2013-06-19, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warden1968
Hans personlighet.

Han mår ganska bra.
Jsg antar att du har en viss erfarenhet...Tycker du att han uppvisar ett psykopatiskt beteende?
Citera
2013-06-19, 21:33
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Hans personlighet.

Han mår ganska bra.

Personlighetsstörning?
Kan förklara de omplåstrade underarmarna (borderline), dock saknas fakta för att han ska infria diagnostiseringskriterierna för det. Iaf här på FB.

Han beskrivs som snäll, tillbakadragen, lugn, udda, märklig, mm.

Han finns inte i belastningsregistret, vad vi vet och det brukar vara vanligt.
Senast redigerad av lilltoe 2013-06-19 kl. 21:37.
Citera
2013-06-19, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, det verkar vara feltänk så det räcker. Hög utbildning kan och motsvaras ofta av hög intelligens och det är i den kretsen de mest utstuderat grymma och bestialiska handlingarna av extremt våldssex begås. CdC-fallet med en rättsläkare i huvudrollen är ett exempel på detta.

Så har du fel IGEN .... Det var ingen rättsläkare inblandad där inte! Det var en obducent och en allmänläkare!
Citera
2013-06-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Stämmer det att livmodern var bortskuren, eller handlar det om en trådsanning?

Om det skulle vara så måste brottsplats ansvarig, andra poliser, rättsläkare läckt som såll.

Det finns ingenting som säger om mer än att en kropp utan ben i dåligt skick hittats slarvigt dolt.

Att någon som ingår i sökstyrkan skall med kort anblick kunna se både det ena och det andra är föga troligt. Naturen har redan gjort en hel del efter ca 15 dagar.
Senast redigerad av ToZon 2013-06-19 kl. 21:45.
Citera
2013-06-19, 21:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Så har du fel IGEN .... Det var ingen rättsläkare inblandad där inte! Det var en obducent och en allmänläkare!

Och vad ingår i en rättsläkares arbetsuppgifter? Jo, obduktion. Det har ingen relevans för det här fallet, men rätt ska vara rätt, far inte med osanning.
Citera
2013-06-19, 21:48
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
När tror ni den lilla psykutredningen av KJ är klar, och lär resultatet bli offentligt?

Sen undrar jag ifall det handlar om 1 eller 2 olika blodfynd från bilen. Ryktades om blod på en tröja. Låg tröjan i bagageutrymmet kanske?

"I bilen låg bland annat militärkläder, ett par handskar och en kartong till ett soft-airgunvapen."

Knappast förvånande om min teori har bäring mot vad som har hänt VB ..
Citera
2013-06-19, 21:52
Bannlyst
Kj är skyldig, blodspår både i bil och kläder vi får vara glada att ingen annan blev skadad.

Kj har godman lever inte i verkligheten och fixade inte att bli avvisad. Case closed. End

Bild på Kj när han leker med paintball gevär. https://imageshack.us/photo/my-images/194/33776810150416369384193.jpg/

https://imageshack.us/a/img694/7299/57546710150744459834193.jpg

Hade KJ varit 40 år eller ännu äldre skulle han aldrig platsat i vår obligatoriska arme som vi hade då han hade kanske blivit malaj en som sopar och lagar mat släcker bränder och skottar snö m.m

Jag är utbildad på en Ak 4 jag Muckade 1983 jag har aldrig och skulle aldrig vilja synas med en sådant vapen siktandes mot en kamera. Så ointressant.
Citera
2013-06-19, 21:59
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Men nu är det ju på det lilla viset att det är poliser som ska lösa brott - och inte allmänheten. Rent generellt betackar sig nog polisen för "hjälp" med att lösa exceptionella våldsbrott. Visst, de läser säkert en del inlägg här och får kanske ett och annat tips på köpet, men till syvende og sidst är det nu en gång så att endast polisen och åklagaren ska lägga pusslet färdigt.
En FU är sekretessbelagd. I den bästa av världar ska absolut ingenting läcka, inte ens ett kommatecken. FU-ledaren väljer själv vad hen vill ge offentlighet åt. Och du kan vara förvissad om att hen väger sina ord på guldvåg. Det är hens skyldighet. Ett förfluget ord, och en hel utredning kan gå i sank. Hen tar verkligen inte hänsyn till oss som sitter hemma på kammaren, bannar och svär och sliter vårt hår i frustration över att inte få vara "delaktiga".
För sanningen är ju att vi inte är ett dugg delaktiga - take it or leave it!

