2013-06-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Men ingen vet ju vem som döljer sig bakom nicket, alltså är ingen skada skedd, iaf inte i det fallet.

Har man själv skyltat med sina åsikter - på flashback eller andra ställen så är det ju inga hemligheter man sprider direkt!
Citera
2013-06-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Vederbörande skrev för att få slut på rotandet här från er sida. Skrev att det ni sysslade var obehagligt Är inte det en klar signal för att vederbörande inte riktigt var med på att bli granskad?
Jag menar naturligtvis inte att alla leker detektiver, men många och då menar jag speciellt där vänner till vänner till vänner som bor granne med en vän som känner en som känner KJ, blir utpekade. Men för övrigt finns mycket bra som kommit fram här.

Om man skriver öppet på internet men samtidigt tror att det man skriver inte ger upphov till granskning, tja då borde man klippa den personens tillgång till internet. Stolle!!!!
Citera
2013-06-25, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu har jag drabbats av lite amnesi här, så måste fråga:

- Har vi det bekräftat att hon verkligen skickade ett SMS just kl 18.40? Att det finns en pejling då vet jag

Tiden vet jag inte om den bekräftad, vad som däremot är bekräftat är att hon under eftermiddagen och kvällen haft en hel del kontakter via sin telefon och att polisen redan tidigt beslagtog dessa telefoner för analys.

Har ni förresten sett den här sidan med väldigt bra länkar till vad som skrivits och sagts.
http://bodenstyckmordet.wordpress.com/
Citera
2013-06-25, 16:45
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Tiden vet jag inte om den bekräftad, vad som däremot är bekräftat är att hon under eftermiddagen och kvällen haft en hel del kontakter via sin telefon och att polisen redan tidigt beslagtog dessa telefoner för analys.

Har ni förresten sett den här sidan med väldigt bra länkar till vad som skrivits och sagts.
http://bodenstyckmordet.wordpress.com/
Jo, jag såg en skymt av den i sammanfattningen.
Citera
2013-06-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, jag såg en skymt av den i sammanfattningen.

Sorry Q, har inte läst sammanfattningen då jag försökt hänga med själv här.
Citera
2013-06-25, 17:01
Medlem
Någon som fått grepp på vem/vilka hon sms'a under em/kväll den 4'e maj.

A-bladet hittade väl en person iaf men det verkar som locket lades på.

Det är av intresse vad VB sms'a till olika personer och den identifierade (enl. A-bladet om jag minns rätt) för där kan ju framgå hennes belägenhet och varför hon sms'a frenetiskt.

Både tiden och innehållet kan vara en nyckel till varför polisen tämligen fort fick starkt intresse för mtGM.
Det övergick fort från "saknad person" till "FU gällande människorov", i princip inom 3 dygn. (ti-to)
Citera
2013-06-25, 17:03
Medlem
MrFolds avatar
Det skulle vara väldigt intressant att få veta den sista kända tidpunkt då VB säkert befann sig vid liv. Det kan ju hända att det faktiskt inte finns något efter att hon blev hämtad vid bostaden på eftermiddagen (pejlingar och sms utgör ju inga säkra bevis). Om vi utgår från att uppgiften om att han kom till sin lillebror strax efter 21 är verifierad så är en av de saker som skulle kunna tala FÖR honom om det gick att visa att hon faktiskt säkert var vid liv en tidpunkt som ligger ganska nära denna.

Nu tror inte jag att det finns några sådana observationer. Jag tror t ex att sista samtalet gjordes tidigare, kanske innan hon träffade samman med KJ till och med. Jag tror också det finns omständigheter i mobilpejlingen av både offer och misstänkt GM:s telefoner som inte är förenliga med den misstänktes egna berättelser, eller i vart fall är svåra att förklara som att han ex.vis haft sin egen telefon avstängd under en stor del av kvällen. Detta kan mycket väl vara uppgifter polisen fick ut på ett ganska tidigt stadium och som bidragit till deras tidiga misstankar.

Är ändå intresserad av om någon poliskälla verkligen sagt att det skickades ett SMS från telefonen vid just kl 18.40 eller om det är en trådsanning.
Citera
2013-06-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om händerna saknas pga att de gömts extra noga därför att de kan ha dna spår under naglarna tror jag att man kan utgå ifrån att dådet skedde inomhus. Jag tänker att man har heltäckande plagg utomhus vid tiden för dådet, eller tänker jag fel?

att händerna saknas kan iofs bero på att GM vill dölja spår, men då skulle MGM också haft rivsår med VB:s dna (vilket väl varit uppe i tråden ett antal ggr) om det var rätt person. vi vet inte om så är fallet men åklagare skulle väl inte ens behövt nämna blodspåren såfall.
just detta är ännu en anledning att satanistspåret inte är dött än;en dödsromantiker vill:
-spara delar som händerna för sitt intresses skull
-inte dölja liket
-göra de halvt bekräftade rituella inslagen
om man förutsätter att inte KJ är satanisten utan man skall leta efter en annan GM, stämmer detta med med vittnesuppgifterna att
-VB gick hem vid 21:00
-KJ gick till lillebror vid denna tid
-hennes mobil vittnar om att hon/mobil förflyttats från hemmet vid denna tid
-KJ skall ha haft rätt stökigt omkring sig (intervju i AB har jag för mig?), och torde vara dåligt skaffad få undan bevis.
-KJ verkar inte visat tecken på psykos el liknande.

avgörande för hur jag tänker är om det fanns rituella inslag eller inte, för annars kan det ju vara som många säger;KJ var påverkad av motgångar som dödsfall i familj, droger, etc. vore ju EXTREMT intressant att få uppgifterna om rituella inslag/knivhugg i mönster bekräftade/dementerade. om inte hela mps och alla värnpliktiga fått munkavel förstår jag inte varför inte de eller åklagare/polis för den delen kunde dementera uppgifterna. bristen på dementier talar ju också för att att det fanns såna inslag.
Senast redigerad av gileas 2013-06-25 kl. 17:29.
Citera
2013-06-25, 17:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
(Min fetning).

