Citat:
Ett sms till en manlig bekant med visst (för mottagaren) igenkännbart innehåll, bör utgöra ett starkt indicium. - Det ligger ju heller inte i mt:s intresse att VB senast 18:40 avsänder ett sms vari hon ger uttryck för irritation samtidigt som hon då befinner sig i mt:s sällskap. - Eftersom vi inte vet varken vem mottagen är, eller vad som stod skrivet i sms:et, måste vi dock lämna ett visst utrymme för att gm listigt skickade i väg ett sms för att fejka att han dessförinnan berövat VB livet.
Citat:
Du har ändå 2 h 15 min att spela med; vid ankomst kring 22:00 har du drygt 3 h. - Styckningen kan ha ägt rum dagen därpå och mt:s sett som sin främsta uppgift att snarast möjligt skaffa sig alibi.
Ursprungligen postat av MrFold
Om vi utgår från att uppgiften om att han kom till sin lillebror strax efter 21 är verifierad så är en av de saker som skulle kunna tala FÖR honom om det gick att visa att hon faktiskt säkert var vid liv en tidpunkt som ligger ganska nära denna.
Citat:
Jag tror att signalerna 18:40 med åtföljande position vid Åberget kan ha gått stick i stäv med mt:s 5 h långa, oavbrutna studiekväll. - Men som sagt; allt är i brist på säker info rena spekulationer och gissningar.
Ursprungligen postat av MrFold
Nu tror inte jag att det finns några sådana observationer. Jag tror t ex att sista samtalet gjordes tidigare, kanske innan hon träffade samman med KJ till och med. Jag tror också det finns omständigheter i mobilpejlingen av både offer och misstänkt GM:s telefoner som inte är förenliga med den misstänktes egna berättelser, eller i vart fall är svåra att förklara som att han ex.vis haft sin egen telefon avstängd under en stor del av kvällen. Detta kan mycket väl vara uppgifter polisen fick ut på ett ganska tidigt stadium och som bidragit till deras tidiga misstankar.