2013-09-18, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
Men herregud! ..Jag är alldeles mållös. Måste du få det förklarat för dig? Wow, du är mer full av hat än jag trott. Genomsyrad. Jag tycker så synd om dig, det måste vara jättejobbigt att leva med så mycket hat i hjärtat och det menar jag verkligen.

Tycker du det var bra att Marcus Jannes också begick självmord? Har du ingen som helst empati för dina medmänniskor? Förstår du ens vad empati är?

Ditt resonemang är i mina ögon ren ondska. Du är ju skrämmande!

Shit så kusligt..

Den här gången håller jag faktiskt med dig... Finns gränser man normalt borde hålla sig inom. Råda folk att ta sitt liv är något man bara inte gör.

Men era åsikter går isär och man får väl ha olika åsikter även om man kan tycka att den andres åsikter är rena skiten. Men är lite konstigt att i en skvallertråd läsa uppmaningar att folk bör begå självmord. Jag önskar fortfarande att Berny får bli lycklig och leva ett gott liv en dag utan att bete sig som en röv med jämna mellanrum som hon fortfarande verkar göra.
Senast redigerad av LitenGulligPonny 2013-09-18 kl. 02:42.
Citera
2013-09-18, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Men oj oj oj, ta det lugnt innan du kissar ner dig. Vad blir du upprörd över? Jag vet inte hur Marcus liv såg ut men om han ville ta sitt liv så är det hans fulla rätt att göra så. Har ingen åsikt huruvida det är bra eller dåligt. Om du tycker det är kusligt att vara pro choice är det ditt problem. Jag ställde en enkel fråga därför att jag inte anser livet vara heligt på något sätt och för att självmord är tabu i västvärlden. Du är ett perfekt exempel på det som spelar ut hela känsloregistret så fort man ens nämner eutanasi. Som vanligt besvarar du heller inte en enda av mina frågor utan skriver enbart i affekt där adjektiven haglar. Kan vi inte bara enas om att våra åsikter går isär? Har inget intresse i att debattera med en förvuxen bebis.
Vem av oss är et förvuxet spädbarn egentligen? Du är ju helt utan emotionell intelligens. Klart man är för att få välja men att seriöst ANSE att någon bör ta sitt v, alltså du är ju för fasen sjuk. Och frågor? Vilka frågor? Helt knäpp..Scary..
Citera
2013-09-18, 11:54
Medlem
Citat:
Han lägger på sig stadigt och imorse var vi ute på en kort promenad på femton minuter. Jag har bestämt att dom korta promenaderna ska vara iaf en kvart, den långa eller dom långa minst fyrtio och helst en timme eller mer.

Nu är iofs inte Berny ensam om att inte ge sin hund tillräckligt med motion, det gör tyvärr många, men det är ju fan inte klokt.
Citera
2013-09-18, 15:31
Medlem
sinfons avatar
Emma är tillbaka hos sitt utvecklingsstörda skämt till ex, antingen det eller så instagrammar hon hans gamla facebookbilder (på den där sunkiga "förfesten").

http://instagram.com/p/eZwhTTNKHv/
Citera
2013-09-18, 15:40
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Nu är iofs inte Berny ensam om att inte ge sin hund tillräckligt med motion, det gör tyvärr många, men det är ju fan inte klokt.

Collie är ju en vallhundsras, dom ska ju helst valla boskap dagarna i ända. Har man inget boskap som ska vallas borde man ju ge sin Collie ett annat uppdrag/uppgift som substitut så de känner att de har en mening med livet. Jag har hört historier om vallhundar som inte får valla som blir besvärliga för att dom försöker valla sin flock/familj eller annat istället, vet inte om det är sant med det låter ju inte helt orimligt heller att det skulle kunna ha hänt.

OT min tillvaro är inte perfekt men ändå betydligt mer ordnad än Bernys och jag älskar hundar men jag hade aldrig valt en hund av vallhundsras eller jakt för jag har inget boskap som ska vallas och jag är inte intresserad av jakt och jag vet med mig själv att jag nog inte skulle palla ge hunden det substitut den behöver i princip varje dag. Kan man inte ge hunden det den behöver så ska man inte välja en sån hund.
Citera
2013-09-18, 16:23
Medlem
Berny begriper helt enkelt inte en sån pass stor hunds behov av motion och rörelse.
Hon skriver nu (det är så dags!) om att hon måste utöka promenaderna, men hur länge har hon haft hunden - behovet av ordentligt med motion borde hon ju fattat för länge sen, eller tagit reda på innan hon skaffade den.
Och för övrigt är det hon säger hon ska utöka med inte tillräckligt i alla fall...
Jag blir så ledsen för hundens skull när hon hela tiden säger att hon tex gått till hundtrim och klippt bort tovor och "nästa vecka" ska Theus få rasa av sig ordentligt....

