Citat:
Ursprungligen postat av
moa-tove
Om GM är psykopat talar det mot att ev andra gärningsmän finns.
En psykopat tror sig veta bäst, mest och vara smartast av alla. Han litar bara på en person - sig själv. Han handlar ensam, då han vill ha kontroll över situationen.
Han leker med omgivningen, manipulerar, spelar ofta en roll om hur han vill att omgivningen ska se honom.
Han kan skratta, gråta trovärdigt på beställning. Han är fåordad i sociala sammanhang. Ingen vet egentligen vem han är, bara han själv. Han utnyttjar ofta människor som är sårbara, godtrogna.
Hur jag vet hur en sådan människa fungerar - Har levt med en psykopat i 7 år och att kunna komma från en sån människa är näst intill omöjligt, han har tusen hållhakar på en, hotar en, är verbalt misshandlande, kan vara våldsam, manipulerar omgivningen och ingen tror att det kan vara möjligt. Han verkar ju så snäll, omtänksam och trevlig - dock lite egensinnig.
Så, jag tror GM handlat ensam. Det är hans verk som han vill visa upp och han ville med all sannolikhet vara med när kvarlevorna hittades. Se hur människor reagerade.
Om det var en psykopat som satt klorna i VB har han säkerligen plågat henne, torterat henne, misshandlat henne med ord, våldtagit henne och till sist dödat henne. lekt med hennes kropp-styckat henne.
Usch, låter fruktansvärt.
Det du säger stämmer en del på det vi läst och hört här. Egensinnig, fåordig, och det där med att KJ tog sig rollen som "commander" i den sista krigsleken, utan att övriga accepterade eller gett honom den. Kanske tecken på totala urspårningen?
Det här med att VB mörkade sin relation med KJ för sin mor, och misslyckades med studierna på högskolan tror jag hänger ihop med att hon dragits in i något som inte var bra... fastnat i klorna på en psykopat som du säger... Dessutom har KJ beskrivit sig som ond.
Tveksamt om han har as kanske, lutar väl mest åt psykopati då... han kanske var väldigt bekväm, och inte ville syssla med vardagens tråkgöra, betala räkningar och sånt? Hur förklarar du det där med godman-skapet, hans fars?