2013-06-19, 03:16
Medlem
Denosynliges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Av att ha läst bloggar kan jag just den termen men av att döma på hur otroligt arg Kardinalvokal är på Berny och det faktum att hon vägrar säga om hon blivit personligt drabbad av Bernys framfart, samställer jag det med att hon verkar vara en person som rör sig i sådana kretsar.

Och om du inte vill att jag spelar dum kan du ju själv vara ett gott föredöme och inte själv spela dum då ju, inte sant?

Men Kardinalvokal kanske också läser bloggar??
Citera
2013-06-19, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Av att ha läst bloggar kan jag just den termen men av att döma på hur otroligt arg Kardinalvokal är på Berny och det faktum att hon vägrar säga om hon blivit personligt drabbad av Bernys framfart, samställer jag det med att hon verkar vara en person som rör sig i sådana kretsar.

Och om du inte vill att jag spelar dum kan du ju själv vara ett gott föredöme och inte själv spela dum då ju, inte sant?

fast kardinalvokal har svarat att hon bara är "hatisk" mot folk som beter sig illa och att det var allt, vilket jag tror på. Man kan inte dikta ihop historier om varför man tycker illa om någon eller varför man inte gör det, för att det ska passa dig och dina "argument".
Citera
2013-06-19, 11:21
Medlem
BlotGoths avatar
OT; för en oinsatt, vad är nodda då?
edit: hittade va de betydde
Senast redigerad av BlotGoth 2013-06-19 kl. 11:33.
Citera
2013-06-19, 12:17
Medlem
BlotGoths avatar
Känns ju som något hon kommer ta bort från sin blogg det här:

Citat:
Ursprungligen postat av Ett stycke ur min journal
Jag har börjat med Xanor depot idag. Och för er som kommenterat detta. Jag har komplex PTSD med DID. Jag är också heroinist och blandmissbrukare men det finns en orsak till att jag får Xanor och alltid har fått det genom åren. Jag ger er en glimt ur en journalanteckning:

"Bensodiazepiner: Patienten har enligt egna uppgifter, vidimerade av journaluppgifter, en lång historia med exponering för bensodiazepiner (bz). Hon föddes med tecken på bz-abstinens till följd av att hennes mor tog höga doser av Stesolid under hela graviditeten och även efter förlossningen. När pat var tio eller elva år gammal började modern ge av sina egna bz till patienten, till att börja med varje kväll men inom kort gav hon pat av sina egna Stesolid-tabletter (supp?) flera gånger om dygnet i höga doser. Detta enligt patienten för att pat skulle hålla sig lugn och passiv under sexuella övergrepp av manliga familjemedlemmar som förekom i hemmet dagligen. Att modern gav pat av sina Stesolid pågick så länge pat bodde hemma, även efter att pat hade börjat få egna mediciner utskrivna. Modern har även senare, långt efter att pat flyttat hemifrån och suttit på avgiftning, kommit med bz till avgiftningen eller till olika behandlingshem. Pat har alltså under hela sitt liv får stora mängder bz av sin mor, som själv legat inne på många avgiftningar men då för endast läkemedelsmissbruk medan pat utvecklade ett tyngre missbruk av heroin och andra narkotika såsom amfetamin och alkohol. Pat har injicerat heroin sedan hon var tolv år gammal. Under hela tonårstiden har pat flyttat runt mellan olika psykiatriska kliniker och behandlingshem samt utredningshem. Hon har alltid medicinerats med bz. I korta perioder har hon varit utan, då läkare funnit detta olämpligt när hon har en så omfattande missbruksproblematik, men eftersom hon lider av så uttalad PTSD med hög ångest så har hon alltid satts in på bz igen, ofta i mycket höga doser och ofta både på snabbverkande xanor och på xanor depot. Hon har också alltid varit i behov av både sömnmedicin och insomningsmedicin då hennes flashbacks och mardrömmar varit mycket starka. Under vintern 2006 var pat inlagd under sju veckor på Danderyds sjukhus avdelning 110 på avgiftning för bz och opiater. Hon trappade då ner från 1600 mg Xanor om dagen, och hade tagit kanske dubbla denna dagsdosen innan inläggningen. Pat var samtidigt ordinerad 8 mg Subutex tre gånger dagligen. Man fruktade att pat inte skulle överleva denna nedtrappning. Men man trodde heller inte att hon skulle överleva om hon fortsatte att gå på de höga doserna av bz som hon gick på innan avgiftningen. Det var en mycket svår avgiftning. Patienten satt i rullstol för abstinens-EP-kramperna dom första fyra veckorna och fick inte behålla någon föda. Man tog blodtryck och puls först var femte minut, sedan varje kvart och hade ständig vak på henne dom första fem veckorna. Pat var då 22 år gammal. Efter denna avgiftning var hon helt fri från alla medicinerna och narkotika i ett års tid. Hon sökte tolvstegsbehandling som hon dock inte beviljades på grund av sin komplexa psykiatriska problematik så man då befarade att hon inte skulle klara av en behandling. Under detta året klarade hon inte av att lämna sin lägenhet en enda gång på grund av handikappande frekventa PTSD-flashbacks och kraftig ångest i övrigt."

