2013-06-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
när Warden1968 skriver helt öppet att hen vårdar KJ på rättspsykiatriska tar hen ett väldigt stort risktagande. Hade jag haft anställda som brutit sekretessen hade jag gjort en utredning av vem som suttit och skrivit på FB. Tror dock att ingen riskerar sitt arbete för KJ, så förmodligen är Warden ett troll eller så en vikarie som inte förstått innebörden av sekretess.
Visst är det ett allvarligt sekretess brott, men jag tror att warden inte var ett troll...tyvärr
Citera
2013-06-22, 19:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Tror majoriteten av oss i tråden tror att fler gm är inblandade, även om en del pendlar. Ville bara "påminna" om att dessa gm med största sannolikhet skriver här i tråden. De kan säkert vara ytterst verbala och komma med kloka inlägg, och på ett "osynligt" sätt lär de försöka få oss på fel spår.

Förmodligen är det så. Men inblandade i VB-mordet är rökta, så är det även om detta ännu inte har gått upp för dem. Det tar bara lite tid innan bitarna kommer på plats vilket jag gissar rör sig om några månader. Det kommer att bli livstid för fler än KJ.
Citera
2013-06-22, 19:10
Medlem
Funderar en del på vad som var rituellt med de kropps delar som hittades.
Varför var benen uppställda? Sökt men hittar inga speciella ritualer
Citera
2013-06-22, 19:19
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Det där behöver inte alls betyda att han inte mår dåligt. Om ni har varit på begravning några gånger så kanske ni också har varit på begravningskaffe efteråt. Det brukar oftast vara ganska uppsluppen stämning. Det blir som en ventil för allt det jobbiga och betyder inte att KJ är onormal om han skrattar någon gång då och då i den situation han befinner sig i.

Jag tror inte KJ mår dåligt men hans avsikt är att förmedla omgivningen intryck att så är fallet, van att dupera omgivningen som han är om han är psykopat. Men han grubblar ständigt över situationen och hur oddset ser ut att han kommer av kroken och ur det här. Medbrottslingarna, ännu på fri fot, har all anledning att fundera i samma banor - hur ser deras odds ut ? Sämre än dåliga skulle jag säga.
Citera
2013-06-22, 19:21
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Det där behöver inte alls betyda att han inte mår dåligt. Om ni har varit på begravning några gånger så kanske ni också har varit på begravningskaffe efteråt. Det brukar oftast vara ganska uppsluppen stämning. Det blir som en ventil för allt det jobbiga och betyder inte att KJ är onormal om han skrattar någon gång då och då i den situation han befinner sig i.

Skratt och gråt ligger väldigt nära varandra. Minns själv när jag skulle ta adjö av min lillebror på bårhuset och när jag kom ut därifrån så började jag skratta helt okontrollerat och varför? Jo jag tror att det är en försvarsmekanism för att klara av de mest outhärdliga situationer. Annars hade jag väl börjat klättra på väggarna istället. Blev jättekonstigt. Så att KJ skrattar behöver absolut inte betyda att han är onormal, kan vara ett sätt att uthärda helt enkelt.
Citera
2013-06-22, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror inte KJ mår dåligt men hans avsikt är att förmedla omgivningen intryck att så är fallet, van att dupera omgivningen som han är om han är psykopat. Men han grubblar ständigt över situationen och hur oddset ser ut att han kommer av kroken och ur det här. Medbrottslingarna, ännu på fri fot, har all anledning att fundera i samma banor - hur ser deras odds ut ? Sämre än dåliga skulle jag säga.
Håller med hur beteendet skulle kunna te sig i ett sådant här brott.
Han kalkylerar nog noga med utfall av sagt ord.
Har han antisocial personlighetsstörning så vet han, men känner inte, hur han teoretiskt ska bete sig i olika situationer.
Citera
2013-06-22, 19:25
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag vet inte om det är bara jag som tycker att den här tråden går trögt fram? Vi har en mtGM som sitter anhållen och det enda som vi vet om honom är att han är militär -och vapenfixerad. Resten är bara spekulationer. Det verkar att bodensare vill inte komma fram och berätta sanningen om KJ och hans omgivning. Kanske för att det är ett ganska litet samhälle, där många känner varandra på något sätt och tänker varför ska man skaffa sig fiende när det gäller en thai hora? Och om någon vågar och vill berätta fakta här i fb, då, hoppar en annan mellan och skriver om moral och att du har tystnadsplikt!
Jag är lite rädd att GM skall komma undan som *ats *lm gjorde.

