Citat:
Ursprungligen postat av
FritzDaCat
Han menade naturligtvis folk i dessa kretsar.
Det trodde jag också innan jag tagit del av alla uppgifter, varav många finns här.
Det gör det ju extra kul - att upptäcka en så pass unik händelse, som legat dold för allmänheten i decennier. En vacker dag kommer fallet att få sin välförtjänta plats i den svenska kriminalhistorien.
Men det är naturligtvis viktigt att vi är noga med att skilja på fakta och spekulationer och på vad som är av betydelse eller ej.
Ja, men problemet är ju att spekulationer görs till fakta. Saken är väl just att vi inte har fakta, (kanske någon anhörig, som inte vill säga något), hade vi haft fakta hade det inte varit något case.
Dessutom, vad skulle folk i "dessa kretsar" ha för anledning att gå till sjöss? Är göteborgare ovanligt rädda av sig? Det händer/och har hänt många saker genom åren, men att det påverkat kompisar så till den grad att de inte kan stanna kvar i sina egen stad finner jag osannolikt.
Förövrigt är det en sak som stämmer, och det oberoende av Dahlsjögänget, det var många unga killar som var några år på sjön i tonåren på den tiden.
Samtidigt som det nämns "i dessa kretsar" så bygger man ut "fallet" till att inte gälla tre stycken försvunna, utan fler som på ett eller annat sätt vet något och som håller tyst efter 50 år, är inte det lite väl magstarkt.
Edit: det får bli en väldigt vacker dag det får en plats i kriminalhistorien. Det finns försvinnande av en enda människa som har försvunnit senare än dessa tre och som är väldigt kända. Dessutom vet vi inte om det har i kriminalhistorien att göra överhuvudtaget, det kan vara en olyckshändelse med en bil och tre ungdomar.