(Jag påstår inte att det är bra att ta Xanor depot. Jag påstår inte att det är något jag egentligen vill och mitt mål är att bli fri också från det. Jag kommer aldrig mer publicera något ur min journal förmodligen, men detta stycke ger er en glimt om hur läkarna har resonerat när dom ger mig Xanor år efter år trots mitt kraftiga missbruk. )
Citera
2013-06-19, 12:40
Medlem
litendockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlotGoth
Känns ju som något hon kommer ta bort från sin blogg det här: (+ citat)

Stämmer detta har hon ju skönmålat sitt missbruk, sin uppväxt och sin avgiftning i sina böcker, särskilt i Känn pulsen slå (alternativt kan hon ju ha överdrivit sina symptom/upplevelser då hon i efterhand beskrivit dessa för den läkare som skrivit journalanteckningen?).
Citera
2013-06-19, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Stämmer detta har hon ju skönmålat sitt missbruk, sin uppväxt och sin avgiftning i sina böcker, särskilt i Känn pulsen slå (alternativt kan hon ju ha överdrivit sina symptom/upplevelser då hon i efterhand beskrivit dessa för den läkare som skrivit journalanteckningen?).
Det där med att hon inte kunde lämna lägenheten en enda gång stämmer inte. Hennes bilddagbok från 2006-2007 är full med bilder där hon är utomhus.
Citera
2013-06-19, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Det där med att hon inte kunde lämna lägenheten en enda gång stämmer inte. Hennes bilddagbok från 2006-2007 är full med bilder där hon är utomhus.

Jag skulle precis skriva det. Hela hennes bdb är som en enda lång fest/fylla. Och hon gör ju saker hela tiden. Konstigt om hon nu "mår så dåligt".

Spontant känns det där blogginlägget mest som ett sätt att fiska sympatier, och inte för att berätta hur det egentligen låg/ligger till. Hennes upplevelser om allting känns också kraftigt överdriva och säkert har väldigt mycket efterkonstruerats.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-19 kl. 13:24.
Citera
2013-06-19, 12:58
Medlem
Kardnialvokals avatar
Ställer mig också tveksam till att hon skulle varit uppe i 1600 mg xanor om dagen. Många som får xanor utskrivet får mellan 0,25 - 1 mg eftersom det är en stark bensodiazepin. Skulle Berny äta 1600 tabletter om dagen? Nä, det är fysiskt och medicinskt omöjligt. Det är möjligt det är ett utdrag ur hennes journal men det verkar som hon redigerat den på eget bevåg.

Zezka: Du får påstå precis vad du vill. Det är dig fritt att göra det men jag kommer inte bemöta några av dina paranoida och underliga påstående mer för denna tråd handlar inte om mig. Förstår inte varför du hängt upp dig så mycket på just mig faktiskt. Du beter dig ironiskt nog som att jag skadat dig irl så som du går på. Detta är sista gången jag över huvud taget bemödar mig att svara dig.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-06-19 kl. 13:07.
Citera
2013-06-19, 13:58
Medlem
"Jag har komplex PTSD med DID."

DID, ännu en diagnos tillagt på listan. haha, så totalt löjligt.
Citera
2013-06-19, 14:05
Medlem
Hon skrev väl för några månader sedan att "ännu en läkare" sagt att hon visat tecken på DID. Dessutom att hon fick den diagnosen när hon var ung och bodde på behandlingshem.
Citera
2013-06-19, 14:21
Medlem
"Under detta året klarade hon inte av att lämna sin lägenhet en enda gång på grund av handikappande frekventa PTSD-flashbacks och kraftig ångest i övrigt"

sån skitsnack.
hon orkar ju gå på klubb, festivaler osv utan problem.
någon med så "stark" PTSD och ångest klarar knappt av att ta bussen.
så, låt mig se om jag fattar detta rätt; mellan 2006-2007 så var hon så "sjuk" att hon inte kunde lämna lägenheten, hon fick betalda taxiresor (miss berny kan inte åka buss som oss vanliga dödliga för att hon är så "speciell").....men hon klarar av att åka på festival?
gå på klubb varenda jäva helg?
nåt random ur 2006:
http://dayviews.com/berny/22830475/
2007:
http://dayviews.com/berny/30360263/

det tog mig 4 minuter att hitta två bilder mot bevisar motsatsen.
orkar man scrolla igenom hennes bilddagbok så hittar man nog 100-tals fest/festival bilder.
Citera
2013-06-19, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nemanya
"Under detta året klarade hon inte av att lämna sin lägenhet en enda gång på grund av handikappande frekventa PTSD-flashbacks och kraftig ångest i övrigt"

sån skitsnack.
hon orkar ju gå på klubb, festivaler osv utan problem.
någon med så "stark" PTSD och ångest klarar knappt av att ta bussen.
så, låt mig se om jag fattar detta rätt; mellan 2006-2007 så var hon så "sjuk" att hon inte kunde lämna lägenheten, hon fick betalda taxiresor (miss berny kan inte åka buss som oss vanliga dödliga för att hon är så "speciell").....men hon klarar av att åka på festival?
gå på klubb varenda jäva helg?
nåt random ur 2006:
http://dayviews.com/berny/22830475/
2007:
http://dayviews.com/berny/30360263/

det tog mig 4 minuter att hitta två bilder mot bevisar motsatsen.
orkar man scrolla igenom hennes bilddagbok så hittar man nog 100-tals fest/festival bilder.

FUCKING WORD!

Berny är inget annat än en vidrig parasit. Hon ska ha allt det som ingen annan får, samtidigt som hon blåljuger om sitt psykiska tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in