2013-06-22, 23:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Det är just det som är problemet,det har inte framkommit något nytt på länge,så det blir bara en massa tjafs om oväsentligheter. sen måste man naturligtvis få diskutera olika teorier, ingen är fälld och det lämnar fältet öppet för andra teorier, men man behöver inte peka ut kreti och pleti. Folk ska faktiskt bo vidare i Boden och det kan inte vara kul att halva stan är misstänkta.

Ett utmärkt sätt att undvika att halva Bodens befolkning blir omotiverat misstänkta för Vatchareeyamordet är att alla bodensare som vet någonting om mordet ser det som sin skyldighet att berätta vad de vet för polisens utredningsgrupp, då blir det här rätt snabbt uppklarat. Svårare än så behöver det inte vara att få stopp på ogrundade spekulationer mot den stackars Bodenbefolkningen. Det borde s.a.s. ligga i bodensarnas eget intresse att få stopp på spekulationerna genom att visa normalt kurage och berätta, ok.
Citera
2013-06-23, 00:00
Medlem
ME077s avatar
Jag fick härom dagen ett pm om att skaparen av schlangekraft har finskt påbrå. På annat sätt fick jag indikation på att han kunde ha irländskt påbrå, samt eventuellt tyskt.
Personen verkar ju iaf flytande i svenska och engelska.
Citera
2013-06-23, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ett utmärkt sätt att undvika att halva Bodens befolkning blir omotiverat misstänkta för Vatchareeyamordet är att alla bodensare som vet någonting om mordet ser det som sin skyldighet att berätta vad de vet för polisens utredningsgrupp, då blir det här rätt snabbt uppklarat. Svårare än så behöver det inte vara att få stopp på ogrundade spekulationer mot den stackars Bodenbefolkningen. Det borde s.a.s. ligga i bodensarnas eget intresse att få stopp på spekulationerna genom att visa normalt kurage och berätta, ok.
Har dom info som löser fallet så glädjer dom mamman,polisen och oss övriga så hoppas på det.
Citera
2013-06-23, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Om GM är psykopat talar det mot att ev andra gärningsmän finns.
En psykopat tror sig veta bäst, mest och vara smartast av alla. Han litar bara på en person - sig själv. Han handlar ensam, då han vill ha kontroll över situationen.
Han leker med omgivningen, manipulerar, spelar ofta en roll om hur han vill att omgivningen ska se honom.
Han kan skratta, gråta trovärdigt på beställning. Han är fåordad i sociala sammanhang. Ingen vet egentligen vem han är, bara han själv. Han utnyttjar ofta människor som är sårbara, godtrogna.

Hur jag vet hur en sådan människa fungerar - Har levt med en psykopat i 7 år och att kunna komma från en sån människa är näst intill omöjligt, han har tusen hållhakar på en, hotar en, är verbalt misshandlande, kan vara våldsam, manipulerar omgivningen och ingen tror att det kan vara möjligt. Han verkar ju så snäll, omtänksam och trevlig - dock lite egensinnig.

Så, jag tror GM handlat ensam. Det är hans verk som han vill visa upp och han ville med all sannolikhet vara med när kvarlevorna hittades. Se hur människor reagerade.

Om det var en psykopat som satt klorna i VB har han säkerligen plågat henne, torterat henne, misshandlat henne med ord, våldtagit henne och till sist dödat henne. lekt med hennes kropp-styckat henne.

Allt det du säger stämmer. Ledsen att du var tvungen att leva med en, men glad att det är över.
Och ja, handlar det om en psykopat så tror jag också på en ensam GM.
Citera
2013-06-23, 00:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Är han halvt finsk eller ska han ha ett finskt efternamn?

Han är halvt finsk.
Citera
2013-06-23, 00:14
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag har lite indikationer på att den som ligger bakom schlangekr*ft kan ha släktkopplingar till Tyskland och Irland, någon som råkar veta någon sån person?
Inte halvfinne?

