Citat:
kef71|43799399]Ok, jag förstår dig lite där, har själv haft problem med samma sak. Men jag är helt säker på att vatten släcker eld och eld kokar vatten.
Klokt uttryck
Citat:
Jag vet inte hur troende muslim hen är, men jag fick en bra känsla av hen's inlägg. Och jag tänker inte lägga mig i principer eftersom jag anser principer är personliga.
Nej, inte jag heller jag utgick från hens text. Mycket av det hen skriver är alla människors dröm och önskan. Att ingen ska hata, alla ska leva sida vid sida. Det är vackra uttryck men hur ofta tillämpas detta i olika nationer? Verkligheten består inte av vackra uttalanden. Verkligheten består av motsatsen till dessa uttalanden tyvärr och det är anledningen till varför vi behöver uttrycka oss så och drömma oss bort en stund.
Citat:
Jag tycker 180 grader i den frågan. Men får jag fråga en ärlig fråga? Hur många homosexuella vänner har du?
Inga vad jag vet om i mitt umgängeskrets. Hade dock en i min klass när jag gick på gymnasiet. Hade inget emot honom personligen men han gjorde mina tre år på gymnasiet till tre jobbiga år på gymnasiet, och detta inte på grund av hans läggning utan på hur han betedde sig. Dansa på bordet i klassrummet, slänga pussar till killar och män som han inte ens kände, gjorde sig till nåt enormt och viftade med höfterna när han gick, pratade allmänt konstigt och blev ''kär'' i alla killar och män han såg enligt eget utsago. Han var allmänt irriterande och frustrerande på grund av beteendet och hade en tjej gjort som han gjorde så hade hon definitivt blivit stämplad som slampa men han var förlåten för att han var bög.