2013-06-19, 19:00
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Resultaten av vems DNA som hittats på VB kroppsdelar kommer, efter min mening, att visa vem som mördade/styckade Vatchareeya Bangsuan.

KJ's DNA kommer 100% säkert att hittas på VB kroppsdelar eftersom dom var tilsammans samma dag som hon försvann.
MEN, om det ENBART hittas DNA från KJ, på VB's kroppsdelar, då pekar det på att KJ är GM
Å andra sidan...Om det hittas DNA från en, eller flera personer som INTE är KJ's DNA, på VB's kroppsdelar, då pekar det på annan GM än KJ.

Och som sagt så många gånger förr; Jag tror fortfarande på en annan GM än KJ.

Och nej, jag vet inget om vilka DNA fynd som gjorts, men jag är HELT säker på att dom avväntar vilka DNA fynd som gjorts på kroppsdelarna.

Hmm hur lång tid tar sånt tro?
Citera
2013-06-19, 19:08
Moderator
OYs avatar
Den som gjorde VB irriterad(sms till en manlig vän) tror jag är KJ, tror också att anmälningarna handlade om KJ, tror att han hotat henne.
Citera
2013-06-19, 19:10
Medlem
IngenEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Tack för snabbt svar! Var det verkligen 4/5 MK åkte för drograttfylla? Tid? Tycker han verkar som potential gm, strulig, våldsam, kan han vara den hemliga beundrare som VB inte ville ha att göra med? Är han gift med sin thaifru fortfarande eller?

Edit: det enda jag hittar i lokala medier är kvinnan i 45års åldern som blev tagen natten 5/5 för rattfylleri.

Och denna
http://brottsplatskartan.se/208192/rattfylleri-boden-4-maj-2013/#.UcHlt5zT_xo
Citera
2013-06-19, 19:17
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hmm hur lång tid tar sånt tro?

Ca 20 dagar, MEN i detta fallet tror jag att det tar längre tid eftersom det hittats flera kropps delar på flera ställen /datum och att DNA proven/svaren på kroppsdelarna förmodligen skall jämföras med DNA hittad på olika platser och personer där man ochså har tagit DNA prov.
Det är utan tvivel et ENORMT pusselarbete.

http://www.snpf.org/Artiklar/ger_h%C3%A4ktning_snabbare_dna_analyser.htm

Vid en vanlig DNA-profil på kärn-dna krävs ungefär 100 celler för att genomföra analysen. Det motsvarar o,5 nanogram (en halv tusendels miljondel av ett gram). Det är lika mycket som en miljondel av massan hos ett vanligt strösockerkorn. Innan analys kan ske förbereds provet genom rening och isolation i flera steg. Detta är en process som tar 5-10 dagar och ungefär varannan DNA-analys misslyckas av olika skäl. Man tar då ut ett hundratal nya celler ur det inskickade provet och gör om hela processen.

Under 2003 utförde enheten ungefär 25,000 DNA-analyser i 8,000 ärenden. Förtur ges bl a i ärenden där en misstänkt är frihetsberövad. Efterfrågan på analyserna är starkt ökande och man räknar med en fördubbling fram till 2005. Den genomsnittliga handläggningstiden har sedan 2002 minskat med 3 dagar till 24 dagar 2003. 2005 bedöms handläggningstiden vara 20 dagar i genomsnitt.
Citera
2013-06-19, 19:20
Medlem
Polisen har garanterat gått igenom de i Boden som har ett starkt kriminellt belast register redan.

Det är inte ovanligt att GM har två sidor. En lugn, behärskad, nästan lite tillbaka dragen och snäll sida.
Och en helt tvärtom. En bra liknelse är Hagamannen
Citera
2013-06-19, 19:20
Moderator
OYs avatar
Vore intressant att få veta lite kring KJ ekonomi, den lär väl inte varit på topp med tanke på att han tidigare haft en god man som hjälpte honom med pengarna. Ett dyrt intresse kräver pengar. Har det med mordet att göra? Det vet vi inte, men kanske har han lockat henne till sig för någon annans räkning, det scenariot öppnar för fler inblandade, vilket jag tror att det är. Kanske har KJ spelskulder, spelas mycket i thaikretsar, KJ kan ha halkat in i verksamheten när han var tillsammans med VB.

Hon har utnyttjats sexuellt och därefter mördats tror jag. Finns ingen anledning att stycka en kropp om inte mordet skedde i en lägenhet, vilket jag i nuläget inte tror på. Skriket i lägenheten kan lika gärna handla om en snyting med efterföljande näsblod än två knivhugg. Tror att hon tvingades med till en lokal där minst två personer idkade sexualsadism, KJ har enbart använts som ett verktyg. Nu är han livrädd, han vet men kan inte säga något.
Citera
2013-06-19, 19:21
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den som gjorde VB irriterad(sms till en manlig vän) tror jag är KJ, tror också att anmälningarna handlade om KJ, tror att han hotat henne.

Kan ju vara anmälningar om "stalking" av en efterhängsen KJ...
Citera
2013-06-19, 19:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se

Jag tror att det är så det förhåller sig, och att KJ den aktuella dagen i princip övertalade VB om att han enbart ville vara hennes vän, bjöd in henne att plugga hos honom, men han hade en helt annan plan.
Citera
2013-06-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
När tror ni den lilla psykutredningen av KJ är klar, och lär resultatet bli offentligt? "

Den är redan klar..
Citera
2013-06-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg_se

Varför skrev hon att hon skulle till en kompis och "plugga ^^ "?
Om hon anmält KJ för stalking borde hon väl inte umgås med honom? Blir lite kontraproduktivt kanske?
Tror det rör någon annan faktiskt... polisen borde ju veta iaf.

Edit: det irriterade smset kan ju ändå handlat om KJ dock
Senast redigerad av Steelmachine33 2013-06-19 kl. 19:28.
Citera
2013-06-19, 19:28
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att det är så det förhåller sig, och att KJ den aktuella dagen i princip övertalade VB om att han enbart ville vara hennes vän, bjöd in henne att plugga hos honom, men han hade en helt annan plan.

Hade KJ haft flera flickvänner eller var VB hans första och enda? Någon som vet?
Citera
2013-06-19, 19:30
Medlem
Cyborg_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steelmachine33
Varför skrev hon att hon skulle till en kompis och "plugga ^^ "?
Om hon anmält KJ för stalking borde hon väl inte umgås med honom? Blir lite kontraproduktivt kanske?
Tror det rör någon annan faktiskt... polisen borde ju veta iaf.

Edit: det irriterade smset kan ju ändå handlat om KJ dock

Mjo, men var väl mer än ett år sedan anmälningarna ? Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in