Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Jag är så ren och fin så. Inga problem med hygienen här inte! Och du har rätt i att jag är ohelig, icketroende och gärna gör narr av allt som är "heligt". Vad du ville med alla dessa epitet vet jag inte.
Citat:
Vem är du att säga att människorna på den tiden var dumma? Du har ingen som helst aning om vad du pratar om och jag orkar verkligen inte bilda dig för det tjänar ingenting till du tar inte in det ändå.
De var dumma som dagens boskap, vidskepliga och generellt allmänt okunniga om det mesta. Det var i denna omgivning som "gud" visade sig för en våldsam analfabet i ökenlandskapet. Ett mindre lyckat val av gud.
Citat:
Men vilka dör i Islams namn? Talibanerna krigar mot ockupanter, amerikaner, landsförrädare. Vill du prata om barnamördande så pratar du om Vietnamkriget, USA-Irak kriget, Israel, Palastina kriget, Syrien-kriget där USA väljer sida för att uppnå ekonomiska vinster. Libanon- Israel kriget. Kalla kriget, andra världskriget, om du är rättvis. men nej du måste upprepa det andra har sagt att Islam mördar barn utan att inse vad du pratar om, Jag tänker synd om dig.
Det här är minsann ett känsligt ämne. Reaktionen blir alltid att "de är frihetskämpar" och "alla andra är dummare" och klassikern "alla muslimer är offer". Du kan väl då upplysa mig om på vilket sätt unga flickor som vill gå i skolan blir legitima offer för dessa modiga män? Är dessa småflickor landsförrädare?
Vuxna människor som älskar varandra och som inte på något sätt stör dig är värre än mord på småflickor eller ett land där kvinnor inte ens får köra bil. Det tyder på en rubbad moral hos vem som helst.
Citat:
Grattis. då är vi i krig och jag gör allt för att krossa dina och dina gelikars motvilja mot Islam. Jag har också rekryterat många via nätet och ute i det fria at de ska gå hårt fram mot dig och dina gelikar, nej inte att de ska använda våld för våld har ingen effekt i slutändan men jag har lärt de att använda pennan som svärd och munnen som spjut.
Ah, vad härligt! En man från fredens religion förklarar krig

Du kommer dock aldrig kunna krossa något motstånd. Du snarare uppmuntrar det. Men skriver de lika uselt som du och har lika patetiska religiösa fantasier så kommer det här bli jättekul. Så skicka fram dina trupper!
Citat:
Jag upprepade alla mina alternativ. Men eftersom du svarade på frågan så säger jag bara; fortsätt vara på din krokiga väg som du är på nu.
Den är spikrak!
Citat:

Hur i hela fridens namn kan man ockupera någons hjärta med våld? Förstod du ens retoriken? En liknelse för att du ska förstå hoppas jag. En kvinna blir våldtagen av en man. Har mannen ockuperat kvinnans hjärta eller kropp? Om mannen ockuperat kvinnans hjärta så innebär det att kvinnan blivit kär i honom men hur stor är sannolikheten att en kvinna som blir våldtagen blir kär i sin våldtäktsman? Våld kan inte ockupera ens vilja, tankar (hjärta, själ) däremot kan våld ockupera ens kropp.
Men du kan inte det här med retorik. Hur står det till med dem som vill lämna islam. Är det ok eller inte?
Citat:
Vad babblar du om? Gud är inte en förälder. Gud är skaparen till alltet. Nej och det har du rätt att välja och vilja och precis som du säger så kommer du oundvikligen ta konsekvenserna av ditt eget handlande.
Gud är din snuttefilt och SM-partner. Jag tar alltid konsekvenserna av mitt handlande.
Citat:
HAHA, så du menar att du har fått för dig att man ska få säga allt? Gå till din far och säg att han är en jävla bög då. Eller gå till din mot och säg åt henne att hon är en jävla hora. Varför skulle du inte vilja göra det? Om du inte gör det så innebär det att det är så även för dig att man inte ska få säga vissa saker. Eller gå till din mormors grav och spotta och hoppa på hennes grav, berätta för graven vilken vidrig människa hon var. Varför skulle du inte kunna göra det? Förstår du nu att man inte får säga vissa saker och det gäller även dig? Eller hade du någon invändning kanske på det?
Står det i koranen att man inte ska kalla sin far jävla bög och sin mamma jävla hora? Hade du kallat dina föräldrar det om du inte haft religionen? För mig handlar det om uppfostran. Krävs ingen religion för att kunna uppföra sig.
Citat:
Ja, jag erkänner jag är rädd för döden och det är du också. Skillnaden är att du vägrar erkänna det och jag erkänner det... blablabla jättelång snyfttext... Detta min vän kommer ingen att fly undan. Du är liksom jag, liksom hon och liksom alla andra är släckslagna. Men ibland mördar vi den känslan för att den är obehaglig.
När jag säger att du skadar enbart dig själv så är detta djupare än vad du någonsin kan förstå. Nej det finns inte i mina fantasier. Låt mig förklara för dig.
Du gör narr av Gud. Men med detta vinner du inget. Så att göra natt av Gud för inte med sig vinst eller glädje i någon som helst form. Nu så är vinst och glädje uteslutet, kvar har vi skada, förlust, lidande och ångest, som är den enda möjligheten som du kan tillskanska dig.
Men jag är inte rädd för döden. Jag är dock inte intresserad av att plågas men det är en annan sak. Vad är det för djup du pratar om? Men att göra narr av gud är ju det enda man kan göra. Det går inte för någon vaken människa att ta den figuren på allvar. Du måste dessutom lägga en massa jobb på att försvara hen.
Citat:
Jag kommer inte att säga att jag inte bryter mot Guds regler för det gör vi alla människor. Men skillnaden mellan dig och mig är att jag tror och är övertygad och hoppas på Guds förlåtelse men du gör ingetdera av dessa. Men för all del förklara vilka regler jag brutit mot?
Varför bryter du mot guds regler? Du bryter mot dem och hoppas på förlåtelse... det måste väl vara värre än att inte veta vad reglerna är? Du gör det medvetet, inte jag.