skulle vara...

Förstår inte varför folk kör högre tiers såvida de inte kör clan wars... så jävla tråkigt och kassa tanks jämfört med lägre tiers.

Vad förväntade du dig egentligen?
T32 är nästan samma tank som T29, bara bättre i allt, samma kanon, fast en tier högre. Hull down är det inget som går igenom din turret, pen är tillräcklig för vad du möter, armour är ok med angling, rörligheten är bra.
Om du förväntade dig att T32 skulle vara en heavy som Tiger2 eller IS-3 så har du missat att läsa på.
Citera
2013-06-26, 13:50
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalimist8
Du spelar bara arty men ändå har du ingen aning om hur du bör spela arty. Saker som att inte skjuta på mål med lite hp kvar är det dummaste jag hört. Det är självfallet från situation till situation. Om jag kan slå ut en t57 med 1 hp kvar så kan jag ofta rädda flera andra medspelare. Vidare så att man inte ska skjuta light tanks.. självfallet ska du göra det om du 1. saknar bättre mål 2. har en chans att träffa.
Tror väl att JJ skrev att det var "menlöst" att gå på de målen när det finns tanks/TDs i närheten (som antagligen kommer att avsluta det hela innan siktet slutit sig tillräckligt för att avfyra). Känns väl som en hyggligt korrekt tanke imo? Det är iaf ett sätt att spela på. Även om det nu inte passar in i just din mall så finns det nog fler åsikter om vad som är bäst eller iaf funkar bra. Hade vi haft ett enda lexikon, ett enda "rätt" sätt att spela på hade alla gjort samma sak hela tiden på stridsfältet. Och så går det inte till. Tror det räcker med att fråga stridsvagnsbefäl i de 5 respektive nationer som är representerade här så får vi 5 olika svar. Det lär ju vara samma även i spelet.

Citat:
Om jag får gissa efter att ha läst inlägg och tillfört i år i den här tråden så har de flesta av er väldigt låga 'stats'. Jag skulle rekommendera er alla att gå in på youtube, sök efter highflyer eller quickybaby och ta lite lärdom av bra spelare.
Definiera "väldigt låga" stats.

Sen kan man ju fråga sig vad som är vitsen med det hela? Går hela spelet enbart ut på att ha så höga stats som möjligt? Är man inte välkommen med lägre stats, trots att man har kul själv? Eftersom du nu slår dig själv rätt hårt på bröstet kan du gärna fördjupa oss noviser i vad som är rätt och fel och om det är dags att avinstallera hela skiten eftersom vi alla inte är unikums? (Och är unikums verkligen unikums om alla skall/måste vara det?).
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-26 kl. 14:12.
Citera
2013-06-26, 13:51
Medlem
Citat:
Plastdunk, vad lirar du i för klan nu för tiden föresten? Vi brukade spela i samma men vill inte outa mig för mkt

jag lirar med STAFF, en rysk klan.. frugan började prata med dem då vi körde 3KR, sedan blev det att vi hoppade över dit.

jag är inte så hemlig av mig
Citera
2013-06-26, 13:56
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pz.Kpfw.VI-Tiger
Har nyligen installerat WoT och har fastnat ganska ordentligt sen en vecka tillbaka!

Köpte 105 leFH18B2 och testat artilleri efter patchen, fortfarande roligt att spela tycker jag. Dock ser man inte lika mycket artilleri nuförtiden eller är det bara så på lägre tiers?

Dags att skrävla lite - fick Mastery badgen på nämnda tank och det efter att ha vunnit 1v3 i slutet varav motståndet var 2 Hummels och 1 matilda.

För övrigt kör jag både Hetzer och SU-85B; några synpunkter vilken TD-linje som är roligast att spela late tier?

Oh, en potentiell wehraboo.
Ser fram när du når din namnsake.
Mastery badge innebär bara att du haft turen att vinna en match med tillräckligt mycket XP, och är inget som någon bryr sig om.