Visst, jättebra verkligen att åtgärda tovor, det måste göras. Men om hon skötte pälsen ordentligt skulle det inte tova sig från början. En collie behöver borstas ordentligt minst en gång om dan...
Och varför alltid "nästa vecka", varför inte idag, typ. Men Berny har väl fullt upp med att "vårda sina trauman"... Gott så, men då ska hon inte ha en sån hund heller om hon inte hinner ge den vad den behöver.
Citera
2013-09-18, 16:30
Medlem
Man säger inte "gå och ta livet av dig".
Någonsin.
Citera
2013-09-18, 16:42
Medlem
sinfons avatar
Utan att lägga mig i om vad man får och inte får säga - ingen av er tror väl på allvar att Berny "pissarpåalltochalla" Pålsson till slut skulle gå och ta livet av sig för att någon skrev det här? Lägg ner nu.
Citera
2013-09-18, 16:56
Medlem
Kardnialvokals avatar
Med tanke på att vi trots allt sitter och skvallrar om en svårt störd kvinnas mest privata liv så är det inte utan att man lyfter på ögonbrynet när folk som ena sekunden dissar, kritiserar och bashar Berny (jag har själv gjort det), och sedan nästa sekund hötter med pekfingret för att en nämner självmord som tänkbart alternativ. Seriöst, om jag skulle dra någon slag moralisk skiljegräns i den här gruppen hade jag dragit den LÅNGT innan alla nakenbilder, spekulationer i incestuösa relationer och rotande och grävande i allt som är heligt för en annan person typ Nicklas eller Bernys prostitution som uppenbarligen är ett mycket känsligt ämne för henne men som ingen tar minsta hänsyn till.
Citera
2013-09-18, 17:08
Medlem
Nej men man säger bara inte så, Kardinal. Det GÖR man bara inte, det finns gränser. Man ska inte önska någons död. Det är så effed up.

SInfon; det handlar om en psykiskt instabil tjej, som redan mår apedåligt och vi vet vad Fashback har för erfarenhet av självmordshets och sedan på det lite sunt förnuft kanske? Man. Säger. Bara. Inte. Så. PUNKT. Capish?

On.t. så visste jag att Emma skulle gå tillbaka till kexet. Had a feeling att han är en snuttefilt som alltid står beredd när hon kommer, gissar att jag har rätt också. Vissa tjejer kan bete sig hursomhelst bara de bleker håret, puffar upp brösten och kallar sig "glamourmodell". Vilken utveckling..
Senast redigerad av Pajnispung 2013-09-18 kl. 17:10.
Citera
2013-09-18, 17:19
Medlem
Uppenbart är att Berny läser här.
Vem vet hur många som säger till henne att hon ska ta livet av sig, dvs fd vänner etc? I ett kristillstånd så kan sådana kommentarer vara "hjälpsamt" och vips så ligger man på IVA, alternativt på bårhuset. Jag skulle inte vilja sitta och fundera på om det var min kommentar som kanske var droppen. Men alla är vi olika.
Citera
2013-09-18, 18:39
Medlem
Gafflens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajnispung
On.t. så visste jag att Emma skulle gå tillbaka till kexet. Had a feeling att han är en snuttefilt som alltid står beredd när hon kommer, gissar att jag har rätt också. Vissa tjejer kan bete sig hursomhelst bara de bleker håret, puffar upp brösten och kallar sig "glamourmodell". Vilken utveckling..

Men hallå där, visst för att Emma verkar vara något av en bortblåst bimbo men hon är väl i alla fall öppen med det.
Jag tycker inte vi kan lägga skulden så mycket på Emma, hon har inte sagt NÅGONTING om Berny alls, inte gått ut med någonting alls what-so-ever ( rätta mig om jag har fel nu )
Jag tycker Björny är VÄRRE en Emma, för hon ( Berny ) ska alltid prata om sina ex så sjukt mycket, svartmåla dom så mycket som det bara går.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in