2013-06-19, 19:29
Medlem
irrblosss avatar
Jag ska kika på det lite under semestern, kanske dumt att börja diskutera funktioner i det här skedet. Återkommer med mer info när det finns lite mer konkret att utgå ifrån .
Citera
2013-06-19, 19:47
Medlem
Nic78s avatar
Instämmer med vad andra har sagt, en mycket bra idé!

Satt faktiskt och funderade på något liknande tidigare idag när vi började diskutera splittar.
Just den delen med ett forum där man måste registrera sig så man kan köra med mer öppna kort och inte behöva sköta det i detta forum via PM och så vidare.
Ställer mig bakom en sådan idé till fullo och kan även tänka mig att vara med och bekosta en del om vi till exempel gör verklighet av idén med ett eget forum och måste lösa det med domän/webbhotell och eventuella andra kostnader.
Citera
2013-06-19, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Kan någon hjälpa mig? Dem skickade samma e-mail tillbaka...If you do not have a utility bill, please kindly send us a copy of your Mastercard credit card statement BLA BLA BLA BLA....JÄVLA HELVETE! nu vill jag inte ha någon jävla parfym!!! hur ska jag göra? ska jag bara skriva att jag inte vill ha parfymen och att jag vill ha mina pengar tillbaka?

Fyfan vad drygt av dem, jag hade avbeställt. Du känner ingen som jobbar på Arlanda? Såg igår att de sålde LIDGE för 695kr samt att alla anställda har 10% rabatt i tax free butiken. (20% om man beställer via staff store).
Citera
2013-06-19, 20:55
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuba51
Fyfan vad drygt av dem, jag hade avbeställt. Du känner ingen som jobbar på Arlanda? Såg igår att de sålde LIDGE för 695kr samt att alla anställda har 10% rabatt i tax free butiken. (20% om man beställer via staff store).

Jag har avbeställt. Väntar nu för att få mina pengar tillbaka, första och sista gången jag beställer från Strawberry. Ska istället lägga dem pengar på lite samples från luckyscent.
Citera
2013-06-19, 21:12
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag skulle kunna tänka mig att på sikt starta en icke-vinstdrivande site för splittar där användare registrera sig och att man röstar fram en doft gemensamt. Sedan anmäler man sig slutgiltigt och betalar in pengar via paypal till personen som sköter splitten. Därefter uppdaterar ansvarig statusen så alla som är med på splitten kan följa vad som händer, t.ex. hur många som ännu inte betalat, om doften är beställt, om den är mottagen osv. Kanske skulle kunna slänga ihop något snabbt om någon är intresserad? Längre fram skulle man kunna tänka sig att man även kan sätta betyg på de splittansvariga och på så vis bygga upp lite förtroende, lite som på Tradera med stjärnor/omdömen ni vet. Skulle kunna tänka mig att ta denna diskussionen via pm, om folk vill komma med idéer och synpunkter på vilka funktioner siten minst bör innehålla eller om intresse överhuvudtaget finns.

Edit: Finns det förresten någon svensk lag som förbjuder att man splittar lite mer "organiserat" än via forum/e-post? Tycker inte det borde vara några problem så länge man inte gör det i vinstdrivande syfte (kanske inte ens då?). Det som sker är ju att man köper en produkt och delar upp den i nya förpackningar och säljer dessa under originalnamnet.

Det var förbanne mig det finaste jag hört sedan jag registrerade mig på FB! Kanon ide!
Citera
2013-06-19, 23:43
Medlem
NirvanAs avatar
Så hur var det med surrendertochance, en hade fått det på 5 dagar, en annan fick vänta 2 veckor? Nån mer som använt den och kan skriva av sig?

