2013-06-22, 22:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Skrev jag att KJ var psykopat? Läs igen. Jag skrev GM

Nu tycker jag att Fettsugning har ballat ur totalt, hugger och fräser mot det mesta utan att tänka efter innan hen spyr ur sig skitsnack. Klart och tydligt skrev du GM.
Citera
2013-06-22, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ett rykte är ett rykte. Det vill säga något som sägs, sant eller osant, av någon/några.. hur tycker du att man skall ange källa på det om man inte kan säga att : jo det har jag själv hört från bodensare.

Jaha, det var inte mer än så alltså? I en liten ort som Boden så tror jag rykten florerar hejvilt, för det mesta helt utan grund och startade av någon som har tråkigt. Tycker dock det säger mer om de som väljer att tro på rykten som dessa, än de som ryktet faktiskt handlar om..
Citera
2013-06-22, 22:38
Medlem
Citat:
Skrev jag att KJ var psykopat? Läs igen. Jag skrev GM
Och varför jag skrev det beror på att jag tror det var en ensam GM.
Jag vill ha det till att GM är psykopat - ingen normal människa mördar, styckar, placerar ut kvarlevor, ristar in mönster i offret. Och är det en psykopat. ja då handlar han ensam eftersom han endast litar på sig själv.
Med det säger jag inte att det är KJ som är GM även om jag personligen tror att han är skyldig och att han handlat ensam.
Citera
2013-06-22, 22:40
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Om GM är psykopat talar det mot att ev andra gärningsmän finns.
En psykopat tror sig veta bäst, mest och vara smartast av alla. Han litar bara på en person - sig själv. Han handlar ensam, då han vill ha kontroll över situationen.
Han leker med omgivningen, manipulerar, spelar ofta en roll om hur han vill att omgivningen ska se honom.
Han kan skratta, gråta trovärdigt på beställning. Han är fåordad i sociala sammanhang. Ingen vet egentligen vem han är, bara han själv. Han utnyttjar ofta människor som är sårbara, godtrogna.

Hur jag vet hur en sådan människa fungerar - Har levt med en psykopat i 7 år och att kunna komma från en sån människa är näst intill omöjligt, han har tusen hållhakar på en, hotar en, är verbalt misshandlande, kan vara våldsam, manipulerar omgivningen och ingen tror att det kan vara möjligt. Han verkar ju så snäll, omtänksam och trevlig - dock lite egensinnig.

Så, jag tror GM handlat ensam. Det är hans verk som han vill visa upp och han ville med all sannolikhet vara med när kvarlevorna hittades. Se hur människor reagerade.

Om det var en psykopat som satt klorna i VB har han säkerligen plågat henne, torterat henne, misshandlat henne med ord, våldtagit henne och till sist dödat henne. lekt med hennes kropp-styckat henne.

Usch, låter fruktansvärt.

Det du säger stämmer en del på det vi läst och hört här. Egensinnig, fåordig, och det där med att KJ tog sig rollen som "commander" i den sista krigsleken, utan att övriga accepterade eller gett honom den. Kanske tecken på totala urspårningen?

Det här med att VB mörkade sin relation med KJ för sin mor, och misslyckades med studierna på högskolan tror jag hänger ihop med att hon dragits in i något som inte var bra... fastnat i klorna på en psykopat som du säger... Dessutom har KJ beskrivit sig som ond.

Tveksamt om han har as kanske, lutar väl mest åt psykopati då... han kanske var väldigt bekväm, och inte ville syssla med vardagens tråkgöra, betala räkningar och sånt? Hur förklarar du det där med godman-skapet, hans fars?
Citera
2013-06-22, 22:42
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu tycker jag att Fettsugning har ballat ur totalt, hugger och fräser mot det mesta utan att tänka efter innan hen spyr ur sig skitsnack. Klart och tydligt skrev du GM.
Kanske försöker jag, i likhet med Mr Fold och vissa andra, hålla oss till fakta när vi resonerar. Så att jag "fräser" beror bara på att jag inte vill att spekulerandet ska dra helt iväg. Jag tycker att vi ska utgå från fakta vi känner till. Och fakta är inte att VB sålde sex, det är heller inte att GM (KJ eller annan) är psykopat. Hur många mördare har fått den diagnosen? Inte så många va?
Citera
2013-06-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Usch, låter fruktansvärt.

Det du säger stämmer en del på det vi läst och hört här. Egensinnig, fåordig, och det där med att KJ tog sig rollen som "commander" i den sista krigsleken, utan att övriga accepterade eller gett honom den. Kanske tecken på totala urspårningen?

Det här med att VB mörkade sin relation med KJ för sin mor, och misslyckades med studierna på högskolan tror jag hänger ihop med att hon dragits in i något som inte var bra... fastnat i klorna på en psykopat som du säger... Dessutom har KJ beskrivit sig som ond.

