Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Läs rätt, du har väldigt lätt för att missförstå och vill gärna trycka till andra i tråden. jag vet inte varför du hela tiden måste hävda dig, mindrevärdskomplex?
Om jag vänder på frågan, hur kan du vara så övertygad om att KJ är ensam GM? Du har ingen som helst insyn i utredningen och har precis lika mycket fakta som vi andra deltagare i tråden.
Jag påstår att med det fakta vi har idag finns det utrymme för en annan GM.
Nej det är inte det du påstår, du påstår att det är troligare att det är en annan person än KJ som begått mordet.
Jag är f.ö. inte övertygad om att KJ är ensam GM - var läser du in det i det jag skriver? Det KAN finnas fakta som jag inte känner till som pekar i den riktningen. Det finns dock inga kända fakta hävdar jag som pekar åt det hållet. Som bekant är jag så tråkig att jag föredrar att gå på den sannolikaste hypotesen. Om en kvinna mördas så är det som regel en ensam GM som har någon form av nära relation till henne. Nu sitter en person häktad som stämmer på den beskrivningen och det finns såväl teknisk som annan bevisning mot honom. Som vanligt: Den enklaste förklaringen är oftast den riktiga - inte de tillkrånglade som involverar allsköns konspirationer och underliga sammanträffanden och tillfälligheter.
Självklart är det därmed inte säkert att KJ är gärningsmannen och än mindre är det säkert att bevisningen kommer att räcka till fällande dom. Ganska troligt är det dock - kan tänka mig att runt 70-75% eller mer av de som häktas på sannolika skäl för mord blir dömda till slut.
Egentligen kanske vi skulle inleda en vadslagning här under några år: Jag gissar på mina "tråkhypoteser" och du kör dina avancerade, alternativteorier där nästan aldrig något är vad det ser ut att vara. Så får vi se vem som får rätt i de flesta fallen. Jag är beredd att satsa lite stålar - är du på?