Citat:
Ursprungligen postat av
Keyser--Soze
Seriös fråga: varför förstår du inte det? För att de stora pojkarna säger så och för att man "ska" tycka illa om Hublot? Eller har du en egen åsikt?
De har några fruktansvärda modeller men många Big Bang är riktigt tuffa. Och varför skulle Panerai vara ett så mycket bättre alternativ. Imho se de ut som skit men det är tycke och smak så det kan vi lämna därhän.
Mitt problem med Hublot är egentligen samma som många klockmärken de senaste 20 åren. Allt bygger på varumärke. Man tar ett eta urverk (Från början på Big bang var de inte ens modifierade) och slänger på en prislapp på 100 000 spänn. Alltså urverket kostar kanske 1500 spänn och sen resterande pris är varumärke och taskig design.
Det går emot i princip allt jag tror på i klockvärlden. Däremot är jean-claude biver ett geni. Det råder det inget tvivel om. Och Hublot är faktiskt bättre än AP på det kommersiella kriget tycker jag. (Att släppa 70000 ltd ed, att produktplacera m.m.).
Hublot Ferrari
Hublot Tour Auto (Som de stal från AP f.ö.)
M.m.
Men som klockor är de skräp i jämförelse. Men vad spelar det för roll när folk ändå köper dem?
Panerai funkar lite såhär: "either you love it or you hate it" tycks finnas få medelvägar med märket