2013-04-26, 16:07
Medlem
Kardnialvokals avatar
Något som äcklar mig är hur hon nu skryter på instagram om Theus och Milo. Håll i er nu men hon skriver att Milo passade som polishund(!), var hon nu fått det ifrån. Milo, missbrukarhunden som bodde som hemlös med två heroinmissbrukare. Jo han blir säkert en jättebra polishund. Eh. Collie dessutom som har stark vallningsinstinkt och ingenting gemensamt med polishundars mentalitet.
Sen skriver hon att hon ska utbilda Theus till "terapihund". Alltså jag orkar inte. Hon skriver att han är "speciell" och "använder nosen som vapen". Höll på att kräkas när jag läste det.

Om man har ett genuint intresse i just colliehundar bör man kanske ägna sig åt något de faktiskt tycker är roligt och som ligger i deras natur, dvs vallning. Men det faller väl inte Berny på läppen för det är tråkigt och gynnar inte henne personligen. Nej, det ska vara något som är speciellt. Unikt, precis som hennes lilla Theus är. Och hon då såklart. En riktig unik snöflinga.
Citera
2013-04-26, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Något som äcklar mig är hur hon nu skryter på instagram om Theus och Milo. Håll i er nu men hon skriver att Milo passade som polishund(!), var hon nu fått det ifrån. Milo, missbrukarhunden som bodde som hemlös med två heroinmissbrukare. Jo han blir säkert en jättebra polishund. Eh. Collie dessutom som har stark vallningsinstinkt och ingenting gemensamt med polishundars mentalitet.
Sen skriver hon att hon ska utbilda Theus till "terapihund". Alltså jag orkar inte. Hon skriver att han är "speciell" och "använder nosen som vapen". Höll på att kräkas när jag läste det.

Om man har ett genuint intresse i just colliehundar bör man kanske ägna sig åt något de faktiskt tycker är roligt och som ligger i deras natur, dvs vallning. Men det faller väl inte Berny på läppen för det är tråkigt och gynnar inte henne personligen. Nej, det ska vara något som är speciellt. Unikt, precis som hennes lilla Theus är. Och hon då såklart. En riktig unik snöflinga.

Åh herregud vad hon håller på. *extremt lång, djup suck* Berny borde ha djurförbud.
Citera
2013-04-26, 17:15
Medlem
Citat:

Klart att min Theus är unik. Fråga vilken hundägare som helst. Och det är enbart en positiv sak att jag engagerar mig i min hund på detta sätt. En vallhund är tacksam för många olika sorters träning, inte bara vallning. Det är en brukshund. Det är inte bara så att man tränar vallning med sina vallhundar men visst skulle det vara kul att prova det, det håller jag med om. Absolut. Men det finns många olika träningsformer som passar för en vallhund. Skälet till att jag drömmer om att få utbilda Theus till terapihund är för att jag själv som liten flicka skulle mått bättre psykiskt av att ha fått träffa en hund. Jag hade en enda önskan- att få en hund. Jag hade ingen annan dröm. Psykiskt sjuka och deprimerade kan få stor hjälp av en hunds närvaro och likadant med fysiskt sjuka för den delen.

Det finns inget skäl för dig att störa dig på det här. Dessutom vet du faktiskt inte vad och hur jag tränar med min hund. Jag har inte informerat dig om det, eller hur?
Citera
2013-04-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Åh herregud vad hon håller på. *extremt lång, djup suck* Berny borde ha djurförbud.

Exakt varför skulle jag få djurförbud för Theus? På vilket sätt har jag misskött min hund så att jag skulle få djurförbud på honom? Det är en allvarlig sak du påstår. Kan du förklara varför du påstår detta?
Citera
2013-04-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige
"Red Rumours" verkar ha överlevt iaf

Red Rumours har aldrig levt
Citera
2013-04-26, 17:31
Medlem
Citat:
Undrar vad det är för "gemensamma skulder". Jag tippar kola från nyårsafton

Snarare pengar som Jhna fick av CSN trots att hon var sjukskriven och som hon inte betalade tillbaka eller något sådant och som hon behöll trots att hon inte fick. Hon köpte tre klänningar åt mig för dom pengarna samt en del annat men vi har inga "skulder" och jag sa att jag skulle hjälpa henne eftersom vi ju skulle få gemensam ekonomi då vi skulle bli sambos och då skulle hennes lån bli också mitt och därmed gemensamt om ni förstår hur jag resonerade. Eftersom vi skulle flytta ihop.
Nu har ni ju tydligen läst diskussionen på facebook som jag har tagit bort då jag tycker att Jhna kan ringa mig om hon vill ta en diskussion vilket hon gärna får göra.
Citera
2013-04-26, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berny
Exakt varför skulle jag få djurförbud för Theus? På vilket sätt har jag misskött min hund så att jag skulle få djurförbud på honom? Det är en allvarlig sak du påstår. Kan du förklara varför du påstår detta?

Haha gumman, du har tidigare erkänt att du misskött honom. Jag struntar i vad du hittar på nu, du har alltid misskött dina djur. Ta katterna du hade i huset med A till exempel... Heroinmissbrukare som bryr sig mer om knarket än hunden ska inte ha djur, så var du. Jag tror inte ett dugg på att du ändrat dig. Han ligger efter i sin utbildning och kommer aldrig bli en terapihund.
Eller ljuger du så mycket så du glömmer bort vad du säger?
Citera
2013-04-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
det har jag absolut inte missat. vad jag menade var att berny beskriver sina ex i efterhand så har hon helt glömt bort hur ivrigt hon försökt klämma i alla hur underbart och felfritt personen&förhållandet är.

