2013-06-25, 11:33
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Oj dagens scoop här! Du har uppenbarligen tillgång till förundersökningen. Snälla, ladda upp den så att vi andra kan se med egna ögon hur totalt de kört fast och att de inte har nånting annat än "lite blod".

För det kan väl aldrig vara så att du bygger din skarpsinniga analys på en nästan 1 månad gammal artikel i Aftonhoran?

Vad Aftonhoran gör skiter jag i, men mängden blod har inte ökat graden skälig misstänkt
Då borde det efter så lång tid..Hittas mera..Utan vad jag menade tänk lite utanför tråden för Helvete
Ni länkar själva från bloggar 2012 -2012 ????
Skarpsinnig Nopp..Relevant tänkande ja. ..
Artikeln la jag in för att se vad händer om man vänder blad.Ni har snart gått över hela KJ vänner släkt Mor & Far m.m. Det är ta mig så respektlöst.
Citera
2013-06-25, 11:34
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
En av hennes närmaste vänner har sagt, enligt uppgifter i tråden, att Kj mordhotat VB, hon är även vän med hennes mamma. Detta är inte bekräftade uppgifter men det påstås att han sagt så i tråden.

Misshandel och hot är alltid en anledning att vara försiktigt, att han kunde bli upprymd när han drack finns det också vittnesmål också om i tråden, även det obekräftat.

Men det är tillsammans med uppgifterna om att han är lugn och fin, även det obekräftat, viktigt att man också bör väga in båda aspekterna om man spekulerar.

Jag tror han var en Cocker Spaniel när han var harmoniskt men blev en dobermann när han blev arg, jag kan vara likadan, men i mitt fall stannar det på verbal nivå.

Kanske alkohol var den utlösande faktorn eller någon av alla hans hejdlöst många diagnoser.

Tidigare beteenden förutspår kommande beteenden. Tror att detta med att vifta med pistolatrapper och hota med ditt och datt var lite av KJ´s jargong mot sina flickvänner. Om nu tjejen som tidigare bodde i Råneå, men som nu flyttat till Skellefteå var hans ex, så visar bilderna på hennes fejja på ett liknande beteende.

Ett år senare så har KJ´s störning alt debuterande sjukdom vuxit och vid detta tillfälle gick han lindrigt sagt över gränsen. VB kanske hört lite konstigheter från honom tidigare och förstod inte att han förändrats det senaste året från en Cocker Spaniel till ett helt annat väsen som inte kan jämföras med en annan hundras.
Citera
2013-06-25, 11:34
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det finns personer med diagnosen AS som har självskadebeteende som i sin tur är kopplat till ångest.
Fast jag skulle gissa att det finns fler personer utan någon NEP-diagnos som har självskadebeteende. Ångest kan man drabbas av ändå menar jag. Med andra ord påstår jag att just Asperger-personer knappast är överrepresenterade, även om de natulrigtvis existerar.
Egentligen gillar jag inte att det här med diverse diagnoser diskuteras så flitigt i tråden, det känns lite ot, men när privata små teorier uttrycks som vetenskapliga fakta måste väl nån "ingripa" tycker jag.
Citera
2013-06-25, 11:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du har vid ett flertal tillfällen nämnt ondska och jag tror att detta kan vara detsamma som att man saknar empati, jag tror du har rätt, men jag tror denna brist på empati eller hans ondska uppstår i speciella situationer när han känner sig utsatt.

Eller när fascinationen att någon gång plåga och döda en människa kändes för stark för att låta förbli otillfredsställd ? Inget impulsivt krävs för detta, bara uttänkt metodik och lämpligt tillfälle för utförandet, och tillfället kunde KJ till stor del påverka då Vatchareeya var snäll, godtrogen och naiv.
Citera
2013-06-25, 11:43
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte läst hela tråden.

Finns både uppgifter om grymhet mot djur och bråk/hot /våldsincidenter under skoltiden som varit uppe flera gånger i tråden, särskilt när KJ hamnade i strålkastarljuset första gången. Så om det var en av dina huvudskäl till att hålla dig till din alternativa GM-hypotes så kanske du skulle ta och fundera över den ett varv till.

Givetvis är dessa uppgifter liksom det mesta annat i tråden inte officiellt bekräftade någonstans, men de har lämnats av flera källor. Sen finns det förvisso de som sagt att KJ verkar vara en lugn och snäll kille också. Men det har sagts om många grova våldsbrottslingar före honom.

