2013-06-25, 01:45
Medlem
Kan dom inte hitta dom där jävla händerna snart så livet återgår till att inte kretsa kring detta fall!

För om dom skulle hitta dom så skulle KJ falla som ett korthus,om det nu är han som gjort detta vill säga.
Han lever ju i förnekelse så länge dom inte hittar händerna och verkar ha kört fast med bevis mot honom,han märker ju att det går bra att bara neka än så länge.

Dock tror jag aldrig att händerna kommer hittas!
Eftersom dom mest troligt har spår efter gm så är dom nog borta för alltid.
Kastade i älven nedströms dammen där det är strömt och mycket fisk.
Kastade i altersjön.
Nedgrävda
Kastade i skogen långt bort
Uppeldade
Söndermalda och utspridda

Ja det finns ju tusen alternativ..
Citera
2013-06-25, 01:45
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Tror ni domstolen går med på en större psykiatrisk undersökning?
Det tror jag. Vad har de att förlora?

Tycker advokaten ska börja titta på andra spår än att upprepa om den låga bevisbördan

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17014540.ab

Det är i princip kutym med en RPU vid mord.
Citera
2013-06-25, 02:08
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Man brukar spela det nere vid aldersjön, det är också ett stort militärtområde. Tycker dom borde söka där, ligger inte heller så långt bort.

Du har kollen, så jag undrar om man sökt vid Aldersjön? Någon som vet?
Citera
2013-06-25, 02:09
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Min teori är att det finns en till GM, han erkänner inte för att det var han som döda hon först men inte han som undanröjde kroppen. Så han lever upp till att det inte var han utan medhjälparen.

Nu blir det dubbelsök här, har du någon teori om vem som kan vara ytterligare GM? Litar på din känsla för människorna runt KJ.
Citera
2013-06-25, 02:32
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
Som jag tidigare skrev!

( hon fick inte göra nått, som han inte samtyckte till) Och hon fick obehagliga vibbar från honom!

är vad hon sagt.

Tror du att KJ är ensam gärningsman?
Citera
2013-06-25, 02:35
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av da_grace
Hört av en säker källa

att KJ tydligen slagit en tjej...

Tror iaf att det var en olyckshändelse ( dom bråkade ) han slog till henne så hon ramlade ner för berget... eller i en sten, han vågade inte ringa 112 ( sen avled hon av skadorna)

Ringde Gm nr 2 kompis eller bror som sen hjälpte han att stycka och " gömma" henne !

Står det här ryktet sig, vem är då GM 2?
Citera
2013-06-25, 04:46
Medlem
Raggdoll3s avatar
Killen är troligtvis mentalsjuk men för att få göra en RPU måste bevisen stärkas mot honom, ett erkännande kanske?

Nu finns det blodspår i bilen men inte så mycket mer.
Citera
2013-06-25, 07:55
Medlem
Jag tror inte att KJ har ASP det skulle ha framkommit i tråden om han hade en historik med våldsamma utbrott (aggressionsproblematik), en hög grad av bristande empati och utnyttjande av människor i sin närhet, dessa människor tenderar ofta handla impulsivt och har svårt att planera och därmed hålla sig till sin planerade plan.
Det fattas uppgifter av våldsam karaktär kring KJ som person - däremot har det framkommit att han är lugn och brusar sällan upp sig, det finns heller inte några uppgifter på någon sorts missbruk vilket är vanligt bland ASP.

Jag fortsätter att gardera mig med att det fortfarande finns utrymme för en annan GM men skulle det framkomma mer konkret och stark teknisk bevisning emot KJ är jag beredd att ändra mig.
Det finns för många frågor som behövs redas ut innan jag är övertygad om det är rätt man som sitter frihetsberövad.
Citera
2013-06-25, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se
Någon vi känner? http://bajstrosa.blogg.se/2013/may/mordet-i-boden.html
Det krävs lösenord för att läsa bloggen. Är det nåt intressant i den? Har någon en kopia av den?
Citera
2013-06-25, 08:40
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Som jag trodde. Asperger och en god man. Han är alltså sinnessjuk. Inget överaskande med att grabben styckat sitt ex.
Jag tippar på rättpsyk med särskild utskrivningsprövning. Vi får väl se.

Ähum. Kan bli årets va-va-de-ja-sa inlägg.
Citera
2013-06-25, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ähum. Kan bli årets va-va-de-ja-sa inlägg.

Fast AS är ingen sjukdom utan fortfarande ett förståndshandikapp. Man blir inte styckmördare för att man har AS liksom, men du kan ha rätt i att det kan finnas en bakomliggande psykisk åkomma som har en avgörande betydelse för brottet. Det vet vi inte någonting om ännu.
Citera
2013-06-25, 09:01
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Fast AS är ingen sjukdom utan fortfarande ett förståndshandikapp. Man blir inte styckmördare för att man har AS liksom, men du kan ha rätt i att det kan finnas en bakomliggande psykisk åkomma som har en avgörande betydelse för brottet. Det vet vi inte någonting om ännu.
P7:an talar väl i den riktningen, sen vad diagnosen/diagnoserna blir återstår att se. TR kommer att föranstalta om en stor sinnesundersökning, det är jag helt övertygad om, sen vad den i detalj kommer att säga vet vi inget om nej.

Rent teoretiskt finns det ju en risk med dessa bedömningar. Om gärningen begicks under en allvarlig psykisk störning men störningen inte längre består vid tid för dom så ska GM frias då uppsåt inte kan anses ha förelegat och inget vårdbehov finns. Men, det är som sagt i teorin, tror aldrig detta skett i praktiken och ingen svensk TR skulle nog våga ta det steget. Det skulle drabba det s.k. allmänna rättsmedvetandet för hårt och bli upploppsstämning.

Notera att begreppet "allvarlig psykisk störning" är en juridisk term och inte en medicinsk. Detta ger domstolen ett visst utrymme för egna bedömningar och utlåtande om den psykiska störningen är bara vägledande och på inget sätt bindande för domstolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in