2013-06-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Ja det var jag som skrev det.
Men att den tuggat på el kabel och dött verkar inte alls stämma från verkligheten.
Det är något som skapats här inne. Den var undernärd och troligen något
hjärtfel som jag hört. Men det kan man släppa nu.

Hur vet du att hunden var undernärd, ska det skapas ett till rykte om
denna stackars hund.
Citera
2013-06-18, 18:21
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Vet du om KJ kan ha haft ovänner?
Kände du VB och KJ bra? Någon aning om nån hade tanke på att skada nån av dom?
Jag känner dem bättre än majoriteten på flashback men det säger ju inte mycket. Jag kände båda två på ett "hej hur går det i skolan"-sätt. Hälsade på stan och skrev någon kommentar på facebook men inte mer än så. Men jag måste säga att jag har svårt att se att KJ skulle skaffa sig fiender.
Citera
2013-06-18, 18:21
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Citat:Ursprungligen postat av jotnan
Skriver det här inlägget för att det är så enormt stressande att bli spekulerad om i hela boden.
Jag, KJs brorsa och tre andra var på festen som enligt något vittne ska ha varit den 4:de vilket är FEL. Vi hade "festen" (egentligen bara en bastukväll) den 18:e. Detta vet vi pga datum på bilder samt att melodifestivalen var då.
Det sägs att det eldades. Jo jävlar, vi grillade marsmallows.
Det ska ha levts om. Jo, vi sjöng och spelade gitarr hela natten.
Att det ska ha körts bilar vet jag inte, i så fall är det någon annan som ska ha sladdat. Vi hade cyklar och KJs brorsas bil hade ju polisen tagit så då går ju det bort.
Könen på oss stämmer, och tjejen är min flickvän. INTE Vatchareeya som det spekuleras om.
Det var förmodligen någon granne som gormat och tagit fel 2 veckor på datumet. Sluta spekulera om denna fest är ni snälla för den har verkligen ingenting med polisutredningen att göra. Vi är många som tar skada av detta skvaller som tråden skapar som sen tar sig ut i resten av boden. Tänk för fan efter på vad ni skriver och dömer ut.
Så grannen hade rätt om musiken, elden och könsfördelningen på festen. Men när det kommer till biltrafiken, då har han fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Men det kan ju ha varit en fest i stugan 4e maj? En fest som det eldades på, levdes om och bilar som for fram och tillbaka. Men du var inte där på den festen. Kan ju ha varit KJ själv som höll fest. Eller den andra av KJ`s bröder. Eller samma bror som du var på fest med den 18e, kanske hade fest också den 4e. Men du var inte bjuden/där?
Visst kan man ta fel på datum, men kanske ännu lättare att blanda ihop händelser från två olika helger.
Citera
2013-06-18, 18:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jotnan
Jag känner dem bättre än majoriteten på flashback men det säger ju inte mycket. Jag kände båda två på ett "hej hur går det i skolan"-sätt. Hälsade på stan och skrev någon kommentar på facebook men inte mer än så. Men jag måste säga att jag har svårt att se att KJ skulle skaffa sig fiender.

