2013-06-19, 14:44
Medlem
Littlepaw13s avatar
Såväl inlägget som bjärny är ju bara skrattretande. Hon är en scenekid gone bad och som vilket lortig pundare som helst så mjölkar hon systemet och manipulerar läkare.

Bara en sådan sak som hennes påstådda alkoholmissbruk, varför dricker hon så jävla lättvindigt nu då? Är hon för fin för antabus? Eller har hon "kontroll" över sitt drickande? Hon är så full med lögner och halvsanningar så det är skrämmande.
Hon vill inte bli frisk, hon vill bara bli daltad med. Av vården, av anonyma nick internet och av sina flyktiga "bästaste finaste vackraste änglavänner".

Hade hon inte varit så glömsk och dum hade man nog kunnat tro henne men hon har ju lagt upp bevis för alla att se över hela internet så tyvärr häller hon ju bara vatten på kvarnen för oss tvivlare.

Pinsamt.
Citera
2013-06-19, 14:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Såväl inlägget som bjärny är ju bara skrattretande. Hon är en scenekid gone bad och som vilket lortig pundare som helst så mjölkar hon systemet och manipulerar läkare.

Bara en sådan sak som hennes påstådda alkoholmissbruk, varför dricker hon så jävla lättvindigt nu då? Är hon för fin för antabus? Eller har hon "kontroll" över sitt drickande? Hon är så full med lögner och halvsanningar så det är skrämmande.
Hon vill inte bli frisk, hon vill bara bli daltad med. Av vården, av anonyma nick internet och av sina flyktiga "bästaste finaste vackraste änglavänner".

Hade hon inte varit så glömsk och dum hade man nog kunnat tro henne men hon har ju lagt upp bevis för alla att se över hela internet så tyvärr häller hon ju bara vatten på kvarnen för oss tvivlare.

Pinsamt.

Ja. Hur många alkoholister kan kontrollera sitt drickande efter att de har blivit rena? INGEN. Nyktra alkoholister får acceptera att de inte kan dricka alls, just för de kan inte kontrollera intaget. Men naturligtvis gäller inte detta Berny, även om hon enligt egen utsago har varit gravt alkoholiserad.

Är det någon som fortfarande går på bluffen Berny Pålsson och hennes demoner?

Tvinga Parasiten att växa upp och ta ansvar. Sluta att dalta med henne och hennes "sjukdomar". Människan är ju så uppenbart fejk rakt igenom.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-19 kl. 14:56.
Citera
2013-06-19, 15:03
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja. Hur många alkoholister kan kontrollera sitt drickande efter att de har blivit rena? INGEN. Nyktra alkoholister får acceptera att de inte kan dricka alls, just för de kan inte kontrollera intaget. Men naturligtvis gäller inte detta Berny, även om hon enligt egen utsago har varit gravt alkoholiserad.

Är det någon som fortfarande går på bluffen Berny Pålsson och hennes demoner?

Tvinga Parasiten att växa upp och ta ansvar. Sluta att dalta med henne och hennes "sjukdomar". Människan är ju så uppenbart fejk rakt igenom.

Skulle det nu vara att hon KAN kontrollera sitt drickande varför måste hon dricka NU? Lss-boende, tung benzo och en livssituation som jag skulle vilja kalla långt ifrån ideal.
Men det viktigaste är väl att berny får tänk på berny, då mår hon ju som "vackrast"...
Vuxna kvinnan.
Citera
2013-06-19, 15:10
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Ställer mig också tveksam till att hon skulle varit uppe i 1600 mg xanor om dagen. Många som får xanor utskrivet får mellan 0,25 - 1 mg eftersom det är en stark bensodiazepin. Skulle Berny äta 1600 tabletter om dagen? Nä, det är fysiskt och medicinskt omöjligt. Det är möjligt det är ett utdrag ur hennes journal men det verkar som hon redigerat den på eget bevåg.

Precis! Reagerade också på de extrema doserna. Xanor i kombination med alkohol är dödligt redan vid 25-50 mg (källa: FASS). Och då är Berny ändå en liten tjej (rent fysiskt) som väl ändå måste ha druckit under denna period om hon nu var alkoholist?

Visst kan man onekligen klara av betydligt högre doser Xanor än så när man byggt upp en tolerans över en 10-årsperiod men seriöst, mer än 3 gram om dagen? Tillsammans med opiater (Subutex)? Jag köper det bara inte.
Citera
2013-06-19, 15:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Jahapp, nu ska hon få börja me Xanor igen... känns ju jätte hälsosamt och bra, konstigt att de skriver ut så pass tung medicin till henne, med hennes historia så borde hon ju inte kunna få starkare grejer än lagrigan/atarax/teralen, typ.

