2013-06-19, 14:51
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Hunnit testa vilka designerparfymer du tycker Ambre Topkapi påminner om?
För din skull

Jag är ingen expert, och har inte testat lika många som ni testat, antagligen. Men iaf, jag tycker den luktar lite som dubbel-dusch, valfri duschcreme med "manlig doft", lite sportigt, den doftar enkelt, och samtidigt lite tråkigt... Lite åt "rakvatten" om man kan säga så? Och nån designerparfym jag tycker den liknar? Den är åt armani aqua di gio hållet men har inte det där syntetiska, typ..

Ville du bara förnedra mig eller var du genuint nyfiken?
Citera
2013-06-19, 15:08
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Är vi 4-5 pers som är HELT med på att splitta?

Anmäler sig!
Bjuder på min signatur låt "Niteclub" http://www.youtube.com/watch?v=SK3kZPzcEnM
Citera
2013-06-19, 15:58
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Haha! Precis skaffat ny båge och flyttat så det har tagit lite av plånboken på sistone.

Jag kan tänka mig ta på mig att köpa atomizers osv. Tänkte börja med 12 st vilket iaf räcker till två splittar. Har dock ingen lust att sitta med 12 flarror hemma sen och ingen vill splitta nåt :P
Frågan är bara vilka? Helst tar jag dom lite dyrare som låg på 80$ inkl frakt.
En annan grej, går det att öppna parfymflaskor genom att bara skruva av pumpkorken eller hur funkar det? Har aldrig öppnat nåt innan och med tanke på att vissa flaskor är "refillable" så undrar jag om det är nån skillnad? Nån som öppnat och så innan?

Är vi 4-5 pers som är HELT med på att splitta?

Man ska kunna skruva av hela pumpkorken och "hälla" parfymen i glasflaskan/atomizern eller så tar man bara bort den övre delen på korken. När man tar av den övre delen på sprayhuvudet kommer man åt själva munstycket. Vissa atomizers fungerar som så att man placerar den på munstycket och pumpar in parfymen i atomizern.

Jag är absolut intresserad av splits om vi kan få igång något seriöst.
Citera
2013-06-19, 16:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Bjuder på min signatur låt "Niteclub" http://www.youtube.com/watch?v=SK3kZPzcEnM

Tur att du har bättre smak vad gäller parfym än musik!
Citera
2013-06-19, 16:24
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niteclub
Anmäler sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Man ska kunna skruva av hela pumpkorken och "hälla" parfymen i glasflaskan/atomizern eller så tar man bara bort den övre delen på korken. När man tar av den övre delen på sprayhuvudet kommer man åt själva munstycket. Vissa atomizers fungerar som så att man placerar den på munstycket och pumpar in parfymen i atomizern.

Jag är absolut intresserad av splits om vi kan få igång något seriöst.

Ok, nu är ju forumreglerna så att man inte får diskutera den här typen av saker. Har kollat med moderator nu (tack för tipset NirvanA).

Vi får sköta det via PM. Intresserade kan ju iaf bara skicka ett PM så man vet hur många som kan tänkas styra upp nåt.

Ok, Nic78 du verkar kunna det här, inte så att du vill agera huvudman?
Citera
2013-06-19, 16:38
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
För din skull

Jag är ingen expert, och har inte testat lika många som ni testat, antagligen. Men iaf, jag tycker den luktar lite som dubbel-dusch, valfri duschcreme med "manlig doft", lite sportigt, den doftar enkelt, och samtidigt lite tråkigt... Lite åt "rakvatten" om man kan säga så? Och nån designerparfym jag tycker den liknar? Den är åt armani aqua di gio hållet men har inte det där syntetiska, typ..

Ville du bara förnedra mig eller var du genuint nyfiken?
Hehe... lite, nädå . Jag var bara lite nyfiken för om det skulle finnas någon som är lik den skulle jag köpa den då jag uppskattar Ambre Topkapi mer och mer men inte tycker att den är värd sitt pris.
Citera
2013-06-19, 16:42
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ok, nu är ju forumreglerna så att man inte får diskutera den här typen av saker. Har kollat med moderator nu (tack för tipset NirvanA).