Tveksamt om han har as kanske, lutar väl mest åt psykopati då... han kanske var väldigt bekväm, och inte ville syssla med vardagens tråkgöra, betala räkningar och sånt? Hur förklarar du det där med godman-skapet, hans fars?
Som du säger - är bekväm, vill bara göra det han vill göra Eller att han har adhd/add, då har man dålig impulskontroll, är funktionsnedsatt och har svårt att ta hand om sig själv (inte alla men många)
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-22 kl. 23:03.
Citera
2013-06-22, 22:47
Medlem
Vi får hoppas att det kommer lite nya uppgifter som för tråden vidare,som det är nu är det bara trams. Horor,satanister osv, snart är det väl ett gäng utråkade lappar som ville förgylla lördagskvällen,eller nån hemmafru som är avundsjuk.
Håll er till fakta eller var tysta,man måste inte skriva för skrivandets skull.
Det enda fakta som finns är att en ung kvinna är mördad och styckad och att en man är häktad för det på sannolika skäl.ge utredarna några veckor till och vi närmar oss sanningen.
Citera
2013-06-22, 22:48
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Ja, det gäller att få upp han på rätt köl för han har då sett ut som en Zombie på pressbilder.. självskadebeteende beroende på svår ångest är knappast långsökt.

Nog vet han vad han har gjort det är att få honom någorlunda frisk i knoppen så han kan förhöras vettigt och inte gömma sig bakom någon form av förvirring eller liknande.

Tyckte åklagare Schönbeck gav en vink, de har bra på honom men nu gäller det att reda ut det hela.
Lite som vid Ton* Al*en's mord på CS, då var också US åklagare.

NSD 18 juni:

"Det är av vikt att man får en förklaring till det som har hänt.

– Ur ett allmänmänskligt perspektiv är det viktigt. Många vill veta vad som har hänt men saken är inte avgörande för åtalet, säger åklagaren."

Nu skrev du något som gjorde mig lite fundersam. Zombie! Den som får psykofarmaka mot psykoser går ofta som zombier pga biverkningar i början av en behandling. Kan det vara så att KJ sökte vård ett antal dagar innan han greps? Vi reagerade även på att han höll fingrarna lite stelt på bilden när han gick till bilen på parkeringen. Bara en tanke.
Citera
2013-06-22, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Kanske försöker jag, i likhet med Mr Fold och vissa andra, hålla oss till fakta när vi resonerar. Så att jag "fräser" beror bara på att jag inte vill att spekulerandet ska dra helt iväg. Jag tycker att vi ska utgå från fakta vi känner till. Och fakta är inte att VB sålde sex, det är heller inte att GM (KJ eller annan) är psykopat. Hur många mördare har fått den diagnosen? Inte så många va?
I denna tråden är det väl godkänt med alla möjliga spekulationer. Det är väl därför den finns. Skulle vi då gå endast på fakta hade tråden stannat efter ett par sidor? Vad gör du här om du inte vill vända och vrida på saker och ting?
Menar du at de flesta mördarna skulle finnas bland helt normala människor? Läs på är du snäll
Citera
2013-06-22, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag tror att det är öl som byggt den kroppen.

+1 på detta.
Det där är ingen anabolasvullen kropp. Den där har han byggt med öl, dr.pepper, och för mycket stillasittande (eller skräpmat). Han har bara blivit äldre och fet.
Citera
2013-06-22, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ja nu vet jag. Det är helt enkelt samme person som den jag efterlyste. Dvs den ev. bagerianställde death metalsångaren som kallar sig "Noctus". Har rykte om sig att vara necrofil.

Någon här i tråden blev hånad av någon annan för att hen kallade honom för satanist. På Noctus hemsida finns en fejkad intervju där han svarar så här:

"Religion?
- Satanistism/ateism."

Så Du som hånade kan dra in smilet nu va'!

Noctus bor d-t nära Sävastmasten!!

EDIT: det är samme person som länkats ovan på fejjan

Gällande JE kan jag dementera alla skruvade rykten om att han vore satanist och nekrofil. Och han tar definitivt inga anabola steroider, bilden från NSD (http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391) är 4 år gammal, dvs. ganska länge sedan och inte alls konstigt att kroppen förändrats. Han bör heller inte förknippas med någon brutal blogg som Schlangekrafts då han inte alls är så som person.

Beträffande spekulationen om att han ska ha varit med DJ kvällen den 4:e maj stämmer heller inte. De umgås inte, men det stämmer att de gick gymnasiet samtidigt som det framgår i artikeln.

EDIT: Och han jobbar heller inte på nåt bageri, FYI.
Senast redigerad av infinitecycle 2013-06-22 kl. 23:02. Anledning: Edit
Citera
2013-06-22, 22:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning

Håll dig till fakta då för böveln. Om någon spekulerar i att GM är psykopat är väl inte det något fel? Inget styrker att VB inte sålde sex, det är fakta, vart fan är det du vill komma. Pratar emot dig själv hela tiden. Det jag sagt i diskussionen om thai hora är fakta, ingenting annat, försök förstå det nu.

Det är inte förbjudet att spekulera, varför försöker du vara någon slags trådpolis som förlöjligar och kritiserar? Jag tror att GM har någon form av störning, kanske psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in