Visst, det finns en hel del obekräftade uppgifter i tråden om KJ's person, men då jag inte har ett större förtroende i sanningshalten av anonyma påståenden på Flashback föredrar jag istället att tro på den vän till KJ som deltog i programmet Efterlyst där han beskrev KJ som bl a. lugn (kommer inte ihåg exakta ordalag i klippet, men kontentan var att KJ inte är en person som lätt brusar upp sig).
Det finns flera orsaker till just varför jag är osäker på om KJ är skyldig, men som jag ser det är mordet och styckningen av VB utfört av en person som är inne i en känslomässig nedåtspiral som även innefattar någon form av längre/tyngre missbruk - alternativt en person som akut har insjuknat i psykisk ohälsa som sedemera utlöst dessa handlingar.

Jag tycker inte att KJ's profil riktigt passar in i min gärningsmannabeskrivning.
Jag måste dock påpeka det är nästan omöjligt att ställa diverse diagnoser eller ens veta vilken typ av person KJ är via internet, däremot kan man faktiskt säga en hel del om en potentiell gärningsman bara genom att titta på bilder från en BP. Det är det jag har försökt att göra och det sättet detta är utfört på ger mig utrymme att spekulera om alternativa gärningsmän.
Citera
2013-06-25, 11:47
Medlem
Citat:
En av hennes närmaste vänner har sagt, enligt uppgifter i tråden, att Kj mordhotat VB, hon är även vän med hennes mamma. Detta är inte bekräftade uppgifter men det påstås att han sagt så i tråden.

Misshandel och hot är alltid en anledning att vara försiktigt, att han kunde bli upprymd när han drack finns det också vittnesmål också om i tråden, även det obekräftat.

Men det är tillsammans med uppgifterna om att han är lugn och fin, även det obekräftat, viktigt att man också bör väga in båda aspekterna om man spekulerar.

Jag tror han var en Cocker Spaniel när han var harmoniskt men blev en dobermann när han blev arg, jag kan vara likadan, men i mitt fall stannar det på verbal nivå.

Kanske alkohol var den utlösande faktorn eller någon av alla hans hejdlöst många diagnoser.

Sen när är "uppgifter i tråden" en pålitlig källa? Det mesta skitsnacket är obekräftat och så länge det är obekräftat kan vi spekulera, vi kan också ifrågasätta men vi behöver väl inte gå till överdrift och börja käbbla med varandra.
Citera
2013-06-25, 11:50
Moderator
OYs avatar
Om KJ är skyldig eller inte får vi se när domstolen har sagt sitt om det kommer så långt vilket jag tror att det gör. Åklagaren verkar övertygad om att KJ är gärningsmannen, jag tror också så. Jag håller en liten dörr öppen för att någon har hjälpt KJ med undanskaffande av kroppen, antingen fysiskt eller med tips och råd.

Vilken eller vilka diagnoser KJ har tycker jag är ganska ointressant i nuläget då åklagaren uppenbarligen är säker på att KJ är skyldig, rätt man är frihetsberövad tycker hon, och då har KJ varit kapabel att utföra det här bestialiska dådet. Jag är mest nyfiken på varför, motivet, för jag tror inte att det enbart handlar om ett spöke i KJ hjärna som sa att han skulle göra det, tror mer på en yttre faktor som påverkade honom, en utlösande faktor, och att KJ eventuella funktionshandikapp och psykiska ohälsa var det som gjorde att han kunde mörda och stycka, men inte därför han gjorde det.

Ett vanligt bråk om någon banal sak, kanske ville VB ha sex men inte KJ, kanske var VB gravid och vägrade abort, kanske ville KJ ut och festa men inte VB, något i den riktningen tror jag ligger nära sanningen.

KJ blixtrar till av ilska, VB skriker, KJ vill få tyst på henne, tar strypgrepp, hon segnar ner men ger fortfarande ifrån sig livstecken, då tar han kniven för att göra slut på henne, styckning, och nu sitter han häktad. Enklaste förklaringen.