Vi får sköta det via PM. Intresserade kan ju iaf bara skicka ett PM så man vet hur många som kan tänkas styra upp nåt.
Jag är intresserad men lite beroende på vad som ska splittas. Kan du inte kolla med nån som kör splittar på basenotes var de köper flaskorna ifrån?
Citera
2013-06-19, 17:04
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
Tur att du har bättre smak vad gäller parfym än musik!

Jazzfusion är väll kanon!
Idag doftar vi Fat Electrician
Citera
2013-06-19, 17:52
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Ok, Nic78 du verkar kunna det här, inte så att du vill agera huvudman?
Jag skulle kunna tänka mig att på sikt starta en icke-vinstdrivande site för splittar där användare registrera sig och att man röstar fram en doft gemensamt. Sedan anmäler man sig slutgiltigt och betalar in pengar via paypal till personen som sköter splitten. Därefter uppdaterar ansvarig statusen så alla som är med på splitten kan följa vad som händer, t.ex. hur många som ännu inte betalat, om doften är beställt, om den är mottagen osv. Kanske skulle kunna slänga ihop något snabbt om någon är intresserad? Längre fram skulle man kunna tänka sig att man även kan sätta betyg på de splittansvariga och på så vis bygga upp lite förtroende, lite som på Tradera med stjärnor/omdömen ni vet. Skulle kunna tänka mig att ta denna diskussionen via pm, om folk vill komma med idéer och synpunkter på vilka funktioner siten minst bör innehålla eller om intresse överhuvudtaget finns.

Edit: Finns det förresten någon svensk lag som förbjuder att man splittar lite mer "organiserat" än via forum/e-post? Tycker inte det borde vara några problem så länge man inte gör det i vinstdrivande syfte (kanske inte ens då?). Det som sker är ju att man köper en produkt och delar upp den i nya förpackningar och säljer dessa under originalnamnet.
Senast redigerad av irrbloss 2013-06-19 kl. 17:56.
Citera
2013-06-19, 18:28
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag skulle kunna tänka mig att på sikt starta en icke-vinstdrivande site för splittar där användare registrera sig och att man röstar fram en doft gemensamt. Sedan anmäler man sig slutgiltigt och betalar in pengar via paypal till personen som sköter splitten. Därefter uppdaterar ansvarig statusen så alla som är med på splitten kan följa vad som händer, t.ex. hur många som ännu inte betalat, om doften är beställt, om den är mottagen osv. Kanske skulle kunna slänga ihop något snabbt om någon är intresserad? Längre fram skulle man kunna tänka sig att man även kan sätta betyg på de splittansvariga och på så vis bygga upp lite förtroende, lite som på Tradera med stjärnor/omdömen ni vet. Skulle kunna tänka mig att ta denna diskussionen via pm, om folk vill komma med idéer och synpunkter på vilka funktioner siten minst bör innehålla eller om intresse överhuvudtaget finns.

Edit: Finns det förresten någon svensk lag som förbjuder att man splittar lite mer "organiserat" än via forum/e-post? Tycker inte det borde vara några problem så länge man inte gör det i vinstdrivande syfte (kanske inte ens då?). Det som sker är ju att man köper en produkt och delar upp den i nya förpackningar och säljer dessa under originalnamnet.

Låter som en utmärkt idé, hade nog solkat ner forumet alldeles för mycket här om det hade varit tillåtet dessutom. Tyvärr kan jag INGET om webdesign eller nåt om hemsidor. Icke-vinstdrivande är givetvis självklart. Spontant så känns det som att sidan skulle bli lite som ett forum eller liknande blocket/tradera? Tummen upp på denna idén iaf!
Citera
2013-06-19, 18:49
Medlem
3rds avatar
Citat:
Låter som en utmärkt idé, hade nog solkat ner forumet alldeles för mycket här om det hade varit tillåtet dessutom. Tyvärr kan jag INGET om webdesign eller nåt om hemsidor. Icke-vinstdrivande är givetvis självklart. Spontant så känns det som att sidan skulle bli lite som ett forum eller liknande blocket/tradera? Tummen upp på denna idén iaf!
Instämmer! Kanonidé. Kan jag hjälpa till på nåt sätt ställer jag gärna upp.
Citera
2013-06-19, 19:09
Medlem
Kumhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss

Låter riktigt bra, jag är för en sådan plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in