Ooops, redan avhandlat.
Citera
2013-06-23, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doitmystyle
Jaha, det var inte mer än så alltså? I en liten ort som Boden så tror jag rykten florerar hejvilt, för det mesta helt utan grund och startade av någon som har tråkigt. Tycker dock det säger mer om de som väljer att tro på rykten som dessa, än de som ryktet faktiskt handlar om..

Jag skrev redan från början att en fågel viskat.... då ville du ha källa på det viskade. Jag kan ju för fasen inte skriva att jag varit med när stollen gjort sitt med något lik eller hur. Det kan ingen, med mindre än att de faktiskt varit med.

Vad som förvånar mig är att en så pass stor grupp ungdomar och vuxna faktiskt tycker det är värt att vidarebefordra detta rykte så fort de kommer åt. Är det "ingen rök utan eld" eller är det verkligen så många mytomaner i Boden? Varav större delen på ett eller annat sätt haft med det vi diskuterar här att göra, antingen i periferin eller, som några av dem, i själva centrum.
Citera
2013-06-23, 00:16
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Inte halvfinne?

Ooops, redan avhandlat.

Det är fakta att han är halvt finne.
Citera
2013-06-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Usch, låter fruktansvärt.

Det du säger stämmer en del på det vi läst och hört här. Egensinnig, fåordig, och det där med att KJ tog sig rollen som "commander" i den sista krigsleken, utan att övriga accepterade eller gett honom den. Kanske tecken på totala urspårningen?

Det här med att VB mörkade sin relation med KJ för sin mor, och misslyckades med studierna på högskolan tror jag hänger ihop med att hon dragits in i något som inte var bra... fastnat i klorna på en psykopat som du säger... Dessutom har KJ beskrivit sig som ond.

Tveksamt om han har as kanske, lutar väl mest åt psykopati då... han kanske var väldigt bekväm, och inte ville syssla med vardagens tråkgöra, betala räkningar och sånt? Hur förklarar du det där med godman-skapet, hans fars?

Stopp och belägg, har du källa på att VB misslyckats med sina studier. Vad jag vet finns det inget som ens antyder något sådant.
Citera
2013-06-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Kanske försöker jag, i likhet med Mr Fold och vissa andra, hålla oss till fakta när vi resonerar. Så att jag "fräser" beror bara på att jag inte vill att spekulerandet ska dra helt iväg. Jag tycker att vi ska utgå från fakta vi känner till. Och fakta är inte att VB sålde sex, det är heller inte att GM (KJ eller annan) är psykopat. Hur många mördare har fått den diagnosen? Inte så många va?
Bara kort och gott, många mördare har genom tiderna fått diagnosen antisocial personlighetsstörning, psykopati, eftersom de saknar förmågan till empati.
Citera
2013-06-23, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Gällande JE kan jag dementera alla skruvade rykten om att han vore satanist och nekrofil. Och han tar definitivt inga anabola steroider, bilden från NSD (http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391) är 4 år gammal, dvs. ganska länge sedan och inte alls konstigt att kroppen förändrats. Han bör heller inte förknippas med någon brutal blogg som Schlangekrafts då han inte alls är så som person.

Beträffande spekulationen om att han ska ha varit med DJ kvällen den 4:e maj stämmer heller inte. De umgås inte, men det stämmer att de gick gymnasiet samtidigt som det framgår i artikeln.

EDIT: Och han jobbar heller inte på nåt bageri, FYI.

Du säger att han inte är satanist. Hur förklarar du att han själv anger att han är satanist i en intervju med honom (finns en länk ovan). Ville han bara leka "ball" eller.....

Har han kanske jobbat på ett bageri eller liknande tidigare??? Praktik? Garantijobb? OSA?
Citera
2013-06-23, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Inte Nederländerna? Nä det hade ju varit för enkelt. Ska det var både Tyskland/Irland eller Tyskland eller Irland?

Jahaja...... usch...... då hamnar vi väl i bageribranschen igen då..... kolla Bodens bagerier. Där finns det tysk anknytning.
Senast redigerad av dapravda 2013-06-23 kl. 00:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in