2013-06-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
http://www.bdlive.co.za/national/2013/06/14/gaddafis-billions-to-be-repatriated-to-libya
http://www.news.com.au/world-news/cash-stash-libyan-dictator-muammar-gaddafis-hidden-billions-found-in-south-africa/story-fndir2ev-1226657791603

"The entirety of the deceased dictator's foreign assets have been estimated at up to $80 billion, so this week's discovery is just a drop in the ocean. But it's a start."

Stämmer inte alls.
Citera
2013-06-20, 13:13
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Stämmer inte alls.

Näe det klart, du vet juh bättre du.
Citera
2013-06-20, 13:18
Medlem
Citat:
Näe det klart, du vet juh bättre du.

Ja, jag vet bättre skulle jag nog säga. Det finns ingenting som säger att Ghaddaffi hade "egna" tillgångar som han gömde i banker runtom i världen. Propaganda lögner är vanliga nuförtiden.

Problemet med dig är att du köper allt som står i tidningen.
Citera
2013-06-20, 13:23
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ja, jag vet bättre skulle jag nog säga. Det finns ingenting som säger att Ghaddaffi hade "egna" tillgångar som han gömde i banker runtom i världen. Propaganda lögner är vanliga nuförtiden.

LOL, ja du visste det också. När du juh ändå håller på, vad annat "vet" du som du kan dela med dig.
Citera
2013-06-20, 13:29
Medlem
Citat:
LOL, ja du visste det också. När du juh ändå håller på, vad annat "vet" du som du kan dela med dig.

Vad jag vet är att det inte finns några bevis på att Gaddafi gömde egna tillgångar runtom i världen. Vad som dock är möjligt är att den förre libyska centralbankens tillgångar förvarade egna tillgångar på andra konton och banker.
Citera
2013-06-20, 13:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Med vilken metod skiljer du propaganda från fakta?
Citera
2013-06-20, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Med vilken metod skiljer du propaganda från fakta?

Vad är fakta enligt definition. Att libyska terrorister misstänker det?
Citera
2013-06-20, 16:24
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Vad är fakta enligt definition. Att libyska terrorister misstänker det?

Nu undvek du frågan din spellevink..
Citera
2013-06-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nu undvek du frågan din spellevink..

Nej, jag besvarade dig faktiskt. Uppgifterna om att han gömt egna tillgångar uppmärksammades först från västliga medier och steg upp i skymundan först när USA/NATO krigshetsade mot Gaddafi i början av 2011. Ta och slå upp ordet "proxy-krig" så kan kan ordet lära dig att skilja på propaganda och fakta.

