Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vore intressant att få veta lite kring KJ ekonomi, den lär väl inte varit på topp med tanke på att han tidigare haft en god man som hjälpte honom med pengarna. Ett dyrt intresse kräver pengar. Har det med mordet att göra? Det vet vi inte, men kanske har han lockat henne till sig för någon annans räkning, det scenariot öppnar för fler inblandade, vilket jag tror att det är. Kanske har KJ spelskulder, spelas mycket i thaikretsar, KJ kan ha halkat in i verksamheten när han var tillsammans med VB.
Hon har utnyttjats sexuellt och därefter mördats tror jag. Finns ingen anledning att stycka en kropp om inte mordet skedde i en lägenhet, vilket jag i nuläget inte tror på. Skriket i lägenheten kan lika gärna handla om en snyting med efterföljande näsblod än två knivhugg. Tror att hon tvingades med till en lokal där minst två personer idkade sexualsadism, KJ har enbart använts som ett verktyg. Nu är han livrädd, han vet men kan inte säga något.
Om det var så att hon utnyttjats sexuellt skulle det troligen finnas många fler tekniska bevis.
Varför tror du att hon mördats i en lägenhet? Det kan lika gärna vara en plats som kan förknippas med någon speciell gm, exempelvis 50 meter ifrån kolonistugan som tillhörde familjen KJ.
Eller i närheten av ngn plats som binder någon till brottet.
Om nu alla rykten om utdragna tänder, avrakat hår, osv osv, stämmer, så verkar det som om gm inte ville att polisen skulle veta vem det var som blivit styckad. Men gm är inte så klippsk i sådana fall.
Två saker tyder alltså på att gm och vb känner varandra. Flyttstyckningen och skändningen (om det nu stämmer).
9 hugg med kniv tyder på hat. I själva gärningen kan gm ha blivit så jäkla förbannad på sig själv så det gick ut över VBs kropp...
Styckningen tyder på att man velat flytta kropoen men helt enkelt inte kunnat göra det med en hel kropp.
OM det nu är KJ som gjort detta, så är frågan; finns ngn mer inblandad? Om det är fallet så är banden väldigt starka.. Inte några snorungar som leker krig i skogen, glöm det.
Personen som är inblandad är antingen familj, eller en som manipulerat KJ en längre tid, och har säkert ngt påtryckningsmedel.
Ja ja spekulationer, sinom tid lär vi ju få veta om VB kanske mötte sin baneman EFTER hon varit hos KJ eller om det rent av var KJ.
Med de bevis som presenterats tror jag på en annan gm.