Bara så du vet, WoT blir inte roligare i högre tier, så det finns ingen press på att nå höga tier, såvida du inte vill spela clan wars.
Bra tier 10 TDs är T110E4, Foch155 och Obj268. Av dessa är det (iaf på NA) enbart T110E4 som regelbundet efterfrågas i clan war, ibland Foch155 eller Obj268.
TD-träden är relativt ok, finns en del svaga kort som JagdPzIV, T25/2, fransk Tier 4 och tier 6 TDn.
Citera
2013-06-26, 14:06
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Skitsnack, bästa kanonen på SU-152 har 217 pen med premium ammo och 390 avg dmg. ISU-152 däremot har den kända bl-10kanonen. Den har alltid gjort 750 avg dmg med en pen på 286 med vanlig ap och 329 med premium.
Kolla in-game så ser du att SU-152 har nu 250pen och 700 dmg med HEAT skotten på SU-152s 152mm kanon. Och jag pratar inte om ISU-152. Sen så tycker jag inte det är det bästa valet av kanoner(pga hur HEAT fungerar speciellt efter 0.8.6) men den är ett monster när den träffar(vilket den faktiskt gör ovanligt ofta efter senaste patchen även på långa sträckor).
Citera
2013-06-26, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Kolla in-game så ser du att SU-152 har nu 250pen och 700 dmg med HEAT skotten på SU-152s 152mm kanon. Och jag pratar inte om ISU-152. Sen så tycker jag inte det är det bästa valet av kanoner(pga hur HEAT fungerar speciellt efter 0.8.6) men den är ett monster när den träffar(vilket den faktiskt gör ovanligt ofta efter senaste patchen även på långa sträckor).

ah du har helt rätt, jag hade helt fel. Tittade faktiskt, men missade derpen av någon konstig anledning.
Citera
2013-06-26, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Tror väl att JJ skrev att det var "menlöst" att gå på de målen när det finns tanks/TDs i närheten (som antagligen kommer att avsluta det hela innan siktet slutit sig tillräckligt för att avfyra). Känns väl som en hyggligt korrekt tanke imo? Det är iaf ett sätt att spela på. Även om det nu inte passar in i just din mall så finns det nog fler åsikter om vad som är bäst eller iaf funkar bra. Hade vi haft ett enda lexikon, ett enda "rätt" sätt att spela på hade alla gjort samma sak hela tiden på stridsfältet. Och så går det inte till. Tror det räcker med att fråga stridsvagnsbefäl i de 5 respektive nationer som är representerade här så får vi 5 olika svar. Det lär ju vara samma även i spelet.

Definiera "väldigt låga" stats.

Sen kan man ju fråga sig vad som är vitsen med det hela? Går hela spelet enbart ut på att ha så höga stats som möjligt? Är man inte välkommen med lägre stats, trots att man har kul själv? Eftersom du nu slår dig själv rätt hårt på bröstet kan du gärna fördjupa oss noviser i vad som är rätt och fel och om det är dags att avinstallera hela skiten eftersom vi alla inte är unikums? (Och är unikums verkligen unikums om alla skall/måste vara det?).

Nej det är feltänk, du vill döda stridsvagnar så fort du kan så de inte kan skjuta tillbaka. Det gäller även arty. Det finns flera sätt att spela på ja, några är bättre än andra

Låga stats, allt som inte är 'good' enligt xvm är låga stats för mig.

Tja, vissa är nöjda med att åka runt och döda kanske 1 tank per game om de har tur, andra tycker det är roligare när man får top guns stup i kvarten. Det jag säger är att folk som inte har koll inte borde komma med speltips som är direkt felaktiga.
Citera
2013-06-26, 14:24
Medlem
Citat:
Nej det är feltänk, du vill döda stridsvagnar så fort du kan så de inte kan skjuta tillbaka. Det gäller även arty. Det finns flera sätt att spela på ja, några är bättre än andra

Tja, vissa är nöjda med att åka runt och döda kanske 1 tank per game om de har tur, andra tycker det är roligare när man får top guns stup i kvarten. Det jag säger är att folk som inte har koll inte borde komma med speltips som är direkt felaktiga.

Nej det är att vinna slaget som räknas. Inte att jaga "killing blows". Att jaga kills är reserverat för fordon med högre eld-hastighet där varje enskilt skott inte betyder lika mycket.
Citera
2013-06-26, 14:26
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Precis, 1 tank med 1 hp kan fortfarande göra full skada. Hade en match med 9 kills i min HEAT M4 där jag slog ut 8 av 9 tanks när jag bara hade 1 hp kvar. Så mycket hot var jag.

"Good" på XVM är väl 10% av spelarna, dvs 90% av spelarna har låga stats. Intressant definition.
Citera
2013-06-26, 14:30
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen
Nej det är att vinna slaget som räknas. Inte att jaga "killing blows". Att jaga kills är reserverat för fordon med högre eld-hastighet där varje enskilt skott inte betyder lika mycket.

Och du vinner slaget genom att slå ut tanks som kan skada dig och ditt lag. Därför ser du till att slå ut tanks med lite hp kvar eftersom de fortfarande kan göra full skada.
Det är matematiskt visat att det är bättre att slå ut tanks genom fokuserad eld istället för att sprida ut skadan, eftersom varje tanks som slås ut minskar det andra lagets skadeförmåga.
Vi vet alla vad som händer om man inte slår ut den där scouten som kör som en vettvilling över spelplanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in