Möjligtvis har KJ efter VB död ägnat sig åt något rituellt. Han har varit med i någon form av kyrklig organisation, kanske har han en tro på en gud, och efter mordet har han utfört någon form av ritual för att dämpa sitt samvete och sin ångest, tja, det kan förklara eventuella rituella inslag.
Citera
2013-06-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jaha, då förstår jag iaf hälften . Vad står ASP för?
AntiSocialPersonlighetsstörning
Citera
2013-06-25, 11:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Eller när fascinationen att någon gång plåga och döda en människa kändes för stark för att låta förbli otillfredsställd ? Inget impulsivt krävs för detta, bara uttänkt metodik och lämpligt tillfälle för utförandet, och tillfället kunde KJ till stor del påverka då Vatchareeya var snäll, godtrogen och naiv.

Och lätt att övertala för en psykopat, skall tilläggas. Tror Vatchareeya var "a piece of cake" för KJ.

Edit: Tror inte Vatchareeya hade så många att ty sig till, och det blev hennes olycka.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-25 kl. 11:59.
Citera
2013-06-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Fast jag skulle gissa att det finns fler personer utan någon NEP-diagnos som har självskadebeteende. Ångest kan man drabbas av ändå menar jag. Med andra ord påstår jag att just Asperger-personer knappast är överrepresenterade, även om de natulrigtvis existerar.
Egentligen gillar jag inte att det här med diverse diagnoser diskuteras så flitigt i tråden, det känns lite ot, men när privata små teorier uttrycks som vetenskapliga fakta måste väl nån "ingripa" tycker jag.

Jag håller med, jag har tidigare inte gett mig in i diagnosspekulationerna, men nu när det blev aktuellt i och med AB's och NSD's publicering av sinnesundersökningen gällande KJ kunde jag inte låta bli.
Citera
2013-06-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det troliga är som någon skrev tidigare någon form av avvärjningskador, men då ska KJ ha varit så pass klar i knoppen så han såg rationellt på detta. Något jag fick pm tidigare i kväll var denna sida. Den har varit upp tidigare, men men.

http://weheartit.com/skuggan/fans?pgx=NewEntryPageRefresh

Detta var ju en tjej som var bekant med CS (minns ni han) och KJ. Tror att det kan vara ett ex som KJ hade varit tillsammans med 2012. En tjej med mycket rispningar på händer osv.

På denna sida väntar hon på en Kristoffer

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=437889402954852&set=pb.100002013888 348.-2207520000.1372100614.&type=3&theater

På den här sidan kan man nu fundera på vem som håller i pickadollen, se även vem som kommenterar.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=280297115380749&set=a.2729696227801 65.65813.100002013888348&type=3&theater

Ja Q. Vad detta har att göra med händerna som tillhörde VB vet jag ej, men fick pm med dessa bilder nyligen och jag får väl se om det kommer mer pm. Kanske kommenterade VB commanderns äckliga händer, vilket hon fick sota för. Vi har ju också kommenterat hans fingrar här på tråden som långa och otäcka. Nog för i kväll!
(Min fetning).

Det stämmer att hon varit tillsammans med KJ. En tjej med självskadebeteende som bor i ett slags stödboende. Stackars flicka. im*turtl*.bloggplatsen.se/2012/08/27/8527944-flytten/ (*a *e)
Senast redigerad av ObadymedN 2013-06-25 kl. 12:05.
Citera
2013-06-25, 12:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Inte heller tycker jag att dödsorsaken stämmer särskilt väl med idén om någon som torteras under en längre tid. Det var ju skarpt våld mot "vitala delar", dvs tämligen kraftiga hugg som snarare ser ut som något som delats ut i stundens raseri.

Eftersom uppgiften om att KJ besökt sin bror på kvällen den 4:e verkar riktig så känns scenariot också märkligt: Han ska alltså ha tagit henne till fånga mitt på dagen, åkt till sin bror och spelat tv-spel och lämnat henne någonstans och sen återvänt?
Hittills framkomna uppgifter kan tyda på ett snabbt förlopp: VB:s sms 18:40 (19:00) - c:a 21:00 - 23:00 (osäker tidpunkt) = 2 - 4 h. - Mt:s personlighet kan tala för att han har utfört alla momenten i ett svep: mord, (amatörmässig?) styckning, slarvig/hafsig utplacering, innan han besökte sin bror.

En annan hypotes är att han dagen därpå utsatte den döda kroppen för diverse egenartade experiment.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in