Har du någon gång funderat på att det kan bero delvis på att jag just är en offentlig person och inte orkar med allt skvaller när jag är mitt i en relation och dessutom inte kan hänga ut personen jag är mitt i en relation med? Delvis.
Citera
2013-04-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Haha gumman, du har tidigare erkänt att du misskött honom. Jag struntar i vad du hittar på nu, du har alltid misskött dina djur. Ta katterna du hade i huset med A till exempel... Heroinmissbrukare som bryr sig mer om knarket än hunden ska inte ha djur, så var du. Jag tror inte ett dugg på att du ändrat dig. Han ligger efter i sin utbildning och kommer aldrig bli en terapihund.
Eller ljuger du så mycket så du glömmer bort vad du säger?

Att vilja vara bättre som hundägare är en helt annan sak än att missköta sin hund.
Citera
2013-04-26, 17:48
Medlem
Citat:
Snarare pengar som Jhna fick av CSN trots att hon var sjukskriven och som hon inte betalade tillbaka eller något sådant och som hon behöll trots att hon inte fick. Hon köpte tre klänningar åt mig för dom pengarna samt en del annat men vi har inga "skulder" och jag sa att jag skulle hjälpa henne eftersom vi ju skulle få gemensam ekonomi då vi skulle bli sambos och då skulle hennes lån bli också mitt och därmed gemensamt om ni förstår hur jag resonerade. Eftersom vi skulle flytta ihop.
Nu har ni ju tydligen läst diskussionen på facebook som jag har tagit bort då jag tycker att Jhna kan ringa mig om hon vill ta en diskussion vilket hon gärna får göra.

förmodligen ville hon att det skulle vara läsbart för alla även om det endast är mellan er två. är väl lite så hon verkar vara.
Citera
2013-04-26, 17:50
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Klart att min Theus är unik. Fråga vilken hundägare som helst. Och det är enbart en positiv sak att jag engagerar mig i min hund på detta sätt. En vallhund är tacksam för många olika sorters träning, inte bara vallning. Det är en brukshund. Det är inte bara så att man tränar vallning med sina vallhundar men visst skulle det vara kul att prova det, det håller jag med om. Absolut. Men det finns många olika träningsformer som passar för en vallhund. Skälet till att jag drömmer om att få utbilda Theus till terapihund är för att jag själv som liten flicka skulle mått bättre psykiskt av att ha fått träffa en hund. Jag hade en enda önskan- att få en hund. Jag hade ingen annan dröm. Psykiskt sjuka och deprimerade kan få stor hjälp av en hunds närvaro och likadant med fysiskt sjuka för den delen.

Det finns inget skäl för dig att störa dig på det här. Dessutom vet du faktiskt inte vad och hur jag tränar med min hund. Jag har inte informerat dig om det, eller hur?

Bara att du kallat honom unik säger allt. Du har dålig hunderfarenhet, det märks. Jag orkar inte diskutera det djupare för du är så övertygad, precis som du är övertygad om att du är en lämplig hundägare.

Men du besvarar naturligtvis inte vad som gjort Milo till lämplig polishund heller eftersom det är något du själv hittat på.
Citera
2013-04-26, 18:04
Medlem
Citat:

Hon har väl gjort ett MH eller något är lite tveksam till att hon sysslar med ipo, skydd och liknande men vad vet jag? Skulle vara intressant att få läsa resultaten (kan man möjligtvis få namnet?)
Sen så är jag tveksam till att collien ska klassas som brukshund öht, dom borde fått följa med bc:n till vallhund men det är en helt annan diskussion... Arbetande hund, javisst men mentaliteten kan inte jämföras med t.ex schäfer, rottis eller briard.

Och Berny, det många stör sig på är HUR du ens kom på tanken att ha kvar förra hunden så länge när du var så djupt ner i missbruket. Droger och djur hör inte ihop alls i min värld! Å ena sidan så kan jag förstå behovet av den villkorslösa kärleken man får men varför varför varför utsätter man ett oskyldigt djur för det livet??? Tycker du inte att det var lite... egoistiskt utav dig?
I.om hur djur har farit illa (medvetet eller ej) i din närhet tidigare så tycker jag inte det är så konstigt att folk pratar om djurförbud...
Låt oss säga såhär –jag hade gjort desamma som h*n du lämnade förra hunden till. Olagligt eller ej, jag skulle aldrig aldrig aldrig ge tillbaka en hund till en hemlös(?) missbrukare hur hundvan och duktig denna människa än var med sin hund. Det krävs liksom en hel del mer än den kärleken du hade för hunden. Sen kan man väl även tycka att det är en ansvarslös uppfödare som säljer till någon som är såpass... ostabil(?) du må vara hur duktig som helst med hund och jag vet själv hur mycket dessa hårbollar kan betyda och hjälpa, men hade det inte varit bättre med regelbundna besök från ett terapihundsekipage till att börja med, tills du liksom kommer på fötterna ordentligt?
Kan för övrigt verkligen rekommendera vallning, det är hur kul som helst! Har aldrig sett mina hundar lyckligare än hos fåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in