Citat:
Ursprungligen postat av
rayravioli
Gissar:
Vansinnesdåd av den häktade vid Mjösjöberget, kroppen provisoriskt gömd, gärningsmannen har parkerat bilen med diverse hjälpmedel på behörigt avstånd från platsen och sen tagit sig till brottsplatsen till fots, där har han (fy fan) delat kroppen för att transportera till fots till säkrare plats, kanske har han velat gräva men upptäckt att marken är för hård, därför har kvarlevorna lämnats i gropen, därefter har planen varit att bränna upp dem i ödehuset men tiden har inte räckt till. Hjälpmedel har spritts i soptunnor, i älven och andra platser där de är svåra att upptäcka.
Är för dåligt insatt för att se direkta motsägelser i detta scenario men det förefaller mer realistiskt än diverse teorier om satanister m.m. De "rituella inslagen" är feltolkningar gissar jag.
Har han börjat prata tror ni?
Tycker dina gissningar är bra
Advokaten är mer lågmäld nu...kanske kommer han, mtGM att prata och de vill ha det till dråp. Kanske fortsätter han hävda att han ingenting gjort.
Om det stämmer att han har AS så kan GM tänka ngt liknande med detta:
Låt säga att de grälar, hon faller nedför stupet av ett slag, hon överlever, han blir rädd och hugger ihjäl henne istället för att hämta hjälp då kan detta resonemang följa:
Jag har inte gjort ngt. Allt jag gjorde var att knuffa henne och hon föll själv, sedan ville jag bespara henne smärtan och högg henne så hon fick dö.
Han kan därefter intala sig att han inte gjort ngt, att det inte var hans fel och därmed anse sig oskyldig.
En person som har AS ser ofta inte sin del i sammanhanget. Detta resonemang kan GM ha vad som än hänt.