2013-06-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Jag frågade även om KJ gråtit någon gång. Det hade han inte gjort, däremot hade vårdaren hört KJ skratta någon gång. Säger åtminstone mig en del om hans tillstånd och karaktärsstörningar.

Han lär ska ha gråtit vid olika tillfällen under söken, enligt medsökare.
Citera
2013-06-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag läste i tråden att KJ har mardrömar och pratar i sömn om sig själv som tredje person. Kan det vara sant? Har vårdaren skrivit nåt om det?
Enligt warden stämmer inte det
Citera
2013-06-22, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag läste i tråden att KJ har mardrömar och pratar i sömn om sig själv som tredje person. Kan det vara sant? Har vårdaren skrivit nåt om det?

Warden säger det är skitsnack.

EDIT: aj då, tvåa på det! Sorry.
Citera
2013-06-22, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Han lär ska ha gråtit vid olika tillfällen under söken, enligt medsökare.
Nu kommer jag vara lite kall och cynisk med dessa tre tankar
1) Om han är GM givetvis så visar han de känslor han vill att vi ska se. Därför gråter han för att tydliggöra att han är oskyldig, så att vi ska tro det. Tårar betyder att han kan ju inte ha gjort det.
2) han gråter därför han inser att han själv eller tillsammans med andra rår för detta. Sanningen sjunker in
3) Han är oskyldig och gråter för att en vän har försvunnit.

Jag tror på nr 1 just nu. Tror KJ är smartare och mer hårdnackad än vad vi ger honom credit för
Senast redigerad av hemlunda2000 2013-06-22 kl. 18:37.
Citera
2013-06-22, 18:33
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Warden menade att KJ mår förhållandevis bra medan adv. Forssberg är av en annan uppfattning. Tror mera på warden i det fallet.

Tror KJ uppvisar självskadebeteende och river sig på armarna i ett försök att övertyga omgivningen om att han är tokig - psykiskt sjuk - i hopp om att detta vägs in som en förmildrande omständighet vid straffutmätningen om han fälls och att advokat Forssberg kan antas yrka att KJ döms till vård i stället för tidsbestämt eller livstid. Hoppas domstolarna genomskådar detta.
Citera
2013-06-22, 18:34
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag frågade även om KJ gråtit någon gång. Det hade han inte gjort, däremot hade vårdaren hört KJ skratta någon gång. Säger åtminstone mig en del om hans tillstånd och karaktärsstörningar.

Det säger mig detsamma.
Citera
2013-06-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Är inte den där tröjan en ren "trådsanning", dvs har aldrig nämnts någon annan stans än här och det först i sistone.
nej det är nog sant, men det var någon som kunde intyga att det rörde som om tröja, betyder iofs inte att det är 100%. kan inte hitta detta inlägg dock.
Citera
2013-06-22, 18:45
Medlem
ME077s avatar
Tror majoriteten av oss i tråden tror att fler gm är inblandade, även om en del pendlar. Ville bara "påminna" om att dessa gm med största sannolikhet skriver här i tråden. De kan säkert vara ytterst verbala och komma med kloka inlägg, och på ett "osynligt" sätt lär de försöka få oss på fel spår.
Citera
2013-06-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Förstår din tanke Dragonessa666 MEN Warden jobbar väl som vårdare inom psykiatrin i Piteå Kommun där KJ spenderar sina dagar just nu.
Warden har ju inte sagt något vitalt, bara hur han uppfattar KJ av att ha sett honom osv.
Warden har ju inte återberättat något om/som kj talat om. (iallafall inte vad jag läst!)

Men om det vore en vårdare på häktet med insyn i utredningen som berättade snaskig info till hela svenska folket, medans polisen sitter och endast kan titta på, DET VORE SKANDAL..

Glad midsommar på dig..
när Warden1968 skriver helt öppet att hen vårdar KJ på rättspsykiatriska tar hen ett väldigt stort risktagande. Hade jag haft anställda som brutit sekretessen hade jag gjort en utredning av vem som suttit och skrivit på FB. Tror dock att ingen riskerar sitt arbete för KJ, så förmodligen är Warden ett troll eller så en vikarie som inte förstått innebörden av sekretess.
Citera
2013-06-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Vet ni om detta stått i media?
Jag tror det var vårdaren som skrev att tröjan låg i bagaget på KJs bil.
Citera
2013-06-22, 18:57
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gileas
var det inte någon hyfsat säker person som hävdade att det rörde sig om blod på en TRÖJA i bilen, vilket ökar sannolikheten att det kommit dit naturligt (som i "inte mord")?
tycker även åklagarens röst "blodet fanns på ett sånt ställe..eller.. eh.. eh" stöder att det rör sig om en tröja tex men det är ju en känsla mer.http://www.expressen.se/nyheter/sa-mordades-vatchareeya/

Teorier om den blodiga tröjan har varit uppe ett tag nu i tråden, men så vitt jag vet finns det inga säkra källor på det. Dock är det intressant att Warden1968, som säger sig ha en viss inblick i KJ's situation för närvarande - bekräftar detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Warden1968
Har väldigt säkra uppgifter på att blodet som hittades fanns på en av KJ:s tröjor som låg i bagage utrymmet i hans bil. Hur mycket blod det var vet jag dock inte.
Senast redigerad av Miss-Kitty 2013-06-22 kl. 19:00.
Citera
2013-06-22, 18:58
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det säger mig detsamma.
Det där behöver inte alls betyda att han inte mår dåligt. Om ni har varit på begravning några gånger så kanske ni också har varit på begravningskaffe efteråt. Det brukar oftast vara ganska uppsluppen stämning. Det blir som en ventil för allt det jobbiga och betyder inte att KJ är onormal om han skrattar någon gång då och då i den situation han befinner sig i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in