Polisen löser sällan komplicerade våldsbrott/mord utan hjälp från allmänheten om inte gärningsmannen grips på plats. Styckmord är väl ett typexempel. I det här fallet tycker jag man borde släppa lite på förlåten. Selektivt, naturligtvis.
Citera
2013-06-19, 22:07
Medlem
henkesss avatar
Citat:
AS har han. Men i övrigt så finns det ingen fastställd diagnos.

Har KJ sagt till dig han har AS?
Varför svävade du ut tidigare och sa "Diagnoser har han ju några stycken av".
På vilket sätt grundar du det på? Om nu bara AS är fastställd. Så kan du väl omöjligt veta om han har fler diagnoser än så.
Citera
2013-06-19, 22:09
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Kj är skyldig, blodspår både i bil och kläder vi får vara glada att ingen annan blev skadad.

Kj har godman lever inte i verkligheten och fixade inte att bli avvisad. Case closed. End

Bild på Kj när han leker med paintball gevär. https://imageshack.us/photo/my-images/194/33776810150416369384193.jpg/

https://imageshack.us/a/img694/7299/57546710150744459834193.jpg

Hade KJ varit 40 år eller ännu äldre skulle han aldrig platsat i vår obligatoriska arme som vi hade då han hade kanske blivit malaj en som sopar och lagar mat släcker bränder och skottar snö m.m

Jag är utbildad på en Ak 4 jag Muckade 1983 jag har aldrig och skulle aldrig vilja synas med en sådant vapen siktandes mot en kamera. Så ointressant.

Jag tränade pistolskytte i några år som medlem i en förening, men aldrig har jag skjutit mot ett djur eller velat döda. Däremot hade vi (kompisgänget) i unga år tillgång till flertal luftgevär och med dem höll vi till i skogen och sköt på varann i krig och bakhåll. Vi försökte hålla en ständigt överträdd 10-metersregel. Gjorde ont som f-n, men vi var ändå lyckliga och glada. Kan förstå att airsoftarna har munderingar iomd. Skulle nog testat på ett "krig" idag om jag inte hade varit så himla lat. Denna hobby tar absolut ut udden av adrenalinpåslag och lämnar deltagarna trötta, lugna och tillfreds. Källa: lilltoe.
Citera
2013-06-19, 22:18
Medlem
Måste man verkligen ha en diagnos enbart för att man är "underlig, udda, annorlunda, konstig, tystlåten, snäll, lugn, fredlig"

- Fattar det inte!? Finns ju HUR MÅNGA människor som helst som passar in på den beskrivningen. Sen när man blir misstänkt för styckmord. Ja då börjar folk analysera "Jooo, han var nog lite konstig".

-Sen det där med att döda djur? Jag vet många av mina barndomsvänner som höll på med djurmisshandel, fyskämmes! Verkligen, men de växte upp och blev reko personer ifall. Barn vet inte alltid skillanaden på rätt och fel.
Citera
2013-06-19, 22:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Polisen har garanterat gått igenom de i Boden som har ett starkt kriminellt belast register redan.

Det är inte ovanligt att GM har två sidor. En lugn, behärskad, nästan lite tillbaka dragen och snäll sida.
Och en helt tvärtom. En bra liknelse är Hagamannen

M. Jekyll/Hyde-syndromet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in