2013-06-22, 23:02
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det är av vikt att man får en förklaring till det som har hänt.

– Ur ett allmänmänskligt perspektiv är det viktigt. Många vill veta vad som har hänt men saken är inte avgörande för åtalet, säger åklagaren."

Nej, det är nog riktigt - men avgörande vid straffutmätningen kunde hon ju ha tillagt.
Senast redigerad av MBoudine 2013-06-22 kl. 23:20.
Citera
2013-06-22, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det finns väl ungefärligen lika många indicier på att KJ är psykopat som att VB sålde sex. Var fan får ni allt ifrån? Hur svårt kan det vara att förhålla sig till fakta och resonera utifrån det?

Nog för att jag är trött på din och (speciellt) OY´s diskussion, och jag håller med dig om sexförsäljning hit och dit är trams..
Men varför skulle KJ inte kunna vara en psykopat?

Och speciellt: Detta är väl ett diskussions forum? Här diskuterar vi om vad som kan ha hänt, ev. gärningsmän osv... Skulle vi BARA hålla oss till fakta och diskutera utifrån dessa, skulle vi fan inte komma nånstans, eller ha något att säga...

Vänligt menat!

Mvh
Citera
2013-06-22, 23:13
Medlem
ME077s avatar
Jag har lite indikationer på att den som ligger bakom schlangekr*ft kan ha släktkopplingar till Tyskland och Irland, någon som råkar veta någon sån person?
Citera
2013-06-22, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du kan hjälpa till i tråden med dina kunskaper om gym och att bygga muskler. Kika på bilden av JE, från tidningen i nsd och på fb. Hur han ha lyckats bygga om sin kropp på det viset, hur många år skiljer mellan bilderna? Kan han gå på anabola?
Ingen aning om vem JE är.
Citera
2013-06-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Nu skrev du något som gjorde mig lite fundersam. Zombie! Den som får psykofarmaka mot psykoser går ofta som zombier pga biverkningar i början av en behandling. Kan det vara så att KJ sökte vård ett antal dagar innan han greps? Vi reagerade även på att han höll fingrarna lite stelt på bilden när han gick till bilen på parkeringen. Bara en tanke.

Den tanken har slagit mig men det behöver inte vara psykofarmaka utan helt enkelt svår stress över tid, dålig sömn som ger konstant trötthet.
Tror iaf att han sovit bättre på rättspsyk än vad han gjort gjort hemma/f-hem efter 4-5 maj.
Citera
2013-06-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infinitecycle
Gällande JE kan jag dementera alla skruvade rykten om att han vore satanist och nekrofil. Och han tar definitivt inga anabola steroider, bilden från NSD (http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=4818391) är 4 år gammal, dvs. ganska länge sedan och inte alls konstigt att kroppen förändrats. Han bör heller inte förknippas med någon brutal blogg som Schlangekrafts då han inte alls är så som person.

Beträffande spekulationen om att han ska ha varit med DJ kvällen den 4:e maj stämmer heller inte. De umgås inte, men det stämmer att de gick gymnasiet samtidigt som det framgår i artikeln.

EDIT: Och han jobbar heller inte på nåt bageri, FYI.

Äntligen en vettig person i denna röra! Tummen upp!
Citera
2013-06-22, 23:24
Medlem
Det är just det som är problemet,det har inte framkommit något nytt på länge,så det blir bara en massa tjafs om oväsentligheter. sen måste man naturligtvis få diskutera olika teorier, ingen är fälld och det lämnar fältet öppet för andra teorier, men man behöver inte peka ut kreti och pleti. Folk ska faktiskt bo vidare i Boden och det kan inte vara kul att halva stan är misstänkta.
Citera
2013-06-22, 23:27
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag har lite indikationer på att den som ligger bakom schlangekr*ft kan ha släktkopplingar till Tyskland och Irland, någon som råkar veta någon sån person?

Inte Nederländerna? Nä det hade ju varit för enkelt. Ska det var både Tyskland/Irland eller Tyskland eller Irland?
Citera
2013-06-22, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Jag håller käften när jag själv väljer att göra det, inte när du anser att jag bör göra det.

Tills annat visas så kan det uteslutas att hon var en "thai hora" ja. Det finns inget som talar för att hon skulle ha sålt sex och det är helt befängt att ens resonera i de banorna. Visa lite jävla respekt för fan. Det är en styckmördad 20-årig tjej du pratar om. Jag är helt övertygad om att du inte skulle skriva samma sak om hon inte hade varit thailändska.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Håll dig till fakta då för böveln. Om någon spekulerar i att GM är psykopat är väl inte det något fel? Inget styrker att VB inte sålde sex, det är fakta, vart fan är det du vill komma. Pratar emot dig själv hela tiden. Det jag sagt i diskussionen om thai hora är fakta, ingenting annat, försök förstå det nu.

Det är inte förbjudet att spekulera, varför försöker du vara någon slags trådpolis som förlöjligar och kritiserar? Jag tror att GM har någon form av störning, kanske psykopat.

Har du myspinne när du trollar eller? Skärpning! Ingenting tyder på att VB skulle varit prostituerad så lägg ned det där.
Citera
2013-06-22, 23:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Det vet jag ingenting om, men jag vet att han är halvt Finne.
Citera
2013-06-22, 23:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Har du myspinne när du trollar eller? Skärpning! Ingenting tyder på att VB skulle varit prostituerad så lägg ned det där.

Vem har sagt att VB skulle ha varit sexsäljare, inte jag iaf, så lägg ner själv. Och förresten, ingenting tydde på att VB skulle vara styckmördad, eller ens mördad, innan man hittade kroppsdelarna, samma logiska resonemang. Låt folk spekulera, allt som inte kan avfärdas med fakta är teoretiskt möjligt. Och nej, jag tror inte att VB sålde sex, men det är inte uteslutet.
Citera
2013-06-22, 23:54
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Det vet jag ingenting om, men jag vet att han är halvt Finne.

Är han halvt finsk eller ska han ha ett finskt efternamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in