2013-06-20, 12:06
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja men det är ju inte 'gud' som sägar detta, det är demiurgen.

Tack för det, jag hade missant den lilla filuren.
Citera
2013-06-20, 12:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
1 Captain Black Bob had made it back to his ship after a narrow victory over a ninja
assault party.

.... text ....

28 The Pastafarians must be prepared.

RAmen.

Och skulle någon vara i tvivel om validiteten av pastafarianismens "det bara är så" (jämförd med IPs islam "det bara är så"), då har DFSM aldrig sagt att söt- och saltvatten inte blandas i havet och på den kreativa sidan är den pastafarianska magkänslan helt överlägsen IPs magkänsla.

Om någon sägar något annat då är det en konspiration.
Citera
2013-06-20, 12:13
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
RAmen.

Och skulle någon vara i tvivel om validiteten av pastafarianismens "det bara är så" (jämförd med IPs islam "det bara är så"), då har DFSM aldrig sagt att söt- och saltvatten inte blandas i havet och på den kreativa sidan är den pastafarianska magkänslan helt överlägsen IPs magkänsla.

Om någon sägar något annat då är det en konspiration.

Det bevisar helt klart att Pastafarism är den enda sanningen och därmed motbevisas inte bara islam utan också alla andra irrläror. Nu kan vi stänga den här tråden eftersom den är onödig.

Ramen!
Senast redigerad av kef71 2013-06-20 kl. 12:16.
Citera
2013-06-20, 12:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det bevisar helt klart att Pastafarism är den enda sanningen och därmed motbevisas inte bara islam utan också alla andra irrläror. Nu kan vi stänga den här tråden eftersom den är onödig.

Ramen!

Fair is fair. IP bör ha chans # zillionen för att .... äntligen ..... bestämma sig till om han vill ta en objektiv position. D.v.s. kan relatera vettigt till koranens kontroverser med den rationella kosmiska världsbilden.

Eller:

Om han subjektivt vill engagera sig i 'magkänsla-beviser' o.dyl.
Citera
2013-06-20, 12:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ok, kanske jag har fel men är det inte så att diskutera vilken religion som gör mer skada är lika dumt som att diskutera vilken religion som är "den rätta"? Jag menar det är juh en subjectiv/kulturell bedömning eller hur?

Möjligt, men det är ju inte vad jag diskuterar. Jag bara konstaterade att det var min åsikt.
Citera
2013-06-20, 12:50
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Möjligt, men det är ju inte vad jag diskuterar. Jag bara konstaterade att det var min åsikt.

Ok, fair enough.
Citera
2013-06-20, 12:53
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Du har inte svarat på kärnan i min fråga. Nu ljuger du, jag har inte sagt de enda eller de andra angående din liknelse. Jag sa bara att den inte hörde hemma i verkligheten, snarare i soptunnan.
Din fråga hör inte heller hemma i verkligheten, det skrev du själv, så vad är då skillnaden?

Citat:
Vi struntar i sista stycket. Här presenteras två olika frågor till dig och du kan välja att svara ¨på ena av de eller på både två. Du väljer helt själv.

Fråga nr1. Din son Simon på 17 år är gay. Det är givet. Din son Simon känner att han har ett behov av att få saker uppkörda, även om det skulle vara ett finger upp i sin rumphåla. Han känner en tillfredställese då. Men mest tycker han om att få upp manligt könsorgan i röven. Han varken lider av sin läggning eller älskar det, han känner bara att han blir tillfredställd på detta sättet.

Du som är äkta far till honom vet ett botemedel som kan göra honom till hetero. Hade du gett botemedlet till honom (med eller utan hans vetenskap, du väljer själv) eller hade du varit likgiltig inför hans läggning?
Botemedel mot homosexualitet? Skulle vi inte hålla oss i verkligheten?
Oavsett, jag hade varit likgiltig då jag inte anser det vara något fel i att vara homosexuell och om han söker njutning genom anal stimulation så får han väl göra det, det är hans ensak. Jag kan bara hoppas att han tar hand om sig själv och inte stör någon annan.

Citat:
Fråga nr2

De flesta av oss vet att små barn kan föräldrarna forma till nästan vad som helst.

Din son Simon på 3 år visar tydliga tecken på att han tänker feminin genom att hellre vilja ha klänning istället för skjorta, leka med barbiedocka istället för att leka med leksaksbilar, på många sätt visar din son Simon på 2 år att han är väldigt feminin. Hade du på något sätt ingripit och försökt få honom att sluta vara feminin? Eller hade du gett efter för hans önskningar och köpt ännu flera barbiedockor åt honom?
Om han själv i butiken väljer en barbiedocka så hade han fått välja en barbiedocka.
Citera
2013-06-20, 12:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
du sköt dig precis själv i foten. lite längre fram i klippet säger han : ( fritt översatt till svenska) '' De som tror på att Jesus gick på vatten är O-intelligenta ( alltså inte intelligenta) Han riktade missnöje mot Islam som religion för att lite senare attackera anhängarna av kristendomen och kalla de som tror på att Jesus gått på vatten som O-intelligenta.

Den största ondskan i världen och korkad. Finns det någon nyans där, eller kanske något som indikerar en måttstock där en sak är på ena sidan och den andra är på ett helt annat register.. Hmm..
Citera
2013-06-20, 12:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Och [minns] Lot som sade till sitt folk: "Måste ni begå sådana skamliga handlingar som ingen i världen har begått före er? Ni går, upptända av lust, till män i stället för till kvinnor! Nej, ni driver verkligen era utsvävningar för långt! (Urskillningen 7:80-81)

Och [minns] Lot, som sade till sitt folk: "Begår ni dessa skamlösa handlingar med öppna ögon? Måste ni gå, upptända av lust, till andra män i stället för till kvinnor? Nej, ni saknar alla begrepp [om rätt och orätt]!" (Myrorna 27:54-55)

Och [minns] Lot! Vi gav honom visdom och kunskap, och Vi räddade honom från [hans] folk, som begick onda och skamliga handlingar; de var fördärvade människor, som trotsade [Gud]. (Profeterna 21:74)

Hur vet du att detta är från Gud?
Citera
2013-06-20, 13:00
Medlem
kef71s avatar
.
Citera
2013-06-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Se på Khadaffi hur många miljarder hade inte han fört ut ur landet visade det sig?
De arabiska folken är så grundlurade att det är skrämmande.

Inga alls faktiskt.
Citera
2013-06-20, 13:07
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Inga alls faktiskt.

http://www.bdlive.co.za/national/2013/06/14/gaddafis-billions-to-be-repatriated-to-libya
http://www.news.com.au/world-news/cash-stash-libyan-dictator-muammar-gaddafis-hidden-billions-found-in-south-africa/story-fndir2ev-1226657791603

"The entirety of the deceased dictator's foreign assets have been estimated at up to $80 billion, so this week's discovery is just a drop in the ocean. But it's a start."
Senast redigerad av kef71 2013-06-20 kl. 13:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in