2013-06-19, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngenEinstein
Och denna
http://brottsplatskartan.se/208192/rattfylleri-boden-4-maj-2013/#.UcHlt5zT_xo

Fel årgång.
Citera
2013-06-19, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Kj är skyldig, blodspår både i bil och kläder vi får vara glada att ingen annan blev skadad.

Kj har godman lever inte i verkligheten och fixade inte att bli avvisad. Case closed. End

Bild på Kj när han leker med paintball gevär. https://imageshack.us/photo/my-images/194/33776810150416369384193.jpg/

https://imageshack.us/a/img694/7299/57546710150744459834193.jpg

Hade KJ varit 40 år eller ännu äldre skulle han aldrig platsat i vår obligatoriska arme som vi hade då han hade kanske blivit malaj en som sopar och lagar mat släcker bränder och skottar snö m.m

Jag är utbildad på en Ak 4 jag Muckade 1983 jag har aldrig och skulle aldrig vilja synas med en sådant vapen siktandes mot en kamera. Så ointressant.

Lumpen som vi alla hatade så !! Men kanske det var bra för dom som var vapenkåta?
Nu som sagt hade nog KJ inte platsat p.ga godman m.m det var rigorösa tester när vi alla mönstrade. Alla 18 åringar Mönstrade om du inte var riktigt sjuk på något vis förstås.

De nio månader jag låg i lumpen var den tråkigaste tiden i mitt liv, de flesta på min lucka gjorde allt för att bli sjukskriva för att slippa övningar i fält.

Men att ha gjort lumpen med bra betyg var sedan viktigt när man sökte jobb. Men det var på den tiden. Nu mer gör ingen lumpen.
Citera
2013-06-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Måste man verkligen ha en diagnos enbart för att man är "underlig, udda, annorlunda, konstig, tystlåten, snäll, lugn, fredlig"

- Fattar det inte!? Finns ju HUR MÅNGA människor som helst som passar in på den beskrivningen. Sen när man blir misstänkt för styckmord. Ja då börjar folk analysera "Jooo, han var nog lite konstig".

-Sen det där med att döda djur? Jag vet många av mina barndomsvänner som höll på med djurmisshandel, fyskämmes! Verkligen, men de växte upp och blev reko personer ifall. Barn vet inte alltid skillanaden på rätt och fel.
Man måste inte ha en diagnos, men Nep funktionshinder är vanligare än vad många tror.
Flera har berättat att KJ har AS och ändå måste detta ifrågasättas enligt många. Jag tycker istället att en del av KJ:!s beteende kan förklaras medde svårigheter han har
Citera
2013-06-19, 22:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Man måste inte ha en diagnos, men Nep funktionshinder är vanligare än vad många tror.
Flera har berättat att KJ har AS och ändå måste detta ifrågasättas enligt många. Jag tycker istället att en del av KJ:!s beteende kan förklaras medde svårigheter han har

Du vet ju varför folk ifrågasätter. För att folk på dessa sidor skapar sig en egen uppfattning om att personen måste ha ett antal diagnoser. Sedan hakar folk på och det blir en trådsanning. Men i KJs fall så är jag beredd att hålla med att AS och ev något till låter högst troligt.
Citera
2013-06-19, 22:36
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
Jaha jaha! Men då får du ändra ditt påstående om blodbesudlade kläder. Det finns inga fakta om att polisen hittat detta, men du kanske vet lite (läs mycket) mer än oss andra. Förvirra inte in trådsanningar.

Människor med vapenintresse och de som leker låtsaskrig är alltså mer benägna att mörda än andra, är det det du vill framföra? Källa på det, tack!

Och tänk! Åklagaren sa till media att KJ ännu inte kunnat beläggas med någon lögn, dock justeringar, som hon själv förklarade med hur frågorna ställts.

Var har du läst att jag skriver att vapen- och låtsaskrigintresserade är mer mordbenägna än andra ?
Citera
2013-06-19, 22:44
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Läs rätt, du har väldigt lätt för att missförstå och vill gärna trycka till andra i tråden. jag vet inte varför du hela tiden måste hävda dig, mindrevärdskomplex?

Om jag vänder på frågan, hur kan du vara så övertygad om att KJ är ensam GM? Du har ingen som helst insyn i utredningen och har precis lika mycket fakta som vi andra deltagare i tråden.
Jag påstår att med det fakta vi har idag finns det utrymme för en annan GM.

Nej det är inte det du påstår, du påstår att det är troligare att det är en annan person än KJ som begått mordet.

Jag är f.ö. inte övertygad om att KJ är ensam GM - var läser du in det i det jag skriver? Det KAN finnas fakta som jag inte känner till som pekar i den riktningen. Det finns dock inga kända fakta hävdar jag som pekar åt det hållet. Som bekant är jag så tråkig att jag föredrar att gå på den sannolikaste hypotesen. Om en kvinna mördas så är det som regel en ensam GM som har någon form av nära relation till henne. Nu sitter en person häktad som stämmer på den beskrivningen och det finns såväl teknisk som annan bevisning mot honom. Som vanligt: Den enklaste förklaringen är oftast den riktiga - inte de tillkrånglade som involverar allsköns konspirationer och underliga sammanträffanden och tillfälligheter.

