2013-06-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Kommer inte va några utbildningar mer förrens hösten 2015!

Hur gick det för dej?
Citera
2013-06-24, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WalkStrong
Hej!
Välkomna till Sverige landet där du behöver arbetslivs erfarenhet för att komma in på en utbildning.

Skämt åsido.

Var iväg till Hallsberg igår pc skrev den skriftliga delen. Jag fick 7,8 eller 9 på alla delar om jag inte missminer. Men jag gick inte vidare för det, efter skrivningen fick jag prata med rekryteringsansvarige och fick då förklarat för mig att jag är för ung och inte har haft något fast heltidsjobb.
Jag är 19 och tog studenten i fredag så visst är jag ung men bör jag inte ha informerats om detta tidigare? Angående jobb biten så tror jag att jag har ett ganska välfyllt CV för min ålder.

Lyckligtvis är det inte över än, de skulle höra sv. Sig nästa vecka och berätta om jag gått vidare eller inte. Men om nu detta handlar om en mognadsfråga, bör inte psykologen vara många gånger lämpligare att avgöra om jag är för ung och dum?

Skriver från telefonen så felstavningar och skumma formuleringar kan förekomma.

Detta var något som jag också bemöttes av. Men men, vi båda är ju bara 19 åringar, så vi kommer ju antagligen leva ett bra tag till!
Citera
2013-06-26, 11:18
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moln111
Menar du SJ's egna utbildningar då? För på både TCC'soch lokforarutbildning.se-sidorna så står det att utbildning börjar i Vännäs jan-14 och i Boden september-14.
(Förutom de utbildningarna som börjar i höst/vinter-13 som är försent att söka in på nu.)

Nej juste, det är först på hösten 2014 utbildningarna börjar.

Står så här på hemsidan:

Citat:
Eftersom TCC inte kommer att starta några utbildningar under våren 2014, ska en ny ansökan göras efter det att information om starter hösten 2014 lagts ut på denna sida, vilket kommer att ske i månadsskiftet jan/febr.

Citat:
Ursprungligen postat av lektor
Hur gick det för dej?

Jag kuggade när jag gjorde papper och pennatesterna på plats. Men det gjorde alla i min grupp, så känns inte jättesurt!
Citera
2013-07-01, 19:42
Medlem
Fick reservplats nr 3 nu till utbildningen i mjölby... Rätt kört va?
Citera
2013-07-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Fick reservplats nr 3 nu till utbildningen i mjölby... Rätt kört va?

Jag förstår inte riktigt varför TCC inte vill ha läkarintyget tidigare, varför man kan vänta ända till kursstart med att lämna in det. En månad innan hade varit mer rimligt så reserver får veta i god tid om nån inte klarar den. (Reserverna däremot kunde såklart ha den senare läkarkontrollen). Du får hoppas på att nån är färgblind då
Citera
2013-07-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moln111
Jag förstår inte riktigt varför TCC inte vill ha läkarintyget tidigare, varför man kan vänta ända till kursstart med att lämna in det. En månad innan hade varit mer rimligt så reserver får veta i god tid om nån inte klarar den. (Reserverna däremot kunde såklart ha den senare läkarkontrollen). Du får hoppas på att nån är färgblind då

Ja.. Hoppas många trillar av! Håller med det du säger, har väntat och skjutit upp planer hela året. Orkar inte vänta mer, vill få ett klart ja eller nej!
Citera
2013-07-02, 11:05
Medlem
.
Senast redigerad av Ununoctium 2013-07-02 kl. 11:56.
Citera
2013-07-02, 15:54
Medlem
Kaddens avatar
Reservplats 5 blev det för min del. Känns rätt kört faktiskt.
Ingen mer kursstart förrens hösten 2014, så då får jag tid att plugga upp lite ämnen. Och den gången kan jag söka till Göteborg (där jag bor) istället för Hallsberg.
Citera
2013-07-02, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ununoctium
.

Tror det kan vända nästa år när ingen utbildas under våren. Förstår inte hur det du skrev skulle kunna outa dig.
Citera
2013-07-12, 00:11
Medlem
TrialEnds avatar
Hmm, har nu börjat finna lite intresse för att eventuellt utbilda mig till lokförare. Synd bara att jag missade ansökningsdatumet till stockholm med mer än två månader
Citera
2013-07-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
Hmm, har nu börjat finna lite intresse för att eventuellt utbilda mig till lokförare. Synd bara att jag missade ansökningsdatumet till stockholm med mer än två månader

En ny chans kommer naturligtvis igen. Har varit i din sits. Det tog alldeles för lång tid för mej att faktiskt våga skicka iväg en ansökan. Dessutom löjligt rotad i ett yrkesliv där jag inte trivs. Men nu är allt klart inför skolstart i november. Dags att njuta av semestern.
Citera
2013-07-12, 03:55
Medlem
Dharmas avatar
Säg att man bor i Uppsala och skall utgå ifrån Stockholm, kan man då flasha med sin legitimation på tåget till Stockholm och åka gratis till jobbet varje dag?

Om man är ledig och vill ta barnen till Liseberg, kan man göra samma sak då? flasha legitimationen och åka själv eller med familjen och njuta av gratis resor till exempelvis Göteborg från Stockholm\Uppsala?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in