Då kanske vi kan få klarlagt omfattningen av KJ så kallade klädmode, hade han ofta skyddsmask eller annan tygmateriel eller militära persedlar på sig när han vistades på stan eller i skolan/jobb? Brukade KJ bära kniv?
Citera
2013-06-18, 18:29
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
3.Min uppfattning var precis som du säger, att hunden var väldigt viktig i hans liv. Du sa aldrig om den burits ut en sopsäck med blod droppandes från säcken (kanske vet du inte eller vill inte svara eller så missade du det), att jag funderar kring det är för att det brukar inte forsa blod från en hund som fått en elektrisk stöt. Mig veterligen är det ytterst ovanligt att en hund dör av detta dessutom. Såvida den inte haft ett hjärtfel kanske, som någon uttalade sig om. Men blod kommer då inte. Vore skönt om vi kunde avfärda det om det inte stämmer (blod och säck alltså) då folk säger att dom tror att KJ övat på hunden....
Det här vet jag faktiskt ingenting om. Vet inte ifall det med blod är sant, och ifall det är sant, om blod kan uppstå från en elchock. Kanske, men jag vet inte. Han skulle aldrig i livet ta ihjäl den själv. Det var en fin hund och han älskade den.
Citera
2013-06-18, 18:30
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
3: Hur har du förstått att den bet i en elkabel och dog? Hängde du på trenden från personen
med 3 inlägg i tråden som startade det. Eller hört det på något annat sätt?
hörde från hans bror, långt innan mordet på vatchareeya
Citera
2013-06-18, 18:30
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jovisst, det är inte omöjligt.
Men ryktet om att KJ delade och dumpade hunden uppstod väl långt innan VB försvann.
Eller stämmer ryktet om hundens död och dumpning med pappans hjälp, medan styckningen las till i samband med att VB hittades?

..och här kommer jag osökt in på bristerna i det sociala samspelet (om KJ har AS). Upptäckte machoskrivandet av honom på någon airsoft-sida, där han forcerade om dildo mm. På hans fb-sida upptäckte jag inga sådana tendenser eller attityder.

Någon påstod sig här hört KJ:s blodiga berättelse om hunden och lämnat. Jag betvivlar hundens dramatiska hädangång till att KJ inte kan stoppa "skrytet" i sådana sammanhang, även om det blir alldeles tokigt och t o m med skrämmer åhörare. Han hävdar sig helt galet.. Det sistnämnda kan vara hans berättelse om händelseförloppet, men också vara lösa rykten som nått tråden och har det nått hit.. När kompisarna 11 maj diskuterade VB:s försvinnande satt han tyst. Han babblar när han inte ska och tvärtom.

Däremot tror jag att KJ är i sitt rätta element när han airsoftar, glasklara order, uppstyrt till minsta mm. Får en känsla av att han har kontroll över sig då, minimaliserar chansen att göra fel och han "blir som alla andra". Accepterad. Vanlig.
Citera
2013-06-18, 18:32
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Du kanske har sett påståendet om att hela familjen J, utom D*niel, är underlig.
Stämmer det eller är det skitprat?
Citera
2013-06-18, 18:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det här vet jag faktiskt ingenting om. Vet inte ifall det med blod är sant, och ifall det är sant, om blod kan uppstå från en elchock. Kanske, men jag vet inte. Han skulle aldrig i livet ta ihjäl den själv. Det var en fin hund och han älskade den.

Varför tror du att han inte skulle kunna göra det, finns ju exempel på mördare som älskat sin partner men ändå haft ihjäl denne. Vi har ju hört talas om KJ bravader med katter och grodor i unga år, känner du till om de uppgifterna har bäring på sanningen?
Citera
2013-06-18, 18:35
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Men det kan ju ha varit en fest i stugan 4e maj? En fest som det eldades på, levdes om och bilar som for fram och tillbaka. Men du var inte där på den festen. Kan ju ha varit KJ själv som höll fest. Eller den andra av KJ`s bröder. Eller samma bror som du var på fest med den 18e, kanske hade fest också den 4e. Men du var inte bjuden/där?
Kan iaf säga att yngre brodern inte hade fest då. Han var hemma och lirade gura med en kompis
Citera
2013-06-18, 18:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Kan iaf säga att yngre brodern inte hade fest då. Han var hemma och lirade gura med en kompis

Betyder det i så fall att KJ spelade tv-spel med en annan bror, vem?(givet att uppgiften stämmer)
Citera
2013-06-18, 18:40
Medlem
jotnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kanske vi kan få klarlagt omfattningen av KJ så kallade klädmode, hade han ofta skyddsmask eller annan tygmateriel eller militära persedlar på sig när han vistades på stan eller i skolan/jobb? Brukade KJ bära kniv?
Jag svarar inte på orelevanta frågor som har med någons jävla kläder att göra. Kniv vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in