Glöm inte att KJ är den sista man vet med säkerhet som träffade/såg VB vid liv, det är inte direkt något man kan förbise. Klart man måste sätta denna person under lupp då. Sen att han är militär -och vapenfixerad gör ju honom bara mer intressant för utredningen.

Personligen tror jag inte att Bodensarna är mindre benägna än än någon annan, att hjälpa utredningen så gott det går. Jag tror helt enkelt bara inte att det är särskilt många som har någon större inblick i KJ's liv och dennes umgängeskrets då denne/dessa verkar vara något av en outsider/s.
Citera
2013-06-22, 19:26
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Förmodligen är det så. Men inblandade i VB-mordet är rökta, så är det även om detta ännu inte har gått upp för dem. Det tar bara lite tid innan bitarna kommer på plats vilket jag gissar rör sig om några månader. Det kommer att bli livstid för fler än KJ.

Jag är också övertygad om att detta blir löst. Fler provsvar är väl på gång dessutom. Om inte dessa provsvar leder utredningen framåt ytterligare kan man ju tänka sig att de släpper åtminstone lite mer information. Gissar att det finns folk därute som kan hjälpa till att lösa det här bara med en smula mer info...

Om man litar på Schönbeck finns det ju fler bevis/indicier än blodet. Kan väl inte vara så att hon försöker påskina det om det inte är sant..? Hoppas det inte blir en prestigefråga.
Senast redigerad av ME077 2013-06-22 kl. 20:19.
Citera
2013-06-22, 19:28
Medlem
highfives avatar
Citat:

Att jämföra begravningskaffet med att sitta häktad i flera veckor misstänkt för ett styckmord och en fängelsevistelse kanske inte var någon bra jämförelse. Antingen har han återinsjuknat i något psykosliknande tillstånd med rejäl medicinering eller är han så pass störd så han kan styra över sitt trauma? Hoppas vårdaren kommer tillbaka i tråden och kan berätta vad KJ får för mediciner. Får han mycket av valiumliknande preparat så kan de ta bort den ångest som han borde ha.
Senast redigerad av highfive 2013-06-22 kl. 19:32.
Citera
2013-06-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Att jämföra begravningskaffet med att sitta häktad i flera veckor misstänkt för ett styckmord och en fängelsevistelse kanske inte var någon bra jämförelse. Antingen har återinsjuknat i något psykosliknande tillstånd med rejäl medicinering eller är han så pass störd så han kan styra över sitt trauma? Hoppas vården kommer tillbaka i tråden och kan berätta vad KJ får för mediciner. Får han mycket av valiumliknande preparat så kan de ta bort den ångest som han borde ha.

får han någon medicin mot ångest och dyl. där?
okey om han nu får concerta då om han nu hade adhd. annat vore bara grymt.
men ångestdämpande och liknande? sömntabletter?
Citera
2013-06-22, 19:33
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Det finns folk med kopplingar till Boden som är mer eller mindre tvåspråkiga. Kolla igenom de fejjan-länkar som finns här och titta igenom, även långt tillbaks, så ser ni folk som är ordentligt slängda i engelska.

Vilka länkar tänker du på då, är det några som utmärker sig?
Citera
2013-06-22, 19:38
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:

Tycker knappast att man kan jämföra ett begravningskaffe med att sitta häktad på sannolika skäl misstänkt för mord på sin ex-flickvän/kompis. Sen tycker jag att hans (påstådda) känslokalla beteende förefaller obehagligt vare sig han är skyldig eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in