Det stämmer att hon varit tillsammans med KJ. En tjej med självskadebeteende som bor i ett slags stödboende. Stackars flicka. im*turtl*.bloggplatsen.se/2012/08/27/8527944-flytten/ (*a *e)

Undrar hur hon upplever allt nu?

Det du berättar stämmer in på det jag iakttagit när det gäller personer med handikappande diagnoser, de tyr sig till varandra, men deras förmåga att interagera kan skifta. Bakom mordet ligger dock helt andra saker tror jag, antingen allvarlig sjukdom eller personlighetsstörning. Eller bara ren och skär ondska. På den punkten skiljer sig inte funktionshandikappade från andra tror jag, även de kan ha drag av personlighetsstörningar, ondska och givetvis kan de också drabbas av svår psykisk sjukdom.

När det gäller KJ kan man fråga sig varför han uttryckte för kompisar att han ville pröva på att döda.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-06-25 kl. 17:28.
Citera
2013-06-25, 17:31
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ObadymedN
Vet inte om nån redan tagit upp det här ber om ursäkt isf. Orkar inte lusläsa alla inlägg...

Under loggan och texten till höger på Schlangens sida finns en länk som leder till en sida med användare A*mobeast (*s). Googlade på namnet och kom till en typ av dejtsajt där A*mobeast är
24, Male, Straight, Single, Boden Sweden.

Enligt Wiki är A*mobeast en persisk ilskegud som inom kristendomen setts som sexualitetens djävul.

Tror du att det kan vara KJ? Ja, man kan fråga sig om mordet är något som skett hastigt, eller var planerat. Jag tror som sagt att detta varit planerat sedan lång tid, och att KJ har valt helgen när hans föräldrar var bortresta med beräkning. Undrar hur ofta de brukade resa bort?
Citera
2013-06-25, 18:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu har jag drabbats av lite amnesi här, så måste fråga:

- Har vi det bekräftat att hon verkligen skickade ett SMS just kl 18.40? Att det finns en pejling då vet jag
Nej, sms:ets tid är inte bekräftad (det kan ej heller anses vara en trådsanning) men för enkelhetens skull - och rent hypotetiskt - har jag kopplat de sista, starka signalerna till en aktiv handling från VB:s sida (samtal eller sms), och då till det sms som hon måste anses ha skickat efter kl. 16:00, eller efter den tid hon blev hämtad av mt. - Det talades till en början om "ett tiotal signaler", men det är här oklart huruvida man då kan ha menat tiden 15:00 - 16:00; från polishåll har man svävat mycket på målet här. - Hur som helst har man bekräftat att de sista signalerna härrör från 18:40 (det sista pipet från 21-tiden exkluderat). - En klar möjlighet är att VB ringde och sms:ade innan hon hämtades, och att 18:40-signalerna motsvaras av det sms i vilket hon enligt mottagaren verkade ha retat upp sig på något(n). - Man kan också uttrycka saken så att 18:40 bör vara den senaste tidpunkten hon kan ha avsänt sms:et till sin manlige bekant.
Citera
2013-06-25, 18:25
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte hur ni tolkar det här, men jag tycker nog att man kan läsa mellan raderna att det här blodspåret inte hittats i KJ bil.

Sedan tidigare har Aftonbladet kunnat berätta om blodspåren som som hittades i bagageutrymmet på 22-åringens bil.
De nya fynden ska ytterligare stärka misstankarna mot 22-åringen.
– Vi kan inte närmare berätta var de hittats, men det är sådant som kan kopplas till den misstänkte, säger Ulr*ca Schö*beck.
Men kan man säga att de är separata från de blodspåren som tidigare nämnts?
– Ja, det kan man säga.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16963918.ab

Det är sådant som kan kopplas? Jag tycker att det låter som ett föremål, eller? Annars säger man väl, det är på ett sådant vis, eller en plats/ställe?

Alltså, det är sådant som, skulle kunna uttryckas, det är sådana föremål, som kan kopplas ...

Äh, skit samma, en tanke iaf.

Jag reagerade också på den där artikeln. Visst kan man läsa det som att det nya fyndet gjorts på en annan plats än KJ:s bil, men å andra sidan, åklagaren skulle kunna mena att det hittades i en annan del av bilen också.

Förstår hur du tänker, men tycker det är svårt att dra några slutsatser om uttrycket "sådant som kan kopplas". Upplever att åklagaren har stakat sig väldigt i varenda tv-intervju där hon pratat om fynden och deras koppling till MtGM. Sen har man ju ingen aning om hur väl journalisten har citerat henne.

Hade önskat att det var en filmad intervju istället, för det känns lite skumt att åklagaren vidgår att blodfynden är separata endast till AB. Har iaf inte sett den uppgiften någon annanstans. (Kanske bara AB:s reporter som är smart nog att fråga? )
Någon som läst/hört det i någon annan artikel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in