Köpte iaf på mig

Acqua di Parma Colonia (The Original)
Amouage Interlude Man
Creed Millesime Imperial
Creed Original Santal
Creed Royal-Oud
Creed Tabarome Millesime
Frederic Malle Musc Ravageur
Hermessence Ambre Narguile
Tom Ford Private Blend Tobacco Vanille

I fnuttiga 1ml vialer, men torde väl räcka till en riktig test av doften iaf? Är det samma mängd som luckyscent samplesen eller var dom på 2ml?
Senast redigerad av NirvanA 2013-06-19 kl. 23:52.
Citera
2013-06-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Jag har avbeställt. Väntar nu för att få mina pengar tillbaka, första och sista gången jag beställer från Strawberry. Ska istället lägga dem pengar på lite samples från luckyscent.
Det gör du rätt i! Säg gärna till vad du kommer beställa, alltid intressant
Citera
2013-06-20, 05:33
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så hur var det med surrendertochance, en hade fått det på 5 dagar, en annan fick vänta 2 veckor? Nån mer som använt den och kan skriva av sig?

Köpte iaf på mig

Acqua di Parma Colonia (The Original)
Amouage Interlude Man
Creed Millesime Imperial
Creed Original Santal
Creed Royal-Oud
Creed Tabarome Millesime
Frederic Malle Musc Ravageur
Hermessence Ambre Narguile
Tom Ford Private Blend Tobacco Vanille

I fnuttiga 1ml vialer, men torde väl räcka till en riktig test av doften iaf? Är det samma mängd som luckyscent samplesen eller var dom på 2ml?

luckyscent brukar ligga på 0,7ml om jag inte minns fel. De flesta av mina surrendertochance-prover låg på 0,5ml, några på 1ml. 0,5ml borde räcka till iaf ett par provomgångar.
Mina prover tog 2v från och med att jag fick mail om att de var skickade.
Citera
2013-06-20, 09:49
Medlem
injections avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fragsforyou
Det gör du rätt i! Säg gärna till vad du kommer beställa, alltid intressant

Det blev dem här:

Amouage - Sample:Epic Man

By Kilian - Sample:Back to Black

Comme des Garcons - Sample:2 MAN

Comme des Garcons Series 3: Incense - Sample:Kyoto

Decennial - Sample:Lys du Desert

Divine - Sample:L'homme sage

Mark Birley - Sample:Mark Birley For Men

Montale - Sample:Black Aoud

Serge Lutens - Sample:Chergui

Tauer Perfumes - Sample:L'Air du desert marocain

The Different Company - Sample:Sel de Vetiver

Comme des Garcons Series 2: Red - Sample:Sequoia

Costume National - Sample:21

Etat Libre d'Orange - Sample:Tom of Finland

L'Artisan Parfumeur - Sample:Vanille Absolument

Satellite - Sample:Padparadscha

Total: $67.00
Citera
2013-06-20, 10:44
Medlem
LaCucarachas avatar
En stor order det där, kommer ta en stund att lukta sig genom

Bästa är att testa en åt gången och vid flera tillfällen.

Själv tänkte jag ge mig på Serge Lutens - Cuir Maresque ikväll och se om den är nåt kul.
Citera
2013-06-20, 11:51
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
En stor order det där, kommer ta en stund att lukta sig genom

Bästa är att testa en åt gången och vid flera tillfällen.

Själv tänkte jag ge mig på Serge Lutens - Cuir Maresque ikväll och se om den är nåt kul.
Testat Chergui än? Vad tyckte du i så fall?
Citera
2013-06-20, 12:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Testat Chergui än? Vad tyckte du i så fall?

Testade lite igår, hade förväntat mig lite mer tobak än vad jag kände. Dock mycket trevlig doft och jag ska testa den ett par gånger till.
De som hittills varit bäst är Amouage - Reflection (måste köpa), Musc Ravageur (kanske måste köpa), Dior La Collection - Leather Oud (sjukt bra på huden, problemet är priset och tillgängligheten)
Även Dior La Collection - Bois d'argent var väldigt trevlig, händer mycket med den doften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in