spellevink..
Citera
2013-06-20, 17:00
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Ja så? Så nu pratar vi om Spanien? Du pratade hela tiden om att mellanöstern har ockuperats från muslimer och att mellanöstern egentligen är kristen mark. Jag gav dig fakta på att det inte var så och nu vill du prata om Spanien. Vill du diskutera det är det en annan femma men mellanöstern har inte ockuperats av muslimer utan det var Islam som ockuperade människornas hjärtan i mellanöstern.
Vad fjantig du är när du inte har något att komma med,
du fattar mycket väl vad jag ville påvisa.
Citat:
Inte visste jag att du kunde förutspå framtiden och sia om vad framtiden bär i sitt sköte. Du menar på att du har svaret i din hand på hur det kommer se ut i mellanöstern och i Palastina som judarna från världens hörn har fått till låns? Nej jag tror inte att du har en aning om hur det kommer se ut i mellanöstern om ens 20 år. Du förstår att läget kan ändras åt vilket hål som helst och utan USA:s hjälpande hand hade Israel suddats ut på kartan för evigheter sen. Som du kanske förstår har många stormakter kommit och fallit. Vi har haft det babyloniska riket som kom och sen föll, romerna kom och sen föll, perserna kom och föll, farao kom och sen föll, sovjet kom och föll och USA kommer inte alltid att vara en stormakt. Även USA:s dagar är räknade. Israel har försökt mörda PLO medlemar i främmande stater och inte bara i Jordanien, men har de vunnit? NEJ!
Ja ibland kan man det, det är inte så svårt när framtiden är självklar.
Och USAs maktbas kommer i alla fall vara längre än mellanösterns olja.
Det är det enda som betyder något för Israel.
När oljan är slut är arabvärdens betydelse det med.
Möjligen de kan överleva som solenergiexportörer om utvecklingen kommit så långt då.
Turistm, kanske om området är stabilt nog.
Citat:
Kapitalister är inte farliga eller har inte så stor makt som det påstås och tros. Det är vanliga gemene människor som är farliga när de reser sig. Och om Gaddafi hade pistol som var gjord av guld? Vad hjälper honom nu? Hjälper hans stora investeringar honom nu? Lämnade han dessa rikedomar som arv till sina söner eller familjemedlemmar? NIX! En av hans söner väntar i fångerskapet på rättegång och just nu önskar han sig döden. Han såg sin egen far mördas och knuffas på, samma sak med Saddam, Hosni Mubarak och deras gelikar. Vad hjälper dessa människor nu? Deras pengar? deras makt som de haft? visst inte! De la pengarna på hög men vem är det som får pengarna nu? Jo befolkningen. Libyens befolkning och regering får alla dessa pengar som Gaddafi lagt på hög i utländska banker och fonder, så på ett indirekt sätt jobbade Gaddafi åt sin befolkning utan att han anade eller visste om det. När människorna reser sig flyr kapitalisterna.
Jo stannar de kvar och låter sig fångas eller dödas blir det givetvis så.
Kommer de undan så har de ett tryggt liv att se fram emot.
Citat:
Inte bara Ryssland eller kungahuset i Saudiarabien som placerar pengar i utländska företag och flyttar ut sina företag till främmande nationer. Ett litet land som Sverige gör också det, vad har det någonsin med det vi diskuterar att göra.
Sverige har en stor export, väldigt mycket naturtillgångar.
Vi, länder som Ryssland, USA mm kommer att överleva fint, vi är välsignade med rikliga och varierande naturtillgångar, länder som är helt beroende av oljeexport, kommer att i princip upphöra som vi känner dem.
Länderna runt röda havet har en samlad export oljeprodukter exkluderat som tillsammans är mindre än lilla Finlands. När oljan snart är slut och kapitalet borta, vad tror du händer med folket då?
Citat:
Kungahuset är som jag påpekade inte perfekt men det är ta mig fan inte nåt annat land heller.
Men det är bara i några arabländer och Brunei man har haft det enormt dåliga omdömmet att låta dem handha nationalförmögenheten och låta dem lägga beslag på den enda naturtillgången av värde.
Citera
2013-06-20, 17:32
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag förstår mycket väl vad jag skriver men att ni inte förstår vad jag skriver kan jag inte hjälpa.

Muslimer var oskyldiga från första början men de kristna har startat ett krig mot muslimer och muslimerna försvarar sig. När USA som gömmer sig bakom kristendomen och attackerar muslimiska länder har muslimerna inte gjort nåt för att man ska kalla de skyldiga. USA:s politik däremot attackerar och ockuperar muslimsk mark och de som har valt dessa politiker till makten kollar på med armarna i kors. Inser du nu varför muslimer kan vara oskyldiga medans USA:s befolkning skyldiga?
Hehe, jag tror inte du alls förstår vad jag menar eftersom du som vanligt upprepar samma sak som tidigare. Du har en dålig förmåga att omformulera dig för att förtydliga.

Vad har du för belägg för att inte en muslim kastade den första stenen någon gång i forntiden? Det är den här pinsamma offermentaliteten som jag skarp ogillar hos många religiösa. " De var dummast först..." Om jag ska utgå från Flashback så är det klart ett muslimskt drag. Så väx upp!

Men om vi nu utgår från den amerikanska politiska verkligheten så har vi ett valdeltagande som ligger på ungefär 60 % och hur definierar du då de som inte deltagit i valet. Är de skyldiga eller oskyldiga? De som röstat på motståndaren, är de skyldiga eller oskyldiga? Inser du att din logik brister?