Du kan utskrivande läkares jobb bättre än denne? Kanske gör dom sitt jobb för en gång skull och ger en människa i behov av medicinering rätt medicin.
Missförstå mig inte nu. Jag tvivlar väldigt starkt på precis allt som kommer från Bernys tangentbord.
Jag misstänker att ADHD-diagnosen kan vara ett sätt att få tag på centralstimulanter gratis, asperger passar bra för LSS.
Men kvinnan i fråga är ju faktiskt i jävligt dålig psykiskt skick hur man än ser det. Xanor är inte MDMA heller...inget att ha skoj på såvidare man inte har en jävla ångest. Hon ligger ner, vi behöver inte sparka på henne. Sund skepticism är ok annars.
Senast redigerad av langaocb 2013-06-19 kl. 15:44.
Citera
2013-06-19, 15:27
Medlem
litendockas avatar
Förresten, skrev hon inte i boken att själva avgiftningen bara tog 6 eller 8 veckor? Tror att de nämnde det i dokumentären också. För man ska ju bara trappa ut Xanor med typ 0,5 mg i veckan, ibland ännu långsammare (källa: FASS).

Skrev hon inte också att hon fick Sobril att trappa ut med? Har inte boken här så jag kan inte fakta-checka just nu. De ekvivalenta doserna skulle ju bli helt astronomiska (minst 4-5 gram/dag).

Ursäkta min skepsis men det låter faktiskt inte helt realistiskt...
Citera
2013-06-19, 15:28
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
"Under detta året klarade hon inte av att lämna sin lägenhet en enda gång på grund av handikappande frekventa PTSD-flashbacks och kraftig ångest i övrigt"

sån skitsnack.
hon orkar ju gå på klubb, festivaler osv utan problem.
någon med så "stark" PTSD och ångest klarar knappt av att ta bussen.
så, låt mig se om jag fattar detta rätt; mellan 2006-2007 så var hon så "sjuk" att hon inte kunde lämna lägenheten, hon fick betalda taxiresor (miss berny kan inte åka buss som oss vanliga dödliga för att hon är så "speciell").....men hon klarar av att åka på festival?
gå på klubb varenda jäva helg?
nåt random ur 2006:
http://dayviews.com/berny/22830475/
2007:
http://dayviews.com/berny/30360263/

det tog mig 4 minuter att hitta två bilder mot bevisar motsatsen.
orkar man scrolla igenom hennes bilddagbok så hittar man nog 100-tals fest/festival bilder.

den andra bilden är inte tagen på uppladdningsdatumet, det är nog inte sommar och festival i februari. kollar man de andra datumen runtomkring verkar hon vara i sin lägenhet. säger inte att det stämmer att hon inte kunde lämna lägenheten på ett helt år, tror verkligen inte på det, och vill inte på något sätt försvara berny, ville bara uppmärksamma på detta. finns säkert andra festbilder från närliggande datum men just den bilden är nog tagen 2006.
Citera
2013-06-19, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
den andra bilden är inte tagen på uppladdningsdatumet, det är nog inte sommar och festival i februari. kollar man de andra datumen runtomkring verkar hon vara i sin lägenhet. säger inte att det stämmer att hon inte kunde lämna lägenheten på ett helt år, tror verkligen inte på det, och vill inte på något sätt försvara berny, ville bara uppmärksamma på detta. finns säkert andra festbilder från närliggande datum men just den bilden är nog tagen 2006.
Det har du rätt i men jag kollade andra bilder under sommaren 2006 (närmsta tiden efter avgiftningen) och det är massor med bilder på henne på grillning, utomhusfester, på stan, på förlagsmöte, hos kompisar, och så vidare. Vill man gå tidigare, på våren/vintern runt avgiftningen är det bara att besöka hennes helgondagbok. Visar på samma sak.
Citera
2013-06-19, 15:34
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Du kan utskrivande läkares jobb bättre än denne? Kanske gör dom sitt jobb för en gång skull och ger en människa i behov av medicinering rätt medicin.

Jag kan hålla med om att det är bättre att hon får Xanor Depot än vanliga Xanor. Däremot har hon ju visat gång på gång att hon inte klarar av att hålla sig ren från andra substanser, oavsett vilka mediciner hon får utskrivna.

Man ska ju inte dricka alkohol när man tar denna medicin. Tror du på allvar att hon kommer att sluta dricka nu när hon har fått den?
Citera
2013-06-19, 15:35
Medlem
BlotGoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Har jag väl aldrig påstått? men anser du själv att en person med så komplex missbrukshistoria som berny påstår sig ha ska ha en medicin som hon missbrukat i flera år och uppenbarligen inte kan hantera?
Citera
2013-06-19, 15:35
Avslutad
Den 4e juli 2006 på hennes bdb är hon ute och ser ut att må jävligt bra. Skulle en person med svår PTSD kunna spexa så på bilder?
Citera
2013-06-19, 15:44
Medlem
Ett stycke ur min journal
DATUM: 2013-06-19 TID: 12:09:51
Senast redigerad av dufb 2013-06-19 kl. 15:45. Anledning: Redan kopierat och postat i tråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in