Självklart är det därmed inte säkert att KJ är gärningsmannen och än mindre är det säkert att bevisningen kommer att räcka till fällande dom. Ganska troligt är det dock - kan tänka mig att runt 70-75% eller mer av de som häktas på sannolika skäl för mord blir dömda till slut.

Egentligen kanske vi skulle inleda en vadslagning här under några år: Jag gissar på mina "tråkhypoteser" och du kör dina avancerade, alternativteorier där nästan aldrig något är vad det ser ut att vara. Så får vi se vem som får rätt i de flesta fallen. Jag är beredd att satsa lite stålar - är du på?
Citera
2013-06-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Kanske GM/styckaren tog emballaget med sig för att inte lämna spår efter sig i form av fingeravtryck? I så fall, hur ofta hittas styckade kroppar utan emballage? Är det så det brukar se ut?
Kan sandsäckarna de anv i airsoft används? De är ganska stora och täta. Och de kan ju inte vara runt VB för då är det ganska uppenbart vem eller vilka som styckat henne. Så de har burits en o en för att hällas ut ödehuset.. När han bär torso o huvud kommer någon och han blir avbruten, hann inte hämta armar o händer utan han begraver dem på styckplatsen vid senare tillfälle.
Kanske långsökt. <<<<<<<<<men hur gick det till?
Och funderat mkt på spaden efter airsoft-eventet Fallen Angel. Vad skulle KJ ha den till? Gräva upp säckarna ur ex sanden och flytta dem?
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-19 kl. 23:05.
Citera
2013-06-19, 23:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Kan sandsäckarna de anv i airsoft används? De är ganska stora och täta. Och de kan ju inte vara runt VB för då är det ganska uppenbart vem eller vilka som styckat henne. Och funderat mkt på spaden efter airsoft-eventet Fallen Angel. Vad skulle KJ ha den till? Gräva upp säckarna ur ex sanden och flytta dem?

Det är väl inte omöjligt. Jag är faktiskt förbryllad över att det inte fanns emballage kring kroppsdelarna. Jag har berättat vad jag tror är anledningen, vad tror ni?
Citera
2013-06-19, 23:06
Medlem
Citat:
Och vad ingår i en rättsläkares arbetsuppgifter? Jo, obduktion. Det har ingen relevans för det här fallet, men rätt ska vara rätt, far inte med osanning.

Nej du har fel igen! En rättsläkare är en rättsläkare, i dennes uppgifter ingår bl a obduktion, och han arbetar för rättsväsendet. En obducent är en obducent, det vill säga en läkare som saknar specialicering till patolog men genomför obduktioner på t ex ortens sjukhus. Många blirobducerade utan att rättsmedicinen har med det hela att göra. Alla dör ju inte som ett resultat av brott, eller hur. Obducenten i CdC-fallet hade alltså ingen anknytning till rättsväsendet.
Citera
2013-06-19, 23:07
Medlem
Citat:
Det är väl inte omöjligt. Jag är faktiskt förbryllad över att det inte fanns emballage kring kroppsdelarna. Jag har berättat vad jag tror är anledningen, vad tror ni?
Varför skulle inte det vara möjligt? De är ganska stora, man knyter om dem när man fyllt dem med sand. De är täta och håller ex ved torrt, de bär ved i sådana...
Senast redigerad av moa-tove 2013-06-19 kl. 23:12.
Citera
2013-06-19, 23:10
Medlem
Citat:
Kan sandsäckarna de anv i airsoft används? De är ganska stora och täta. Och de kan ju inte vara runt VB för då är det ganska uppenbart vem eller vilka som styckat henne. Så de har burits en o en för att hällas ut ödehuset.. När han bär torso o huvud kommer någon och han blir avbruten, hann inte hämta armar o händer utan han begraver dem på styckplatsen vid senare tillfälle.
Kanske långsökt. <<<<<<<<<men hur gick det till?
De är inte tillräckligt stora för att packa ner en torso+ huvud i iaf.

Citat:
Och funderat mkt på spaden efter airsoft-eventet Fallen Angel. Vad skulle KJ ha den till? Gräva upp säckarna ur ex sanden och flytta dem?

Skulle snarare gissa på 2 alternativ.
1 han råkade få med sig spaden och var sedan okontaktbar av diverse orsaker
2 han skulle gräva NER nånting

Dock förefaller det osannolik att det inte fanns en spade i familjens ägo med tanke på att de dels bodde i villa med trädgård, dels hade en sommarstuga med tillhörande trädgård
Citera
2013-06-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
De är inte tillräckligt stora för att packa ner en torso+ huvud i iaf.

Så små ser de inte ut att vara. Och absolut tätare än svarta sopsäckar, torson kanske var i en presenning också hårt tätad. Jag blir knas på detta. Vill se FUP NU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in