Sen får du fan bestämma dig om det finns muslimska länder eller inte. Du vägrar erkänna politikerna som "äkta muslimer" i dessa länder. Är islam trots allt inblandat iaf?

Citat:
Ta 1940 talet tex. Palastina har varit ett muslimskt land i många flera hundra år ja i mer än ett tusen år. På vilket sätt har judarna rätt att ta över en del av Palestina och kalla det för Israel? Det landet som Gud gav till judarna, var7är inte ämnade till dagens judar. De judar som tog emot det heliga landet från den vise konverterade så småningom till ISLAM och dagens judar som inte har bott i Palestina i flera generationer har inte rätt att försöka skapa ett självständigt stat. Idag ser vi människor från världens alla hörn; från Ryssland, USA, polen, etc utvandra/invandra (beror på hur mans er på saken) till Palastina (Israel) De har således ingen anknytning till Palastina., de har aldrig bott där och har inga förbindelser till Palastina
Haha, det var en intressant hittepålösning Funkar bara utifrån logiken att alla egentligen är muslimer, de vet bara inte om det Men eftersom den biten land funnits betydligt längre än vad islam funnits så tillhör den uppenbart någon annan. Moderna muslimer ockuperar andras mark. Borde man inte då slänga ut dem?

Citat:
OK, På vilket sätt är muslimerna i Palastina skyldiga när deras byar bränns och deras dadelpalmar huggs ned för att judar från världens alla hörn ska flytta in och bygga olagliga bostäder? Inser du här att muslimerna saknar skuld och kristna/judarna bär skulden och de som väljer dessa till makten och står med händerna i kors och tittar på? Inser du nu varför jag skrev som jag skrev och som du inte förstod?
Med din logik är de skyldiga, inte utifrån min. Det är du som skuldbelägger tex hela det amerikanska folket för det krig som förs av dess regering. Men eftersom de palestinsk folket röstade fram Hamas så är de medskyldiga till det krig Hamas för mot Israel. Därför är de fullständigt legitima offer för Israels övergrepp och dödande enligt ditt sätt att resonera. Inte oskyldiga mao! Så judarna är helt oskyldiga. Men det måste väl kännas bra att du friar alla judar från skuld?

Själv tycker jag att ingen människa ska behöva växa upp under ockupation och förnedring. Ingen ska heller bli dödad för vad andra landsmän eller troende hittar på. Fast du har ett problem att det är många som dödar i din religions namn. Du löser det dock genom att lägga skulden på judar och västvärlden. Det är ett fegt sätt att se på sin omvärld och det är att blunda för det obehagliga som din religion skapar. Kom igen när du vågar se de många avigsidorna av islam.
Citera
2013-06-20, 17:38
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Vad skulle det tjäna till om jag besvarade frågorna? Är det min inställning som är viktig eller är det legitimiteten i sakfrågan? Du ställer upp vinklade och felaktiga premisser och tror att ett svar under de förutsättningarna skulle ge någon klarhet?

"Om det fanns ett botemedel mot homosexualitet skulle du ge honom det" förutsätter att homosexualitet är en sjukdom och att den går att bota. Frågeställningen saknar alltså värde.

Men eftersom du vill att jag ska svara på frågan; jag hade presenterat "medicinen" för honom och låtit honom avgöra själv. Kanske hade han tagit den bara för att slippa trakasserier från homofober som du. Själv hade jag inte brytt mig om han tog den eller inte.

Hade jag köpt fler barbiedockor om det nu var det han ville ha? Ja, varför inte? Så länge han är lycklig så finns det väl inga problem. Enda anledningen att få honom mer maskulin vore att skydda honom från homofober som du.

Nu vill jag ställa en fråga och jag är tacksam om du svarar på den utan att slingra dig eller påpeka fel på premisserna. Jag har svarat på dina frågor under de premisser du ställt upp och jag förväntar mig samma artighet tillbaka. Frågan lyder: har du slutat slå kvinnor?

Då vet jag nu att du i alla fall önskar din son homosexualitet före heterosexualitet. Se där det var inte så svårt eller hur?

Nu ska jag svara ärligt på din fråga. Jag har aldrig slagit en kvinna eller ens skakat om en kvinnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in